Ivf oktoberbarn

mammatilen_90

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Oktobergull 2022
Hei,

Bare lurer på om det er flere IVF barn her?

Vi hører til St. Olavs, ble gravide på første uttak, andre innsett. Satt inn fryst blasto 02.02.22.

Fikk positiv på første også men endte i en tidlig SA.

Siden vi er i ivf gamet og har prøvd i 4 år på barn nr 2 er vi naturligvis veldig nervøse og stressa for at dette skal gå bra.

Har fått time til ultralyden 11.03 (8 + 0 ish?)

Håper andre i samme situasjon kan treffes her på denne tråden og dele litt?

IVF barn her også. Gikk hos Hausken i Bergen.
Her skal jeg på ultralyd på mandag. Da er jeg 7+3.
Hadde først et feila uttak. Ingen av egga overlevde. På andre uttak var det ett som greide seg, men det var ikke noe særlig god kvalitet. Hadde mye fragmentering. Så nå sist uttak fikk vi ett godt og ett dårlig. Det dårlige døde før innsett og fikk satt inn det fine. Det ser ut til å ha greid seg. Nå gjenstår det bare å se at det er liv og at det sitter på riktig sted. ❤

Vi slapp unna 2 innsett (ett egg fra 2017 og ett egg fra november 2021) + ett uttak med totalfrys. Ble 3 på frys, så har 2 stk igjen. De skal neppe brukes med mindre dette svangerskapet går galt.

UL igår 8+1 med foster som måltes perfekt ift innsett.

Neste UL er uke 13+0 hos Lundring.

Storesøster er også IVF. Der måtte vi ha 4 egguttak, men satt bare inn 3 ganger. OHSS, elendig befruktning osv til tross for totalt 44 egg ut.

Vi slapp unna 2 innsett (ett egg fra 2017 og ett egg fra november 2021) + ett uttak med totalfrys. Ble 3 på frys, så har 2 stk igjen. De skal neppe brukes med mindre dette svangerskapet går galt.

Storesøster er også IVF. Der måtte vi ha 4 egguttak, men satt bare inn 3 ganger. OHSS, elendig befruktning osv til tross for totalt 44 egg ut.

For en historie! Jeg synes bare ett egg uttak var ganske fælt i seg selv. Kan ikke se for meg å ha gått gjennom så mange.

Så bra ultralyden gikk fint! Teller ned dagene til min. Hadde vi bodd litt nærmere Jessheim ville jeg ha prøvd lubdring jeg også. Men blir litt langt å reise.

Håper virkelig spiren sitter for alle oss. Vi har jo hatt en lang vei for å komme oss hit! Så nå fortjener vi at dette går veien :D

IVF barn her også. Gikk hos Hausken i Bergen.
Her skal jeg på ultralyd på mandag. Da er jeg 7+3.
Hadde først et feila uttak. Ingen av egga overlevde. På andre uttak var det ett som greide seg, men det var ikke noe særlig god kvalitet. Hadde mye fragmentering. Så nå sist uttak fikk vi ett godt og ett dårlig. Det dårlige døde før innsett og fikk satt inn det fine. Det ser ut til å ha greid seg. Nå gjenstår det bare å se at det er liv og at det sitter på riktig sted. ❤

Så fantastisk å høre dere endelig fikk ett gullegg! Blir spennende å høre hvordan ultralyden går nå på mandag. Du må oppdattere oss.

*sniker og kupper tråden litt*
Så gøy å se at du er gravid igjen :love7 Masse lykke til i dette svangerskapet, blir nok å snike litt for å se hvordan det går :D Hilsen ei fra August 2018 gruppa :happy:

Andre innsett, fryst blasto i naturlig syklus satt inn 21.1.
Hadde en SA i november.
Holder til i Porsgrunn.
Har TUL 28.2. Er da 8+1 :Heartpink

Jeg hører til st.olavs og ble gravid på første FER innsett ☺️ Totalfrys i oktober og operasjon av eggleder i november, så innsett i januar. Er 8+2 i dag, var på UL på torsdag å så et bankende lite hjerte❤️ Neste UL er i uke 12, så er veldig veldig spent på om dette går veien❤️ Hadde en blødning i uke 5, som varte en liten uke - veldig skremmende!

Jeg er også gravid etter IVF :) Hadde første uttak i starten av sept 2021, ble null befruktning. Deretter uttak i november med 11 blasto på frys. Veldig overstimulert, så fikk ikke innsett på direkten. Pga julestengt og kluss med syklus ble derfor første innsett nå helt i slutten av januar. Ble utrolig nok gravid, og er 6+4 i dag :Heartred

Flere enn meg som stresser velllldig over å miste? Jeg har første kontroll 8+1, men er helt panisk om dagene….

Jeg er også gravid etter IVF :) Hadde første uttak i starten av sept 2021, ble null befruktning. Deretter uttak i november med 11 blasto på frys. Veldig overstimulert, så fikk ikke innsett på direkten. Pga julestengt og kluss med syklus ble derfor første innsett nå helt i slutten av januar. Ble utrolig nok gravid, og er 6+4 i dag :Heartred

Flere enn meg som stresser velllldig over å miste? Jeg har første kontroll 8+1, men er helt panisk om dagene….

Jeg kjenner på det samme. Tørr liksom ikke tenke at jeg er gravid når vi har jobbet i 4 år på å komme hit. Blir veldig uvirkelig! Er 6 + 1 i dag. Prøver å bare tenke positivt, jeg vet jo det uansett er ingenting jeg kan gjøre hvis noe skjer så får bare håpe vi ser et bankende hjerte 8+0 når vi skal på tidlig ultralyd.

Men ja er bekymret! Kjenner etter på symptomer og tar tester litt i ny og ne :hilarious:

Jeg går konstant og bekymrer meg selv om jeg prøver alt jeg kan å ikke tenke så mye. Jeg har sett bankende hjerte så da er det jo større sjanse for at det går bra. Jeg fikk høre at lille er litt for liten og skal derfor på ny ultralyd på fredag. Først tok jeg det med ro og tenkte at det er vanskelig å måle nøyaktig når det er så smått og gynekologen virket stressa og uerfaren i grunn. Det ble dårlige bilder og var vanskelig å få sett hva vi egentlig så for noe. Men innimellom da så sniker tvilen seg inn. Jeg er livredd for å få beskjed om at her er det dessverre ikke lenger liv. Samboeren skal på jobb den dagen, så jeg må mest sannsynlig reise alene til ultralyd også.

Jeg går konstant og bekymrer meg selv om jeg prøver alt jeg kan å ikke tenke så mye. Jeg har sett bankende hjerte så da er det jo større sjanse for at det går bra. Jeg fikk høre at lille er litt for liten og skal derfor på ny ultralyd på fredag. Først tok jeg det med ro og tenkte at det er vanskelig å måle nøyaktig når det er så smått og gynekologen virket stressa og uerfaren i grunn. Det ble dårlige bilder og var vanskelig å få sett hva vi egentlig så for noe. Men innimellom da så sniker tvilen seg inn. Jeg er livredd for å få beskjed om at her er det dessverre ikke lenger liv. Samboeren skal på jobb den dagen, så jeg må mest sannsynlig reise alene til ultralyd også.

God klem!

Som regel er alt fint: grumsete bilde + liten sak der inne er jo et dårlig utgangspunkt for gode målinger. Men selv om fornuften sier det så hjelper det jo lite på alle følelsene og redselen man sitter på ❤️

Sendt deg mange gode tanker!

Skjønner godt du blir bekymret. Det hadde jf gogså blitt. Men som Victoria sier så går det sikkert helt fint! Jeg fikk hvertfall mye forskjellige målinger forrige svangerskap avhengig av hvem som tok den enda det var få dager mellom etc. Du må oppdattere oss når du hsr vært igjen.

Hei Nå skriver jeg mitt første kommentar i forumet her og ønsker at alle oppfyller babydrømmen og blir en stor feiring her Det er på en måte hyggelig å høre at det ikke er bare meg som bekymrer så mye og andre følelsene også er felles.

Jeg hører til Porsgrunn. Første ıvf, fikk innsetting av 2 dagersembryo på den 19.01. Jeg ble fra lav til middels overstimulert. Heldigvis ser det ut som det går bra. Skulle egentlig første ultralyd på den 24.02, men pga overstimuleringen ble det flere ultralyd før det. İ slutten av uke 5, så vi en lite fostersekk uten embryo inni. İ 6+3 har vi sett et bankende hjerte med en størrelse som tilhører 6+0. Da begynte jeg å bli redd igjen. Tenker at når innsettingsdagen er kjent, burde den embryo vokse som den skal. Legen så ikke som bekymret ut, men jeg vet ikke helt. Jeg klarer ikke fokusere det positive, så spurte jeg i dag til fertilitetsklinikken om den er normalt at embryo ser mindre ut når den er ıvf. Neste ultralyd er 9. mars. Tiden går veldig sakte. Skjønner godt @HappyMom86

Ja tiden går så sakte. Det kan heldigvis se ut som jeg får med meg svigermor om ikke annet. Hun er en jeg absolutt stoler på og føler meg komfortabel med. Så det er jo en grei erstatning for at samboeren ikke har tid. Jeg prøver å holde motet oppe og tenke at dette skal gå bra, men er så bekymret for at den ikke vokser. Vi vet jo godt alder på lille og den skal ikke være mye mindre.

Det skal jeg gjøre :happy: Skulle egentlig ikke før neste uke, men fikk flytta til denne uken for å ha samboer med. Lykke til neste uke :Heartred

Kanskje det jeg skulle prøvd på for å få det tidligere :hilarious: men nå føler jeg at det begynne rå nærme seg litt så skal klare å holde ut.

Kanskje det jeg skulle prøvd på for å få det tidligere :hilarious: men nå føler jeg at det begynne rå nærme seg litt så skal klare å holde ut.

Jaa, jeg skal til ultralyd den 9.3. Tiden går ikke. Jeg har egentlig vært på ultralyd den 18.2. Da jeg var 6+3 og så et embryo 2mm med et bankende hjerte, men den tilsvarer en graviditet som er 6+0 uker. Jeg blir bekymret og klarer ikke slappe av. Har ikke noe symtomer heller... Jeg har nesten lyst til å dra en privat gynekolog, men vil ikke bli gal. Jeg kan ikke gå privat hver gang jeg ikke føler noe.. Jeg håper at jeg kan vente...

Back
Topp