IVF og termindato

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
Dere som har hatt IVF, kan termindatoen flyttes etter TUL eller UOL?

Trodde selv at termindatoen var spikret (man vet jo eksakt hvor gammelt embryoet var da det ble satt inn), men legen min ville flytte termindato fem dager etter TUL.

Min har ikke blitt flyttet etter OUL. Selvom målene ville ha det til at jeg var 2-3 dager lenger på vei enn ivf dato tilsa.

Termin skal ikke flyttes ved ivf/icsi har jeg fått beskjed om. Sist flyttet jordmor meg fram 2 uker på oul, og neste kontroll ble gynekologen oppgitt, for det skulle man ikke gjøre. Denne gangen er babyen målt til 1 uke lenger på vei, men terminen flyttes ikke.
Mine barn må vel vokse litt raskt da :rolleyes: Men de er ikke lenger på vei for det om. Vi vet jo nøyaktig når befruktningen skjedde. Det jeg har tenkt på er at det må jo være mange som får ganske feil termin på oul..

Mini ble ikke flyttet på etter at jeg fikk termindato hos klinikken på tul i uke 7. Størrelsen stemte på oul også. Termin 21. født 22.

Denne gangen har jeg fått 24. hos klinikken, men har 25. på papiret siden klinikken bruker 40+2 mens Haukeland bruker 40+3 når de beregner termin. Er enda noen dager til oul, men vil ikke tro de flytter noe på den - var på Haukeland i uke 10 pga tvillinger

Både fastlege, privat gyn og jordmor har sagt til meg at selv om det er ivf må jeg være forberedt på at de kan endre termindato på OUL :bored:

Spørs hvor man hører til. Ved st Olavs hvor jeg har hatt to ivf så flytter de termin ved oul selv om termindatoen egentlig er spikret. Vet at de ikke gjør d flere plasser i Norge

Jeg har også IVF, fikk beskjed på klinikken at termindatoen er helt fast og skal ikke endres underveis, dette var de veldig tydelig på. Både jordmor og fastlege har sagt det samme. Var på OUL på torsdag, og det første jordmor som gjorde undersøkelsen sa var at de ikke skulle endre på termindato pga IVF. Dette var på Haukeland.

Sniker fra mars

Hadde icsi og fikk ingen dato av klinikken. Kun forholde meg til mensdato (hadde kort protokoll). Har forstått i mange tilfeller gjelder ikke lengden fra befruktning/innsett, men når det festet seg i livmoren og dermed kan det komme noen dager i forskjell. Såklart må de ha innsetttidspunktet i bakhodet når dato settes, men noen dager i forskjell skal være helt greit.

Jeg fikk dato av klinikken, og går forøvrig til samme gynekolog ved OUL som også hadde oppfølging under simuleringen. Så den datoen endres ikke

Her ble ikke termindato flyttet på pga ivf, selv om målene skulle tilsi noen annet. Vi vet jo nøyaktig klokkeslett for hvor gammelt fosteret er, det er da helt uten hensikt å sitte og «gjette» på termindato da.

Back
Topp