IVF medisiner og PCO(s)

Lille Mille

Gift med forumet
Dere som har pco og alle dere andre selvsagt.. hva slags doser og medisiner fikk dere før IVF forsøket?

Legen sa jo at siden jeg har pco så må man være ekstra nøye med riktig dosering og nøye oppfølging pga overstimulerings risikoen.

Nesesprayen er vel vanlig for oss også eller..? Jeg skal spraye i begge nesebor klokka 8 og klokka 20 frem til sprøytestart, etter det blir det ett nesebor i stedet. Er ikke dette ganske normalt?? På Puregon sprøytene er dosen 100. Hva er vanlig da?? 150 eller??

Unnskyld altså.. nå kommer spørsmålene vet dere [;)] Og dere er jo "proffer" på dette, iallefall i mine øyne [:)]

Jeg har ikke PCO,men svarer like vell[:D]
Jeg gikk på Synarela nesespray i 16 dager før jeg begynte på sprøytene.Da sprayet jeg samme tidene som du skal ha[:)]

Gonal-f sprøyter i 14 dager til sammen! På første kontroll var ikke eggene store nok,så jeg var på tre kontroller før det ble uttak.
Iallefall,jeg tok 150 IE med Gonal-f i ca 10-11 dager,og så øket dem dosen til 187,5 IE de siste dagene[:D]

Puregon sprøytene har ikke jeg peiling på,så jeg vet ikke hva den vanlige dosen er der[:)]

Takk for svar Lykke [;)] Alltid greit å få med seg andres erfaringer [:)]

Sykepleieren skrev nemlig 150 ved en feil på skjemaet mitt, men så så hun det legen hadde skrevet, og skrev 100 istedet.. Busted! [8D] Hihi..
Er så redd det er for liten dose jeg skal ha jeg... 100 liksom [8|] Noen andre som har brukt det med gode resultater?

Jeg har jo ikke PCO da, men sprayet som du skal to ganger om dagen i begge i 16 dager så over til et av gangen. Jeg har 125IE puregon jeg da...[8|]

Ok.. så du tar ikke så større dose enn jeg skal da tullis.. litt selvsagt.. men det resulterer hvertfall i en bebis for deg!! [:D] No doubt about it! [;)]

Jeg begynte så lavt som 75IE på mitt første forsøk.... Økte gradvis til 225IE .
Begynte lavt pga redd for overstimulering... Men jeg er jo så treg så det tok 30 dager med stikking før eggene var modne...

På forsøk nr 2 (som jeg er igang med nå), begynte jeg med 150IE i 10 dager, til 200IE i 3 dager, 300IE i 4 dager, så til slutt 400IE i 5 dager.... Og nå blir det uttak i morgen, torsdag...[:D][:D]

Du har vært igjennom mange forskjellige doser du Honning [;)] Men heldigvis så har det gitt resultater nå da, siden uttak er imorgen! [:D]

Krysser fingre for deg Honning! Dette skal gå som vi håper [;)]

Takk, takk [:D].
Nå drar vi til Trondheim....

ORIGINAL: Lille Mille

Sykepleieren skrev nemlig 150 ved en feil på skjemaet mitt, men så så hun det legen hadde skrevet, og skrev 100 istedet.. Busted! [8D] Hihi..
Er så redd det er for liten dose jeg skal ha jeg... 100 liksom [8|] Noen andre som har brukt det med gode resultater?

Viss det er for lite,så får du nok gå noen ekstra dager på sprøyter[:)]
Det var derfor jeg gikk så lenge på sprøyter,men jeg fikk ut 17 egg til slutt[:D]

Jeg fikk aldri bekreftet om jeg har PCO, men jeg har en haug av symptomer og det er PCO som er mistanken hos andre leger når jeg forteller om at jeg ble gravid ved IVF. Og jeg tror det jo selv også.

Men anyways, jeg går ut fra jeg har det, og jeg sprayet i ett nesebor 3 ganger om dagen hele perioden, også i sprøyteperioden.
Jeg hadde Menopur-sprøyter og blandet 2 glass i en sprøyte, det vil vel si 150ie om dagen om jeg ikke husker feil.

Edit; minnefreak som jeg er har jeg tatt vare på alle emballasjer og tomme glass og sprøyter etter forsøket ([:D]) og det stemmer jeg hadde 150ie på sprøytene.

ORIGINAL: ..Lykke..

Viss det er for lite,så får du nok gå noen ekstra dager på sprøyter[:)]
Det var derfor jeg gikk så lenge på sprøyter,men jeg fikk ut 17 egg til slutt[:D]

Ja sykepleieren sa at det var derfor jeg skulle inn på UL på dag 8 og da 10 for å sjekke om vi måtte ned eller opp på dosen.. får ta det som det kommer tenker jeg.

Så lenge utfallet ble 17 egg, så gjør det ikke noe å gå lenger på sprøyter tenker jeg [;)] Jo fler jo bedre, så lenge man ikke blir overstimulert og må stoppe opp alt da, det er jo litt kjedelig [:'(]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Jeg fikk aldri bekreftet om jeg har PCO, men jeg har en haug av symptomer og det er PCO som er mistanken hos andre leger når jeg forteller om at jeg ble gravid ved IVF. Og jeg tror det jo selv også.

Men anyways, jeg går ut fra jeg har det, og jeg sprayet i ett nesebor 3 ganger om dagen hele perioden, også i sprøyteperioden.
Jeg hadde Menopur-sprøyter og blandet 2 glass i en sprøyte, det vil vel si 150ie om dagen om jeg ikke husker feil.

Edit; minnefreak som jeg er har jeg tatt vare på alle emballasjer og tomme glass og sprøyter etter forsøket ([:D]) og det stemmer jeg hadde 150ie på sprøytene.

Du ass [8D] Du er en samler du! Samler på alt og ingen ting.. til slutt så ser hjemmet deres ut som en bruktbutikk [8D] Hihi.. neida.. skjønner at man samler på sånne ting.. det er jo en del av "livet" du har gått igjennom [:)]

Men hva er egentlig forskjell på alle de forskjellige medisinene?? Puregon, Menopur og Gonal-F??

ORIGINAL: *blomsterpia*

Du ass [8D] Du er en samler du! Samler på alt og ingen ting.. til slutt så ser hjemmet deres ut som en bruktbutikk [8D] Hihi.. neida.. skjønner at man samler på sånne ting.. det er jo en del av "livet" du har gått igjennom [:)]

Men hva er egentlig forskjell på alle de forskjellige medisinene?? Puregon, Menopur og Gonal-F??

Ja du skulle bare visst hvordan det ser ut her[:D]
Neida, jeg er flink til å kaste, men sånne ting som dette får jeg ikke til å kaste. Kan jo vise babyen når hun er blitt stor hva jeg måtte dytte i kroppen[:D]

Er ikke helt sikker på forskjellene, men Menopur mener jeg og ha lest ha lest gir litt mindre egg men bedre kvalitet på de som utvikles. Men det er garantert jenter her som vet forskjellen!

Ja det er sikkert noen som kan noen om forskjellen på disse medisinene [:)] *Nesing f.eks - hinthint*

Nå er det ikke lenge igjen til prinsessa deres kommer nå [:)] Tenk så koselig det blir da!!

Ja det er sikkert noen som kan noen om forskjellen på disse medisinene [:)] *Nesing f.eks - hinthint*

Nå er det ikke lenge igjen til prinsessa deres kommer nå [:)] Tenk så koselig det blir da!!

Du får nok svar[:)]
Ja tenk det, nå er det bare noen uker igjen. Skuuuummmelt[:D] Er ikke helt klar for fødsel enda kjenner jeg, så godt jeg har litt tid til å forberede meg på. Men veldig klar på at hun plutselig en dag skal være her sammen med oss, men ikke helt klar på måten å få henne ut på[:D]

Tror nok du kommer til å takle fødselen veldig fint jeg *blomsterpia* [;)] Skjønner at måten å få henne ut er skremmende, men du vet du, du er ei beintøff dame!! Iallefall i mine øyne [;)] Også tror jeg at siden du har vært igjennom så mye så takler du det der helt fint også [:)] Jeg kommer til å heie på deg, kanskje puste og trykke litt for deg også..!! Hihihi..

Tror nok du kommer til å takle fødselen veldig fint jeg *blomsterpia* [;)] Skjønner at måten å få henne ut er skremmende, men du vet du, du er ei beintøff dame!! Iallefall i mine øyne [;)] Også tror jeg at siden du har vært igjennom så mye så takler du det der helt fint også [:)] Jeg kommer til å heie på deg, kanskje puste og trykke litt for deg også..!! Hihihi..

Du er nå søt da[:)]
Joda, skal vel komme gjennom det - alle andre har jo klart det før meg[:D] 
Når det nærmer seg blir jeg helt sikkert veldig klar - rart hvordan naturen ordner opp[;)]

Jeg skulle jo egentlig ikke ha IVF-forsøk, men inseminering i første omgang da.. Men pga PCOSen så gikk det ikke slik! I stedet for å produsere ett egg, så lagde jeg jaggu meg en haug; fikk ut 12 egg, hvorav 9 ble befruktet! Så etter ett mislykket ferskforsøk, og så dette positive fryseforsøket, så har jeg 6 egg igjen til eventuelle søsken. Er glad for at vi omdannet det til IVF-forsøk nå ja[;)]

Dosen jeg gikk på var 75 IE i to dager, før jeg øket til 100 og gikk på dette i 7 dager (Puregon). Så her responderte jeg egentlig litt for godt på stimuleringen[8D]

Ja der kan man se hva PCO kan gjøre [;)] Hihihi.. Og resultatet er iallefall knall flott Angelicka24! Du gikk ikke så lenge på sprøytene du da?? 9 dager.. Deilig å vite at det ligger noen på frys også kan jeg tenke meg, for da er jo det klart til søskenforsøk etter hvert [;)]

Ja der kan man se hva PCO kan gjøre [;)] Hihihi.. Og resultatet er iallefall knall flott Angelicka24! Du gikk ikke så lenge på sprøytene du da?? 9 dager.. Deilig å vite at det ligger noen på frys også kan jeg tenke meg, for da er jo det klart til søskenforsøk etter hvert [;)]

9 dager ja! Hehehe[:)] Jeg var jo inne på UL-sjekk da på dag 10, for å se hvordan det så ut.. Hausken klødde seg i hodet og sa at her var det jo en bunch med egg, ikke ett[8D] Hehe.. Så om vi ville omdanne det til IVF, så skulle vi få det til halv pris! Så vi var egentlig veldig heldige der sånn sett. Er godt å tenke på at vi har en del egg som ligger der! Ganske rart om vi får klaff på de senere; laget på samme tid liksom[8D] Mamma ble litt stresset med tanke på numerologien i det hele - hehehe!!!

Men flott å se at du får oppstart nå til høsten; satser på klaff for deg! Bare bruk sommeren nå til å nyte det. Jeg var jo egentlig i samme situasjon i fjor på samme tid - måtte vente til august med å starte skikkelig opp, men gikk da på p-piller og metformin i de 2 og en halv månedene jeg ventet for å renske opp inni der som Hausken sa. Det kunne ikke vært en mulighet for deg og da, for å få det optimalt i ventetiden?

Back
Topp