IVF og hormonbehandling med en eggstokk

FrøkenEnEggstokk

Første møte med forumet
Hei! Er det noen her inne som har gått gjennom IVF og hormonbehandling med én eggstokk?
Jeg startet i dag med Gonal 150ie og har første UL om 4 dager. AMH verdien min er 36.
Har lest i en del forskningsrapporter at de med høy AMH har større sjans for å bli overstimulert, og at overstimulering blant annet kan føre til eggstokk vriding (i sjeldne tilfeller).
Er det noen som har opplevd dette, eller har opplevd å måtte fjerne da en eggstokk pga vridning?

Vet jeg høres veldig "worst case" ut. Men i fjor sommer ble jeg lagt inn med noe de trodde var blindtarmbetennelse. Det viste seg å være en vridd eggleder på den siden jeg har operert vekk en eggstokk. Den var helt nekrotisk så den måtte fjernes. Fikk høre at dette også var svært sjeldent.

Det var et utrolig vanskelig valg å velge og starte med IVF pga min bakgrunn, men når det nå er vår mulighet til å bli gravide så bestemte vi oss for å gjøre det til tross for denne risikoen. 3 leger har tross alt anbefalt IVF, og ville ikke anbefalt det om de mente risikoen var for høy.

Men er likevel så utrolig redd for at noe lignende som skjedde i sommer skal skje, har jo bare én eggstokk igjen! Så det hadde vært godt å høre fra noen med erfaringer rundt IVF og hormonbehandling med én eggstokk. Om noen har blitt overstimulert og evt hatt vridning.

Setter stor pris på alle svar <3
 
Back
Topp