IVF og migrene

WannaBeMama

Forelsket i forumet
Smånissene 2022
Er det noen med kronisk migrene som har opplevd hyppigere migreneanfall under IVF-behandling?
Eller er det kanskje noen som ikke har migrene til vanlig, som har begynt å få migrene under IVF behandling?

Har selv kronisk migrene, og er ganske redd for hvordan det skal gå når jeg kommer i gang.

Er det noen med kronisk migrene som har opplevd hyppigere migreneanfall under IVF-behandling?
Eller er det kanskje noen som ikke har migrene til vanlig, som har begynt å få migrene under IVF behandling?

Har selv kronisk migrene, og er ganske redd for hvordan det skal gå når jeg kommer i gang.
Var ingen endring på min migrene.

Jeg har kronisk migrene. Jeg har i fire av fem stimuleringer faktisk har vært bedre i form enn til vanlig.
Da har jeg tatt progynova i forkant av stimuleringen og føler jeg ble litt mer stabil av den faktisk.
Synarela ble jeg ganske dårlig av, så har sagt jeg ikke ønsker å ta den mer.
Var ganske bekymret for dette før jeg begynte med ivf selv da jeg som regel blir trigget av alt og alltid får mye bivirkninger av medisiner jeg har prøvd for migrenen.
Men det har gått veldig bra med ivf-medisiner selv på de høyeste dosene :)

Eg har til tider hormonell migrene til vanleg rundt eggløsning/mens, men har aldri gått på migrenemedisinar. Eg fekk heftig migrene under nedregulering på Synarela og endå verre i overgangsfasen frå nedregulering til stimulering. Men sjølve stimuleringsfasen har vore bedre. Går no på p-piller som del av behandling (OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg) og har migrene innimellom pga dette. Så i sum har eg fått meir migrene av IVF, men det varierer som sagt etter kva medisinar eg tar... Håpar det går bra for din del!

Jeg har dobbelsidig migrene, en kronisk og en med sporadiske anfall. Den kroniske migrena har ikke reagert noe særlig på verken sprøyter, synarela eller progynova. Har hatt et par anfall av den andre da, men ingenting verre enn at medisinen hjalp kjapt :)

Jeg har kronisk migrene. Jeg har i fire av fem stimuleringer faktisk har vært bedre i form enn til vanlig.
Da har jeg tatt progynova i forkant av stimuleringen og føler jeg ble litt mer stabil av den faktisk.
Synarela ble jeg ganske dårlig av, så har sagt jeg ikke ønsker å ta den mer.
Var ganske bekymret for dette før jeg begynte med ivf selv da jeg som regel blir trigget av alt og alltid får mye bivirkninger av medisiner jeg har prøvd for migrenen.
Men det har gått veldig bra med ivf-medisiner selv på de høyeste dosene :)

Så godt å høre at det gikk så bra :) Jeg blir også trigget av mye forskjellig.
Fikk et migreneanfall i går, og tenkte på dette mens jeg lå der og ikke kunne gjøre noe annet :)

Eg har til tider hormonell migrene til vanleg rundt eggløsning/mens, men har aldri gått på migrenemedisinar. Eg fekk heftig migrene under nedregulering på Synarela og endå verre i overgangsfasen frå nedregulering til stimulering. Men sjølve stimuleringsfasen har vore bedre. Går no på p-piller som del av behandling (OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg) og har migrene innimellom pga dette. Så i sum har eg fått meir migrene av IVF, men det varierer som sagt etter kva medisinar eg tar... Håpar det går bra for din del!

Jeg får også migrene rundt mens. Bruker migrenemedisiner bare når det er på det aller verste.
Interessant å høre at du fikk migrene ved nedregulering/overgang til stimulering.

Jeg skal bite tennene sammen :) Håper bare det ikke blir så ille at jeg må ta fri fra jobb.

Jeg har dobbelsidig migrene, en kronisk og en med sporadiske anfall. Den kroniske migrena har ikke reagert noe særlig på verken sprøyter, synarela eller progynova. Har hatt et par anfall av den andre da, men ingenting verre enn at medisinen hjalp kjapt :)

Så godt å høre at det gikk så bra :) Håper jeg slipper unna med noen få anfall jeg også :)

Hei! Jeg har kronisk migrene, og gikk gjennom en runde med IVF rett før jul. Jeg ble ikke påvirket av den runden, og fikk ingen migreneanfall. Stod ikke på nedregulering i forkant da, så vet ikke hvordan jeg ville reagert på det. Men, når jeg gikk gjennom en spontanabort i januar derimot, hadde jeg migreneanfall hver dag i nesten to uker. Så det er tydelig at jeg reagerer på hormoner, men IVF-behandlingen gikk som sagt veldig fint. Håper det går fint for din del også, og at du har medisiner som hjelper deg godt dersom du skulle få anfall ❤️

Back
Topp