IVF-KK- overvekt og erfaring?

Floken

Forumet er livet
Vi skal på fertilitetsklinikken i November, skulle egentlig nå i Oktober men det ble utsatt, sikkert pga korona.

MEN. Jeg er overvektig og sliter med å gå ned i vekt. Er rett over 100 kilo og BMI på 34.
E det helt tullete og gå rundt å ja forventninger til at ting skal gå framover? Noen som har noen erfaringer med å være overvektig og fått IVF likevel?
Jeg er aktiv, sunn og ellers frisk og har hatt 2 knirkefrie svangerskap, dog med en annen mann.
Min nåværende mann har lite antall sædceller (derfor IVF) og er normalvektig. Vi har vært prøvere i 4 år.

Håper vi får et forsøk til tross for min overvekt.
Hva tenker dere?
 
Jeg har ingen aning om KK, men i brevet jeg fikk fra St Olavs skrev de rett og slett at de ikke behandlet om man hadde bmi over 32, pga økt tendenser til risikofylte svangerskap eller så. Men tror de tar litt individuelle vurderinger og, så litt håp er lov å ha, når man har hatt fine svangerskap to ganger tidligere.
Og det kan vel hende de har annerledes retningslinjer på KK for alt jeg vet.

Håper det går gjennom for dere!
 
Vi skal på fertilitetsklinikken i November, skulle egentlig nå i Oktober men det ble utsatt, sikkert pga korona.

MEN. Jeg er overvektig og sliter med å gå ned i vekt. Er rett over 100 kilo og BMI på 34.
E det helt tullete og gå rundt å ja forventninger til at ting skal gå framover? Noen som har noen erfaringer med å være overvektig og fått IVF likevel?
Jeg er aktiv, sunn og ellers frisk og har hatt 2 knirkefrie svangerskap, dog med en annen mann.
Min nåværende mann har lite antall sædceller (derfor IVF) og er normalvektig. Vi har vært prøvere i 4 år.

Håper vi får et forsøk til tross for min overvekt.
Hva tenker dere?
Leste på nettsiden deres, og der står det i alle fall at "Kroppsmasseindeksen (KMI) må vera mellom 19 og 30 før ein kan starte hormonbehandlinga." Linker siden jeg leste på HER
Men jeg jobber jo ikke akkurat der og har heller ikke vært gjennom det selv, så vet ikke om de gjør unntak.
 
Tusen takk for tilbakemelding. Håpet er jo selvsagt der
 
Back
Topp