IVF Riksen

LissyLou

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
Hei jenter :)

Vi er et par på 34 og 35 år som sliter med og bli gravide pga mannlig faktor, vi holder til på Riksen pga av vi trenger donor rett og slett.
Har 4 inseminasjonen bak oss hvor jeg ble gravid på 2 forsøk men mistet dette dessverre i uke 20.
Så nå har vi hatt ett fresk forsøk ivf og ett frys nå nylig hvor ikm er 18.5, men negativ test i dag.

Det jeg lurer litt på til dere som hører til riksen eller ander offentlige sykehus i neste samme situasjon.

Er det noen av dere som blir gravide?
Blir det brukt ultralyd ved innsett?
Får dere beskjed om at dere ikke skal tisse minst 1 time før innsett?
Får dere vite kvalitet på egg som blir satt inn?

Litt frustrert i dpo land nå og føler meg dårlig oppfulgt og lite info underveis.

Her er det jeg som er trøbbelet, men jeg har hatt tre fersk og ett frys der.

Man skal ha full blære ved innsett, for da er det lettere å få egget på rett plass, de bruker ikke ultralyd ved innsett, kanskje utenpå for å se hvor de setter inn egget, men ikke fått noe inni for å sjekke forholda først. Og jeg har aldri fått vite kvalitet. Kanskje bare "bra". Ikke sånn som jeg har hørt de får vite hos de private.

Men her er det jeg som er trøbbelet, samboer har perfekte svømmere fikk vi høre, så litt annen problemstilling.
Men resten er nok det samme.

Her er det jeg som er trøbbelet, men jeg har hatt tre fersk og ett frys der.

Man skal ha full blære ved innsett, for da er det lettere å få egget på rett plass, de bruker ikke ultralyd ved innsett, kanskje utenpå for å se hvor de setter inn egget, men ikke fått noe inni for å sjekke forholda først. Og jeg har aldri fått vite kvalitet. Kanskje bare "bra". Ikke sånn som jeg har hørt de får vite hos de private.

Men her er det jeg som er trøbbelet, samboer har perfekte svømmere fikk vi høre, så litt annen problemstilling.
Men resten er nok det samme.

Ser at du også har hatt litt av en reise hos Riksen <3
Og at det endelig har klaffet!
Men skulle ønske di kunne ta litt mer vare på oss, følge oss tettere og gi all den informasjon di sitter på som ikke blir fortalt både positivt og negativt :) Gi det lille ekstra for og hjelpe oss og bli gravide!
Har aldri fått beskjed om og full blære på riksen f.eks :mad:

Ser at du også har hatt litt av en reise hos Riksen <3
Og at det endelig har klaffet!
Men skulle ønske di kunne ta litt mer vare på oss, følge oss tettere og gi all den informasjon di sitter på som ikke blir fortalt både positivt og negativt :) Gi det lille ekstra for og hjelpe oss og bli gravide!
Har aldri fått beskjed om og full blære på riksen f.eks :mad:
Jeg utnytta forsøka maksimalt, for å si det sånn. Men det forsøket i midten gikk skeis, da de tok egga før de var modne, så alt gikk i vasken. Men sånn skjer.

Det er veldig inn og ut der, fort inn og fort ut, og veldig stress. Men de får gjort det de skal. Og greit å bruke de offentlige, for det er dyrt nok har vi tenkt :)

Jeg leste det på nett, at blæra skulle være tom ved uttak og full ved innsett, de er ikke så gode på informasjon der. Men jeg laga en tråd her da jeg starta der, og den har fått mange innlegg med mye skravling, men og erfaringer og sånn.

Det blir nok Riksen igjen ved søskenforsøk her, men privat frister også, men greit å bruke de offentlige synes jeg, dyrt nok uansett.

Sier meg enig med mye her. Vi vet ikke hva som er vårt problem, da alle tester er fine.
De jeg har truffet av ansatte på Riksen har alle vært hyggelige og fine folk! Men info-delen kunne de godt ha snakket mer rundt. Og jeg er så dårlig til p stille spørsmål selv når jeg føler at de har det travelt for å ta i mot neste pasient. Så det blir litt takk for denne gang. Det med full blære ved innsett har jeg ikke hørt nevnt med et ord. Også medisinene man får, kunne godt ha tenkt meg mer info om hva er det egentlig jeg tar, og hva hjelper det mot? Er jo her på forumet jeg finner alle svarene egentlig.
Ønsker også en liten debrief av forsøk, hva er det som kanskje gikk galt? Hva er mulighetene videre? Har hørt flere av mine bekjente som har vært gjennom dette si at innsettene føles som om «nå er egget satt inn. Nå er det opp til Gud om det går eller ikke» nesten. Ikke noen kommentarer rundt å prøve andre støttemedisiner eller hvorfor ikke prøve annen fremgangsmåte. Nå er jeg bare på innsett 2, og det er for tidlig til å si om det gikk eller ikke, så har ikke så mye personlig erfaring ennå, men har følt litt på den «nå er den inne. Neste!!»-følelsen.
Så oppsummert: synes de ansatte jeg har møtt er behagelige og hyggelige, men de har det nok veldig travelt..

Jeg har prøvd å spørre om ting flere ganger og blitt møtt surt at det rekker de ikke å svare på.
Så ikke så lett alltid å få svar på det man lurer på i det travle systemet der.

Sier meg enig med mye her. Vi vet ikke hva som er vårt problem, da alle tester er fine.
De jeg har truffet av ansatte på Riksen har alle vært hyggelige og fine folk! Men info-delen kunne de godt ha snakket mer rundt. Og jeg er så dårlig til p stille spørsmål selv når jeg føler at de har det travelt for å ta i mot neste pasient. Så det blir litt takk for denne gang. Det med full blære ved innsett har jeg ikke hørt nevnt med et ord. Også medisinene man får, kunne godt ha tenkt meg mer info om hva er det egentlig jeg tar, og hva hjelper det mot? Er jo her på forumet jeg finner alle svarene egentlig.
Ønsker også en liten debrief av forsøk, hva er det som kanskje gikk galt? Hva er mulighetene videre? Har hørt flere av mine bekjente som har vært gjennom dette si at innsettene føles som om «nå er egget satt inn. Nå er det opp til Gud om det går eller ikke» nesten. Ikke noen kommentarer rundt å prøve andre støttemedisiner eller hvorfor ikke prøve annen fremgangsmåte. Nå er jeg bare på innsett 2, og det er for tidlig til å si om det gikk eller ikke, så har ikke så mye personlig erfaring ennå, men har følt litt på den «nå er den inne. Neste!!»-følelsen.
Så oppsummert: synes de ansatte jeg har møtt er behagelige og hyggelige, men de har det nok veldig travelt..

Ja alle jeg har møtt på også er kjempe hyggelige :)
Men jeg er enig i mye du sier, som og snakke om ka gikk galt, ka kan vi gjøre annerledes osv...
Di første forsøkene fikk jeg nesten ikke forklart noe, jeg måtte bruke søsteren og svigers som er sykepleier til hjelp!
Ingenting blei forklart til meg som var heilt ny i gamet, snakket som at det er dette jeg skulle ha gjort heile livet...
Men takk Gud for et sånt forum som dette og alle dere her <3
Jeg har veldig lyst og gå over til privat, men eg skal bruke opp forsøkene mine hos riksen først. Tiden min begynner og bli dyrebar og klokken er begynt og tikke litt :confused:

Hei jenter :)

Vi er et par på 34 og 35 år som sliter med og bli gravide pga mannlig faktor, vi holder til på Riksen pga av vi trenger donor rett og slett.
Har 4 inseminasjonen bak oss hvor jeg ble gravid på 2 forsøk men mistet dette dessverre i uke 20.
Så nå har vi hatt ett fresk forsøk ivf og ett frys nå nylig hvor ikm er 18.5, men negativ test i dag.

Det jeg lurer litt på til dere som hører til riksen eller ander offentlige sykehus i neste samme situasjon.

Er det noen av dere som blir gravide?
Blir det brukt ultralyd ved innsett?
Får dere beskjed om at dere ikke skal tisse minst 1 time før innsett?
Får dere vite kvalitet på egg som blir satt inn?

Litt frustrert i dpo land nå og føler meg dårlig oppfulgt og lite info underveis.
Hatt 2 uttak og 5 innsett på Riksen.
Aldri brukt ultralyd ved innsett, ikke fått beskjed om å ha full blære. Fått kommentar om at nå skal vi sette inn et fint/perfekt/godt embryo hver gang.

Har fått journalen fra der, der står kvaliteten på alle embryoene, så da har jeg fått sett det i ettertid. Hvis man vil ha en gjennomgang på forsøkene, så må du nok bestille egen time med lege der.
Jeg prøvde å få blodfortynnende pga et tidligere svangerskap som endte med hasteks og morkake full med blodpropp, men fikk til svar at det var for lenge siden(10år). Skulle få det etter positiv test..

Men kjempe hyggelige folk der, har bare positivt å si om dem! Bare synd at de ikke har tid til individuell oppfølging..

Ja alle jeg har møtt på også er kjempe hyggelige :)
Men jeg er enig i mye du sier, som og snakke om ka gikk galt, ka kan vi gjøre annerledes osv...
Di første forsøkene fikk jeg nesten ikke forklart noe, jeg måtte bruke søsteren og svigers som er sykepleier til hjelp!
Ingenting blei forklart til meg som var heilt ny i gamet, snakket som at det er dette jeg skulle ha gjort heile livet...
Men takk Gud for et sånt forum som dette og alle dere her <3
Jeg har veldig lyst og gå over til privat, men eg skal bruke opp forsøkene mine hos riksen først. Tiden min begynner og bli dyrebar og klokken er begynt og tikke litt :confused:

Tenker veldig likt deg. Har også veldig lyst å gå privat, men er sure penger å måtte bruke. Så er det sjanse for at det skal gå offentlig, så skal jeg bruke det jeg har av sjanser! Den klokka ja... skulle hatt seg en smekk. Hvor er snooze-knappen?? :confused:
Og ja, den følelsen at de regnet med at jeg visste alt om dette, allerede som nybegynner, satt jeg også med.

Back
Topp