Ivf og vektøkning

Palma12

Betatt av forumet
Jeg har siste året vært gjennom 4 stimuleringsrunder for IVF. Siste forsøk desember 2018, og har nå vært uten hormoner nesten 2 mnd. Til tross for at jeg trener relativt mye (jogging og styrketrening) og spiser sundt så har jeg lagt på meg noen kilo i prosessen. Jeg var forberedt på det, men problemet mitt nå er at jeg ser ut som jeg er ca 4 mnd på vei, men uten og være gravid. Det kjennes heller ikke ut som «fett» og jeg har markerte magemuskler, så jeg skjønner ingenting :/ Jeg har tatt flere graviditetstester, har TR som normalt så jeg kan ikke være gravid. Andre som har opplevd lignende?

Jeg har siste året vært gjennom 4 stimuleringsrunder for IVF. Siste forsøk desember 2018, og har nå vært uten hormoner nesten 2 mnd. Til tross for at jeg trener relativt mye (jogging og styrketrening) og spiser sundt så har jeg lagt på meg noen kilo i prosessen. Jeg var forberedt på det, men problemet mitt nå er at jeg ser ut som jeg er ca 4 mnd på vei, men uten og være gravid. Det kjennes heller ikke ut som «fett» og jeg har markerte magemuskler, så jeg skjønner ingenting :/ Jeg har tatt flere graviditetstester, har TR som normalt så jeg kan ikke være gravid. Andre som har opplevd lignende?

Jeg har gått opp ca 3kg hvert ferskforsøk og ca 1,5-2 kg på frys men stort sett tatt det av igjen på ganske kort tid etter forsøket. Sist ferskforsøk ville dog den ene eggstokken ikke gå ned igjen og var stor i lang tid etter forsøket noe som gjorde meg ganske oppblåst og jeg hadde en del ubehag. Ville kanskje tatt en ul og sett om det kan være noe med eggstokkene fremdeles:)

Jeg har også lagt på meg, men aner ikke kiloene ettersom jeg ikke har brukt vekt før og etter. Men merker det godt på buksene, trange i lårene av alle ting.

Hei,

Jeg kjenner meg igjen i dette... la på meg ganske mye til tross for trening og sundt kosthold. Før jeg gikk gjennom ED slanket jeg bort 12-15kg.. helt vilt...

Back
Topp