Ivf termin

DinaD

Elsker forumet
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
Lurer på en ting.. var på tidlig UL idag å ble målt til 8+3.. ifølge innsett er jeg 7+4. Flere det har skjedd med? Eller er det rett å slett bare fordi det er tidlig å veksten kan være noe ujevn i starten?

Jeg opplevde det i begynnelsen med førstemann, rundt der du er nå og litt lengre ut i svangerskapet. Jevnet seg mer ut rundt uke 18, tror jeg. Lå opp mot en uke over IVF termin. Ble fortalt at det var helt ok og kunne ha noe med at man går på progesteron å gjøre, i tillegg til at det selvsagt er noe ujevn vekst også (samt også sikkert manuelle vurderinger av målinger). Gratulerer❤️

Jeg husker jeg også ble målt til noe annet enn hva jeg faktisk var, men fikk beskjed om å forholde oss til IVF termin uansett.

Jeg ble satt fire, fem dager frem. Hadde bare regnet ut termin ut i fra første dag i siste mens, men både gyn og jordmor tok hensyn til at det ble satt inn en blasto på fem dager og la derfor til disse. Er det det som kanskje har skjedd hos deg?

Jeg ble satt fire, fem dager frem. Hadde bare regnet ut termin ut i fra første dag i siste mens, men både gyn og jordmor tok hensyn til at det ble satt inn en blasto på fem dager og la derfor til disse. Er det det som kanskje har skjedd hos deg?
Neida, det er ikke noen endring i terminen sånn sett.. :) jeg bare tenkte dersom det vedvarte. Jeg var 7+4 men jordmor regnet meg til å være 8+3 mtp lengden :) men hun har ikke satt noen ny termin, men informerte meg om at utfra størrelsen er jeg 8+3, :)

Fikk beskjed fra jordmor at ivf-barn måler ofte litt større i begynnelsen. Målte 10+ når jeg var 9+.

Men nå i uke 20 måler han helt gennomsiktig.
Ullevål bruker ivf-terminen uavhengig hva målene viser.

I starten vokser alle fostre i rykk og napp. Vanligvis har man ikke avvik på mer enn 5 dager +÷, men du er da målt lengre og ikke kortere, så.. :)

Ble målt 6+2 da jeg var 6+4 forrige gang.
7+6 da jeg var 7+2 denne gang.

Ble også målt ca en uke lenger enn ivf skulle tilsi. Dette var helt ok og har jevnet seg mer ut etterhvert. Rundt uke 20

Jentungen var liten hele veien. Hadde hun blitt justert etter størrelse hadde jeg gått til 43+0 sikkert o_O gikk 15 dager over termin og da ble det ks.
Sååeh, de skal bare måle hva de vil, jeg godtar ikke at de flytter på termin(ikke at de skal, men noen prøver seg faktisk)

Ja nå som nevnt over spurte jeg bare fordi jeg har aldri kommet så langt før å syntes det var litt merkelig. Men takk for alle svar :)

Mi målte noen dager lengre på vei på alle de første ultralydene, fostre vokser jo i rykk og napp, så tenker det er helt vanlig. Senere i sv.skapet ble hun målt til å være rundt 75-percentilen, holdt seg der konsekvent ved ALLE ultralyder og de var ganske sikre på hun kom til å være litt over snittet stor da hun kom. Kom 4 dager før termin; 3255 gram.:p
Ved OUL målte hun på dagen der hun "skulle være", fikk beholde IVF-termin. Jordmor virka ikke gira på å flytte særlig på den.

Vi måtte forholde oss til ivf termin selv om babyen ble målt én uke større (gestasjonsalder) i uke 12 og 18. Han ble født én uke før IVF termin... :hungry:

Back
Topp