IVF, svangerskapslengde og termindato

Pipsi

Elsker forumet
Assistert-jentene
Maiskolbene 2023 :-)
Hei alle fine,

Jeg mistenker at sykehuset har gitt meg feil termindato. Ser de har gitt meg 20. juli, noe som vil si en svangerkapslengde på 284 dager/40+4 dager, som jeg forstår (etter å ha googlet) ikke er vanlig. Her bruker man 282 (40+2) eller 283 (40+3) dager.

Sist jeg ble gravid ga de meg 40+4 etter EL-dato, men 40+3 etter mensdato……. La ikke merke til det før jeg begynte å telle nå…

Stemmer det at termin ikke skal justeres etter UL når man har vært gjennom IVF? (Vet jo hvor gammelt embryo de satt inn var!).

Noen som har andre erfaringer med fastsetting av termindato? :P

Hos meg har iallefall ingen endret termindato, og den som er satt stemmer med både babyverden sik terminkalkulator og nhi sin, regner ut fra unnfangelse/befruktning.

Hos meg har iallefall ingen endret termindato, og den som er satt stemmer med både babyverden sik terminkalkulator og nhi sin, regner ut fra unnfangelse/befruktning.
Okei, hos meg stemmer ingenting… Får høre med sykehuset i morgen kanskje :/ Ikke at det utgjør mer enn én dag, men det er liksom en merkedag allikevel :P

Okei, hos meg stemmer ingenting… Får høre med sykehuset i morgen kanskje :/ Ikke at det utgjør mer enn én dag, men det er liksom en merkedag allikevel :p

Jeg får ikke uker og dager til å stemme med det GYN sier, som samarbeider med sykehuset.

Måtte telle over uker og dager hos meg og nå:hilarious: min termindato er satt ut fra svangerskapslengde 40+3.
Hah, men da virker det jo å være veldig spot onr for din del! :D :D
Jeg vet liksom ikke om jeg skal forholde meg nå til en total lengde på 40+4, eller om jeg skal justere tilbake nåværende svangerskapslengde , ingen av delene blir liksom helt rett :hilarious:

Min termindato er nok satt utfra befruktelsesdato :) Så får vi se på TUL om det faktisk er noen inni der da :P Håper ikke ev. sykehuset endrer på det, vi vet jo nøyaktig når unnfangelsen skjedde så.

Min termindato er nok satt utfra befruktelsesdato :) Så får vi se på TUL om det faktisk er noen inni der da :p Håper ikke ev. sykehuset endrer på det, vi vet jo nøyaktig når unnfangelsen skjedde så.
Ja, ikke sant, vi vet jo alder på embryo/befruktningsdag!
Hvor lang har de satt din svangerskapslengde? (Hvis du har telt..)

Ja, ikke sant, vi vet jo alder på embryo/befruktningsdag!
Hvor lang har de satt din svangerskapslengde? (Hvis du har telt..)
Er 5+6 i dag! Så det da de sendte henvisning til TUL at de regna termin fra befruktning. Kan ta UL fra og med 7+0, og det stemte da med datoen TUL tidligst 23/11.

Er 5+6 i dag! Så det da de sendte henvisning til TUL at de regna termin fra befruktning. Kan ta UL fra og med 7+0, og det stemte da med datoen TUL tidligst 23/11.
Ja, men tenkte mer på total svangerskapslengde :) Har de da satt termin til 40+3? :)

Hos mæ så satt di termindsto etter Oul, den blei da endra 1 dag i forhold til termin utifra befruktning.. æ sa at det va feil iforhold til befruktningsdato, men fikk bare til svar at vi viste ikke når egge hadde festa sæ.. det skal jo ikke ha nå å si, men æ orka ikke krangle på det..
Kan å nevne at æ fødte på termindato utifra Oul, å en dag før den "egentlige" termindato

Fikk beskjed fra klinikk om å forholde meg til første dag i siste menstruasjon. Selvom vi visste befruktningsdag.
Her sto det mellom få dager beregnet fra menstruasjon, tidlig UL og OUL. Kom 8 dager over oul termin.

Back
Topp