IVF & Pcos

Sussti

Flørter med forumet
Hei, er noen som har erfaring med å gå igjennom IVF med Pcos?

- Hvordan gikk forsøket (Mange egg ut, noen på frys? Positiv/negativ forsøk)?
- Hvordan var det med medisinering (overstimulert/ikke, bivirkninger, hvilke medisiner, dose osv.)

Er nysgjerrig. Har ikke lest så mye om hvordan andre opplever å gå igjennom Ivf med pcos. Har kun lest på internett, hva en skal være obs på osv. går selv igjennom ivf nå.
 
Hei! Jeg er godt i gang med ivf, holder på med runde 4 nå.

Jeg har vært igjennom det som finnes av medisiner tror jeg - Rekovelle, pergoveris, fostimon og nå Menopur. Hvis jeg husker riktig så har det blitt 9, 10 og 7 egg på dem. 18 stk nå på siste uttak på menopur.

Jeg har dårlig eggkvalitet (ingen galt med mannen, må jo bare anta det er meg det er noe feil med), så to forsøk ble avbrutt da alle eggene falt fra ila et par dager. Har også hatt vanskeligheter med befruktning, så klinikken gjør ICSI på eggene.

Siste runde ble det innsett av en tredagers som resulterte i en tidlig spontanabort.

Nå er jeg i gang med fjerde runde og håper på bedre resultat her!

Jeg har vært heldig og ikke blitt overstimulert, vært i god form under stimulering etc. Det verste for min del har vært ventetiden og usikkerheten.

Bare spør hvis du har noen spørsmål! Jeg kan sikkert finne dosering på medisinene hvis du trenger :)
 
krysser fingrene for at det går nå på ditt fjerde forsøk :Heartpink

Jeg har til nå gått på Bemfola 150 IE i 8 dager. måtte så øke og går nå på Meriofert 300 IE. Spent på fredag hva dem sier om jeg kan få tatt ut noe neste uke. Har gått totalt på 11 dager med medisiner. Plages litt med bivirkninger. Men det har roet seg. Går også på metformin 850 mg x 2 tab.

Husker du Amh din? For min er på 23, så det var mye usikkerhet på om jeg har pcos. Men viser seg at jeg har ut i fra historikken min (mange symptomer)

Legen kunne se 20 follikkler på høyre side og 10 på venstre. Men den største er kun på 10 mm så langt.
 
krysser fingrene for at det går nå på ditt fjerde forsøk :Heartpink

Jeg har til nå gått på Bemfola 150 IE i 8 dager. måtte så øke og går nå på Meriofert 300 IE. Spent på fredag hva dem sier om jeg kan få tatt ut noe neste uke. Har gått totalt på 11 dager med medisiner. Plages litt med bivirkninger. Men det har roet seg. Går også på metformin 850 mg x 2 tab.

Husker du Amh din? For min er på 23, så det var mye usikkerhet på om jeg har pcos. Men viser seg at jeg har ut i fra historikken min (mange symptomer)

Legen kunne se 20 follikkler på høyre side og 10 på venstre. Men den største er kun på 10 mm så langt.
Bemfola og Meriofert har jeg faktisk ikke vært borti. Håper det går bra med ny medisin for deg!

Jeg tror jeg hadde 74 i AMH så det er vel ganske høyt.

Jeg starta på 2*850 metformin før vi starta med IVF så de bivirkningene var jeg heldigvis ferdig med før jeg begynte med ivf-medikamentene.

Skjønner det er kjipt at det ikke skjer noe, men hvis du er "i faresonen" så er det kanskje tryggest å være forsiktig med medisinene i starten, heller enn at du kanskje blir overstimulert :Heartpink
 
Ja blir spennende å se! Vært prøver i 2 år før vi startet med Ivf.

Fikk påvist 23 i Amh og er 32 år, så var nok derfor dem syns det var litt rart om jeg hadde pcos. Men har forstått at det alene kan ikke avgjøre det. For sliter med å holde vekta nede, lange sykluser, lite blødning (mest sannsynlig høyere testosteronnivå) og sliter med å bli gravid. Letrozol og metformin har funka bra for å korte syklus. Men etter 9 mnd med prøving på Letrozol og kun en gang blitt gravid med endte i SA, var det greit å prøve Ivf nå.

Lurt, gjorde det samme og veldig glad for det!

Ja er nok lurt at jeg har gått sakt opp på medisin. Vi får se på neste kontroll om noen har falt av og andre blitt større. Gruer meg til egguttak. Sprøytene har vært greit å sette. Men liker ikke så godt operasjons/inngrep biten.
 
Ja blir spennende å se! Vært prøver i 2 år før vi startet med Ivf.

Fikk påvist 23 i Amh og er 32 år, så var nok derfor dem syns det var litt rart om jeg hadde pcos. Men har forstått at det alene kan ikke avgjøre det. For sliter med å holde vekta nede, lange sykluser, lite blødning (mest sannsynlig høyere testosteronnivå) og sliter med å bli gravid. Letrozol og metformin har funka bra for å korte syklus. Men etter 9 mnd med prøving på Letrozol og kun en gang blitt gravid med endte i SA, var det greit å prøve Ivf nå.

Lurt, gjorde det samme og veldig glad for det!

Ja er nok lurt at jeg har gått sakt opp på medisin. Vi får se på neste kontroll om noen har falt av og andre blitt større. Gruer meg til egguttak. Sprøytene har vært greit å sette. Men liker ikke så godt operasjons/inngrep biten.
Jeg skjønner godt at du gruer deg, for min del har egguttakene blitt litt verre for hver gang siden jeg var utrolig heldig med alt på første uttak. Det er ikke noe gøy, men det varer kanskje i 30 minutter så er det over :Heartpinkdet er nok sikkert verst nå når du ikke helt vet hva du går til.

Personlig er det første strikket igjennom som jeg synes er verst, resten har gått okei. Bare husk på premien du jobber for! Hvis det går, så kommer alt til å være verdt det. :happy:
 
Back
Topp