IVF NORDLAND

Mira2007

Glad i forumet
Noen som vet hvor de tilbyr IVF i nordland ? Hvis jeg som bor i bodø på reise til feks tromsø for behandling, eller dette noe som man får dekt, eller går inn i egenandelen ?

Vet ikke så mye om IVF i Nordland, men om du må reise går det under pasientreiser. Det går igjen på vanlig egenandel og du får tilbske alt etter at frikort er oppnådd :)

Er nok bare ivf i tromsø, ellers må du til trondheim. Regner med du får dekkt reise til og fra og opphold. Bare ta en tlf til pasientreiser så får du svar

Er nok bare ivf i tromsø, ellers må du til trondheim. Regner med du får dekkt reise til og fra og opphold. Bare ta en tlf til pasientreiser så får du svar

Du får dekt reise (må betale en egenandel) og deler av opphold dersom det blir nødvendig. Mannen får ikke dekt i samme grad. I Norge er det fritt sykehusvalg. Da kan du velge å reise til feks Trondheim i stedet. Da får du dekket det samme, bare at egenandelene er litt høyere.

I nordland er det vel bare Tromsø hvor man får ivf, men ellers i landet er det mye å velge mellom:)

Jeg bor i Bodø og er midt oppi første forsøk. Du kan velge mellom Trondheim og Tromsø. Jeg valgte Tromsø. Pasientreiser bestiller og betaler fly opp og ned for deg, og for mannen når det er forsamtale og til uttak. Dersom du må bo på hotell betaler du selv og sender inn reiseregning i etterkant.
Når du skal opp på samtaler/kontroll får du time sånn at du kan reise opp og ned på en dag. Jeg måtte overnatte denne gangen, da jeg måtte ta blodprøve tidlig på morgenen.

Pasientreiser bestiller ikke hotell, og de kan heller ikke si på forkant om du får dekt hele beløpet eller satsen på 550kr + 215kr i kostpenger.

Back
Topp