IVF og pris

Mommylife

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Hei! Vi skal i gang med IVF nå og det er første gang for vår del.

Vi skal ta det offentlig og jeg lurer på om noen som har vært gjennom dette før kan forklare meg ca hva dette vil koste?

Er det slik at man betaler en egenandel på 17000 ca og deretter får resten dekt? Eller må man legge ut for alt selv og søke om refusjon via HELFO?

Er bare greit å vite hvor mye dette kommer seg på. Skal prøve i november/desember og da er det jo en del andre utgifter også. Må vite hvor mye jeg skal sette av sånn ca ;-)

Takknemlig for svar ☺️
 
Du må legge ut, og så sende inn kvitteringer sammen med skjema du får fra klinikken :)

Prisen på medisin for hvert forsøk er ganske forskjellig, det er sprøytene som koster mest penger, og hvis du trenger store doser og mange sprøytedager så flyr tusenlappene..

Jeg brukte totalt sett 10 000 på første forsøk, der ca 8000 var på sprøyter. Jeg hadde normale doser (125-250 ie).

Men hører om personer her inne som har brukt 17.000-20.000 per forsøk.
 
Det er som det nevnes over her veldig forskjellig hva man må legge ut for medisiner, jeg brukte ca 9000 på medisiner, men har hatt normale til lave doser. I tillegg kommer egenandel ved hver kontroll (350kr) og ved innsett (det var 1500 i 2015). Når dere har nådd 17000-gransa får dere tilbakebetalt fra HELFO, her er ikke egenandelene medberegnet, kun medisiner. Nå går vi privat så litt andre priser.. Masse lykke til!! Håper det klaffer raskt for dere!
 
Vi brukte ca.25 tusen på en måned. Da er medisiner, kjøring, kontrolltimer, osv. inkludert. Er veldig greit å ha penger oppspart på forhånd, for jammen er det mye penger på kort tid.
 
Som de nevner over så er det individuelt. Denne runden som var brukte vi rett under 26K og dette var bare medikamenter. Vi har sendt inne skjemaer og kvitteringer og venter på tilbake betaling på der som er over 17300K. Nå er vi igang igjen og flere lapper skal ut. HELFO skrev til oss at det er ca 10 ukers ventetid på behandlingstiden av våre papirer. Lurt å sette av mere enn en beregner.
 
Vi er på første forsøk, og hittil har jeg brukt ca 6000 kr på sprøyter. Kort protokoll med det jeg ser her må være lave doser. Har ikke hatt uttak/innsett ennå, men der er jo egenandelene det de er.
Pga. Natoøvelse i Trondheim nå for tiden, koster hotellopphold oss en liten formue nå i november.
 
Hei! Er ny her, har satt inn egg 27.03.19 og ruger langsomt på egget som forhåpentligvis sitter til testdag 10.04!
Vi er veldig usikkre på hva helfo dekker, synest at d står bare medikamenter..og vi har ikke nådd egenandelen enda..vi gjør det privat foresten(spiren) og bor langt fra trondheim så ble dyrt me fly og hotell...kan mn få det dekket? Evt pasientreiser ?? Eller er det på egen regning
 
Hei! Er ny her, har satt inn egg 27.03.19 og ruger langsomt på egget som forhåpentligvis sitter til testdag 10.04!
Vi er veldig usikkre på hva helfo dekker, synest at d står bare medikamenter..og vi har ikke nådd egenandelen enda..vi gjør det privat foresten(spiren) og bor langt fra trondheim så ble dyrt me fly og hotell...kan mn få det dekket? Evt pasientreiser ?? Eller er det på egen regning
Det er dessverre på egen regning. Eneste som blir dekket, er medisiner når dere passerer grensen.
 
Back
Topp