IVF og ICSI, spm

L

Lykkli88

Guest
Hei.

Jeg skal i gang med mitt første IVF forsøk i Desember, men jeg lurer på om jeg kan spørre de om de evt kan utføre ICSI på noen av eggene jeg får ut?

Det bestemmer legene selv utifra prøven til din man. Det er jo ingen grunn for ICSI hvis prøven til manen er normal. Jeg tror det er best av vi stoler på legens vurdering.

Det bestemmer legene selv utifra prøven til din man. Det er jo ingen grunn for ICSI hvis prøven til manen er normal. Jeg tror det er best av vi stoler på legens vurdering.

Jeg har ingen mann, men ei veldig flott kone :D Så donor spermen er av det ypperste kvalitet :) Er vel mer det at jeg kjenner ei som de forsøkte ivf på, så viste det seg at hun hadde for harde egg. Så da måtte hun i gang med en ny runde ;/ Kjipt å måtte det.

Jeg har en mann, med normale sædprøver. Har likevel hatt både IVF og ICSI. Har en sønn etter IVF, men etter et forsøk som ble avbrutt grunnet manglende befruktning, ble det bestemt at vi skulle prøve ICSI. Har derfor hatt to forsøk med ICSI, samt et forsøk med 50% IVF og 50% ICSI. På forsøket hvor de prøvde 50% av hvert, var det helt tydelig at de eggene som ble befruktet med IVF var av en helt annen kvalitet, toppkvalitet. Så det ble satt inn 2 av de som var befruktet med IVF, og jeg er nå gravid med tvillinger.
Så for oss har det vist seg at IVF er det beste :)

Siste forsøk hos oss brukte de både ivf og icsi da jeg fikk ut mange egg. Nesten alle icsi eggene var befruktet og ingen av ivf. Har man god kvalitet på sperm så e d ingen grunn til icsi. Vi har et ivf barn fra før..

Back
Topp