Hei.
...
Og om dere skulle anbefalt en klinikk i Trondheim, hvilken og hvorfor?
Kanskje også slenge med en ca pris om dere vet.
...
Det er jo kun to private klinikker i Trondheim som er aktuelle i din situasjon som jeg forstår.
Det er Medicus og Spiren.
Jeg har ingenting spesielt å si om Spiren ennå - kjenner de ikke. Men ser at det er mye varme anbefalinger på nett.
Jeg har brukt Medicus til utredning og start på behandlingen før Danmark (av flere grunner det måtte bare bli sånn - personlig, regelverk i Norge, koronasituasjon).
Jeg har kun godt å si om Medicus så langt. Fikk alltid svar på det jeg lurte på, og det i rimelig tid. Fikk alltid time når jeg trengte det, også på meget kort varsel. Fikk utskrevet medisiner.
Nå ser det ut at vår januarforsøk i DK kommer til å gå i vasken. Og da vurderer jeg å snakke med både Medicus og Spiren. Høre på hvilke muligheter vi har hos dem, hvilke strategier de kunne tenke seg i vårt behandling. Jeg kjenner ingen av de i innsats. Kjenner ikke hvor dyktige embryologer de har (en stor betydning) eller om det er forskjellen på måten de jobber på embryolab. Kjenner heller ikke hvilke argumenter de har for valg av medisiner og protokoller. Men det er absolutt spørsmål å stille når man først begynner å spørre de.
Du som allerede har erfaring i IVF-verdenen og her på forum vet sikkert at alt er høyst individuelt. Og man vet aldri i starten om tid, ressurser og odds på slutten.
Så det er bare spørre fagfolk i begge klinikkene og så ta beslutning etter magefølelse og/eller fornuft, hvis du allerede er dreven på fagfeltet. Jeg kommer til å gjøre det slikt, tror jeg. Enda det blir vanskelig å velge fordi jeg har kun begrenset kunnskap om IVF, altså besitter ikke beslutningskompetanse. Blir nødt til å velge og stole på en av de. I situasjon med begrenset tid og ressurser. Jeg blir forresten 41 i juni. Så ting må skje kjapt her også.