IVF med sterilisert mann

IVF pakke eller 1 forsøk?

  • 1. forsøk

    Votes: 1 16,7%
  • 3. pakkning

    Votes: 5 83,3%

  • Antall som har svart
    6

Badoink

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg skal straks i gang med IVF behandling med sterilisert mann. (han har barn fra tidligere). Vi har vært på fertilitetssjekk og alt ser bra ut hos meg. Men de vet selvsagt ikke hvordan mine egg og hans sperm vil reagere sammen..


Er det noen som har erfaring fra samme situasjon? Vi lurer på om vi skal prøve på 1. forsøk først eller gå rett på 3. pakning. Jeg er i tvil fordi vi ikke har noe og sammeligne med.

Jeg lurer også på om noen har erfaring med klinikk Hausken i Bergen og/eller Medicus Stavanger

Håper på masse erfaringer og innspill :)
 
Hei,

Jeg skal straks i gang med IVF behandling med sterilisert mann. (han har barn fra tidligere). Vi har vært på fertilitetssjekk og alt ser bra ut hos meg. Men de vet selvsagt ikke hvordan mine egg og hans sperm vil reagere sammen..


Er det noen som har erfaring fra samme situasjon? Vi lurer på om vi skal prøve på 1. forsøk først eller gå rett på 3. pakning. Jeg er i tvil fordi vi ikke har noe og sammeligne med.

Jeg lurer også på om noen har erfaring med klinikk Hausken i Bergen og/eller Medicus Stavanger

Håper på masse erfaringer og innspill :)

For din del vil ikke det avvike fra vanlig icsi-protokoll noe særlig. Når det kommer til han så bør han lese minst mulig om emnet :hilarious: har de vært inne å sjekket tilstanden på svømmerne hans? Det er gjerne litt dårligere kvalitet på de som ikke får tømt lageret på en ordentlig måte. Eller er han refertilisert?

Erfaring med klinikkene har jeg dessverre ikke.

Vi fikk en liten jente etter 3 forsøk med icsi og tesa. Så det går an :happy:
 
Er i samme situasjon som deg, bare at vi akkurat har fullført ett forsøk (offentlig). Han har vært sterilisert i ca 10 år (har 2 barn fra før), alt er bra hos meg. Vi fikk 4 embryo på første forsøk (10 egg ut): 1. icsi (negativ), 1. frys (negativ), 2. frys (positiv men MA uke 6/7), 3. frys (avbrutt, embryo overlevde ikke opptining). Fikk inntrykk at av at klinikken ikke så på dette som vanskeligere tilfelle enn de som har "vanlige" fertilitetsproblemer - meeen som jeg nå har lært the hard way så er ingenting gitt og man må være forberedt på noen nedturer. Vi skal igang med ny runde nå snart og håper så inderlig spiren sitter denne gangen.

Før vi fikk gå igang med behandling måtte de sjekke at min samboer faktisk hadde brukbar sperm så han måtte gjennom en runde med operativ uthenting (TESA). Det var greit med sperm, men ikke nok til å fryse ned (som visstnok også hadde vært et alternativ). I og med at dette regnes som operasjon så måtte vi vente 3 mnd før vi kunne igang med første forsøk (testiklene må heales osv). Så da måtte samboer på operasjonsbordet igjen. Som sagt var dette i det offentlige, vet ikke hvordan de gjør det i de private klinikkene. Uthenting av sperm var visst ikke akkurat gøy, men han fikk mye bedøvelse og sa i etterkant at det nok var det psykiske som var verst! Så det går nok helt fint, men som anbefalt over her så ville jeg nok ikke gitt samboer altfor detaljert info i forkant (hehe).

Ønsker dere masse lykke til! :)
 
For din del vil ikke det avvike fra vanlig icsi-protokoll noe særlig. Når det kommer til han så bør han lese minst mulig om emnet :hilarious: har de vært inne å sjekket tilstanden på svømmerne hans? Det er gjerne litt dårligere kvalitet på de som ikke får tømt lageret på en ordentlig måte. Eller er han refertilisert?

Erfaring med klinikkene har jeg dessverre ikke.

Vi fikk en liten jente etter 3 forsøk med icsi og tesa. Så det går an :happy:

Åå det er så fint (og litt beroligende!) å høre om tilfeller som har gått veien :cheers
 
Nå har min ufattelig dårlige svømmere, og Hausken anbefalte oss først et forsøk og så vurdere 3pk om det ikke gikk på første forsøk. Kan et være en idé for dere? Er det kun det at han har sterilisert seg eller har du f.eks endometriose, pcos, eller liknende?
Ville også vurdert ift hans alder, dette med at menn er fruktbare i all evighet er bare piss og papp, de har også naturlig nedgang i fertilitet med alder, det er bare ikke alltid like synlig fordi vi har ett egg og de millioner av sædceller i en utløsning naturlig :p
 
Back
Topp