Ivf-termindato-igangsetting?

MangoMums

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2019
Hei:)

Beklager om dette er blitt tatt opp/ diskutert her før. Har lett, men fant ikke noe av nyere dato.

Altså, når man nå kjenner dato for insett, og derfor har en ganske nøyaktig termindato, går man over tiden da, eller blir man satt igang?

Ved assistert befruktning skal ikke termindato endres underveis i svangerskapet, men dersom baby vokser raskere eller tregere enn forventet skal det følges opp. Å føde til termin vil si fra 37+0 til 42+0 og er ikke annerledes ved assistert befruktning, de utvikles og blir ferdige i ulikt tempo, akkurat som alle andre fostre. :) I utgangspunktet skal du ikke ha noen annen igangsetting enn det de vurderer utfra din og fosterets helse underveis på lik linje som andre. Det viktigste er at termindatoen ikke flyttes.

Ved assistert befruktning skal ikke termindato endres underveis i svangerskapet, men dersom baby vokser raskere eller tregere enn forventet skal det følges opp. Å føde til termin vil si fra 37+0 til 42+0 og er ikke annerledes ved assistert befruktning, de utvikles og blir ferdige i ulikt tempo, akkurat som alle andre fostre. :) I utgangspunktet skal du ikke ha noen annen igangsetting enn det de vurderer utfra din og fosterets helse underveis på lik linje som andre. Det viktigste er at termindatoen ikke flyttes.
Det hun sa:happy: Om alt er normalt med mor og barn går man til uke 42+0 og blir evnt igangsatt den dagen man er 42+0, uavhengig av om det er IVF eller ikke

What she said :smug:
Jeg ble selv igangsatt når jeg var 41+3 (7 dager etter termin) pga vekstavvik på baby (minus 25-30%). Dette ble da ikke oppdaget før på standard kontroll på sykehuset, som tas 7 dager etter termin. Hadde alt vært normalt ved kontroll, hadde jeg gått til 42+0 før igangsettelse.

Back
Topp