IVF, lapraskopi og væskefylt eggleder. Hjelp‍♀️

F-40521274

Flørter med forumet
Hei!

Jeg hadde egguttak for ca to uker siden. Fikk 24 egg og 10 blacto på frys.
Totalfrys grunnet ohss og fordi de fant det de tror er en væskefylt eggleder. Får ikke egginnsett før denne evt er fjernet.
Har pcos.

Skal ha lapraskopi på mandag og i operasjonsbeskrivelsen som sekretæren leste opp for meg mente hun at jeg skulle fjerne begge eggledere. Dette stemmer ikke med hva jeg har blitt presentert og jeg gav klar beskjed på at ingenting skulle fjernes hvis det ikke var medisinsk grunn til det. Ba om samtale med kirurg før operasjon og lurer på om det er noe annet de bør se etter/gjøre når de først er der inne?
Hadde en lap i 2019 den gang fant de ikke noe‍♀️
Kjenner at tiliten til helsevesenet dessverre ikke er på peak i disse dager så tar imot alle gode råd med stort takk.

Nå vet ikke jeg helt grunnen til at fu ikke har trua på helsevesenet men har selv hadde mange lap (fjernet eggleder, endometriose) og føler de er veldig flinke og at man er i gode hender.

Jeg selv har tidligere hatt væskefylt eggleder. Dem tror det var pga jeg ble lettere overstimulert for ved siste 2 innsettene så har alt sett fint ut ❤️ men skulle ønske dem kunne fjernet min og ❤️

Back
Topp