Ivf start

Summer

Flørter med forumet
Vi har fått henvisning til rikshospitalet, og har fått time der 10 mai. Vet noen hva som skjer den første timen? Er det slik at de undersøker meg og mannen? Når starter man på behandlingen da, hvor lang tid tar det fra samtale til start?

De tar ofte en GU av deg, en sædprøve (Om det ikke er tatt) og prater med dere. Men jeg hører ikke til riksen da, så vet ikke eksakt rutiner der. Tar vekt, sjekker historikk og at dere fyller kravene for å bli godkjent osv.

Jeg har hatt to på Riksen, og begge samboere slapp sædprøve den dagen.
(Første måtte ta UL av pungen. Men det er en anna sak)

Aldri blitt veid, eller spurt om vekt. Enda jeg er ganske stor. Ingen spørsmål om helse. Egentlig bare en prat, en UL av meg også var vi ferdige. Alt tok vel 10 minutter :)

Jeg hadde samtale 28.juni og fikk oppstart på nesespray 28.august i fjor.

Jeg hadde forsamtalen nå I mars, mannen hadde allerede levert sæd prøve så det gjorde vi ikke. Det var en prat, div spørsmål om oss, om vi røkte, dop, vekt, sykdommer etc. Gynekologisk undersøkelse av meg og beskjed om å melde neste mens :)

Last edited:
Vi sendte inn søknaden i begynnelsen av aug, fikk time til forsamtale i desember og startet med progynova 13/04. Ska starte på sprøyter 01/05 :)

Vi har fått henvisning til rikshospitalet, og har fått time der 10 mai. Vet noen hva som skjer den første timen? Er det slik at de undersøker meg og mannen? Når starter man på behandlingen da, hvor lang tid tar det fra samtale til start?

Da er vi likt i løypa :)
Vi har time 8.5 og lurer på akkurat det samme!
Spennende tid fremover.... <3

Ønsker alle dere damer masse lykke til. Håper virkelig vi lykkes med dette. Vi er uforklarlige barnløse. Etter ma i juli har vi ikke klart å bli gravide igjen. Utrolig sårt.

Back
Topp