IVF og økonomi

Prettyperfect

Flørter med forumet
Hei!
Vi har akkurat hatt vårt andre IVF-forsøk med negativt resultat.. hvordan sper dere andre på inntekten mens dere holder på med IVF? Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er tøft for økonomien.

Vi har vært heldige å kunne tatt av sparepengene våre. Har spart jevnt og trutt, satt av feriepenger og skattepenger, så har det gått.
Siste forsøk tok vi privat, og hadde vi måtte fortsatt å prøve etter det vet jeg ikke helt hvor vi skulle fått penger fra - mulig refinansiert boligen...
Absolutt tøft både psykisk, fysisk og økonomisk! :yuck:

Vi har vært heldige å kunne tatt av sparepengene våre. Har spart jevnt og trutt, satt av feriepenger og skattepenger, så har det gått.
Siste forsøk tok vi privat, og hadde vi måtte fortsatt å prøve etter det vet jeg ikke helt hvor vi skulle fått penger fra - mulig refinansiert boligen...
Absolutt tøft både psykisk, fysisk og økonomisk! :yuck:
Ja, denne «reisen» er en berg og dalbane av følelser. Akkurat nå er det bare nedover for min del.. det er tøft å få negative tester. Hvor mange forsøk har dere hatt?

Jeg satte til side feriepenger da det tok lang tid fra henvisning ble sendt og til vi kom i gang med IVF. Trengte bare et forsøk her da, så her holdt det med det vi hadde satt til side.

Sparepenger, feriepenger og skattepenger

Hentet medisiner nå som feriepengene kom, sist brukte jeg storstipendet fra Lånekassen (studerer og jobber litt). Hadde jeg jobbet fulltid hadde vi lagt av flere tusen hver mnd

Ja, denne «reisen» er en berg og dalbane av følelser. Akkurat nå er det bare nedover for min del.. det er tøft å få negative tester. Hvor mange forsøk har dere hatt?
Lyktes på første forsøk på Ullevål, hatt tre fryseforsøk i fjor og ett nytt ferskforsøk i år :) uff, vet - det er utrolig tungt! Har dere fått noen egg på frys?

Vi har gått gjennom økonomi.
Kutta ut alle unødvendige impulskjøp, reduserte budsjett på maten.
I tillegg gått gjennom alle forsikringene for å få pakketilbud.
Nå sparer vi til babypakke med 80%tilbake garanti.
Så det er en del penger som må spares i løpet av 6-8måneder (9900 euro)
St.Olavs har selvfinansierte forsøk, som koste mindre enn de andre private, så det kan være en løsning.
Tenker også å snakke med banken om refinansiere boliglån.

Vet du om det er noen kriterier for selvfinansiert hos st.Olavs? Både min mann og jeg har barn fra tidligere forhold. Han har vært sterilisert, men ble refertilisert i 2016. Vi har ikke fått til å bli gravide på egenhånd..
Vi har gått gjennom økonomi.
Kutta ut alle unødvendige impulskjøp, reduserte budsjett på maten.
I tillegg gått gjennom alle forsikringene for å få pakketilbud.
Nå sparer vi til babypakke med 80%tilbake garanti.
Så det er en del penger som må spares i løpet av 6-8måneder (9900 euro)
St.Olavs har selvfinansierte forsøk, som koste mindre enn de andre private, så det kan være en løsning.
Tenker også å snakke med banken om refinansiere boliglån.

Vet du om det er noen kriterier for selvfinansiert hos st.Olavs? Både min mann og jeg har barn fra tidligere forhold. Han har vært sterilisert, men ble refertilisert i 2016. Vi har ikke fått til å bli gravide på egenhånd..

IMG_5356.jpg

Back
Topp