IVF/ICSI jenter Høsten 2013

Atu

Glad i forumet
Julibarna2014
Sensommerbarna 2016
Er det flere her inne som har vært gjennom ICSI/IVF i høst,eller skal gjennom uttak før vintermånedene setter inn for fult? :)

Hvordan har du og din kjære opplevd prosessen så langt?
Hvor i prosessen er dere?

Håper denne tråden kan brukes til å lufte tanker,følelser,meninger,prosessen i seg selv og ellers alt man måtte fæle å lufte ut her inne :)

Jeg er nå på mitt første ICSI forsøk, skal ha uttak på torsdag og håper alt går bra, slik at jeg får innsett på lørdag.

Min kjære samboer er en mann av få ord, Men han har fått lagt merke til at jeg er mer hormonell :D Han støtter meg, men glemmer å spørre hvordan det går. Men av en mystisk grunn har han blitt flinkere etter at jeg ble hormonel, forstår ikke hvorfor hehehe :D

jeg kan jo da kanskje skrive for meg selv også. haha :P

Jeg tror nok vi som kvinner opplever det hele mye mer fysisk enn hva våre menn gjør.
De kan se vi har vondt under uttak, de kan høre oss fortelle, men det er i VÅR kropp dette skjer, det får ma ikke gjort så mye med.
Heldigvis har jeg en veldig forstelsesfull mann som hjelper meg å huske alt fra medisiner til beskjeder gitt på klinikken, han bryr seg og stiller opp det han kan,Enda det nok ikke er like enkelt å forstå alt hele tiden når hormonene herjer som verst.

Her var det innsett kl 11 i dag,så jeg klasifiseres vel da som ruger på SNART første dagen ;)

Jeg begynte med nesespray i dag, skal ha ul kontroll 13 oktober, så får vi se veien videre :) Mannen min har nok ikke merket så mye enda, siden jeg begynte i dag :P men det kommer nok og han er forberedt :)
Når jeg er gretten blir ofte mannen min gretten tilbake-så får håpe vi kommer oss igjennom den hormonelle tiden greit :P

Vi er i gang med vårt 3. ICSI. Begynte på nesespray 22.okt, sprøyter 6.nov og ul 15.nov. Har også hatt 2 frys. Vært prøvere i 10 år...

Er bare mitt første forsøk. Har innsett i morgen hvis jeg ikke er overstimulert.

Synes det er mye om og men hele tiden i denne prosessen. Noe å tenke på hele tiden. Tror samboer begynner å bli lei av at jeg bekymrer meg så mye hele tiden.

Jeg blir lei meg når venninner blir gravide, men samboer skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg om det.

Han er ganske avslappet i forhold til alt. Føler at det er mere min greie dette her.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er i gang med vårt 3. ICSI. Begynte på nesespray 22.okt, sprøyter 6.nov og ul 15.nov. Har også hatt 2 frys. Vært prøvere i 10 år...

Jeg krysser armer og fingre for deg!
Jeg har stor respekt for de som klarer denne prosessen flere ganger... Det er vannvittig tungt dette!

Er bare mitt første forsøk. Har innsett i morgen hvis jeg ikke er overstimulert.

Synes det er mye om og men hele tiden i denne prosessen. Noe å tenke på hele tiden. Tror samboer begynner å bli lei av at jeg bekymrer meg så mye hele tiden.

Jeg blir lei meg når venninner blir gravide, men samboer skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg om det.

Han er ganske avslappet i forhold til alt. Føler at det er mere min greie dette her.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er så enig med deg, det er vannvittig mye frem og tilbake.
Først skal man ha uttak,så er det jo det nervepirrende, HVOR mange egg?!
Deretter er spørsmålet hvor BRA kvalitet? Hva sier telfonen dagen etter om hvor mange som har overlevd?
Når man endelig får beskjed om at allefall 1 (og helst flere) har overlevd,så kommer tankene rundt innsett,vil alt gå som det skal? Blir egget lagt rett? Overlever det innsettet?

OGSÅ mine damer og herrer... RUGETIDEN!!

Gud hjelpe meg...

Hva skal man finne på?
Jeg har nå sittet å gjort ferdig ett hav av innbydelser til bryllupet vårt i Desember, masse pirk for jeg lager dem selv.
Har hunder som får ekstra lange turer i disse dager og en hest som får ENDA MER stell enn vanlig.
Venner jeg stikker innom enda mer enn før, og ja. hehe.

Det er ikke lett dette, men før eller siden SKAL vi ha premien vår!

Må dytte litt på denne tråden ;)

Da har jeg vært på sykehuset og fått tilbakeført et flott 4 delt egg. Så nå starter rugeperioden for fult med alle opp og nedturer :)

Hvordan går det med dere?

Vi skal ha vårt første ICSI forsøk etter 5 år som optimistiske (les: naive) prøvere. Begynner på med. i januar og skal gå på menopur. Har fått påvist PCO og fikk beskjed om at jeg lå i faresonen for overstimulering. Mannen har svært få og dårlige soldater så vi trenger all hjelp vi kan få:) Jeg er foreløpig optimist, og håper jeg kan holde på det så lenge som mulig, selv jeg har perioder jeg bare griner...
Mannen min er avslappet og er kanskje ikke helt med på hva det innebærer, men så lenge han er med og støtter, så er jeg fornøyd:D

hihihi.. måtte smile litt av samboer i natt. For jeg våknet med at han tok meg på magen :)
Han har ikke sagt mye om dette forsøket etter at et befuktet egg ble satt tilbake, men noe foregår i hvertfall i holdet siden han gjorde det i natt :D :D latet som at jeg bare sov jeg da, slik at han ikke skulle føle seg ille til mote :) De er nå da søte disse manfolka selv om de ikke alltid sier så mye :)

Vår 1 ivf forsøk. :) startet med synarela 24 okt, puregon startet jeg med 30 okt. Fredag 8nov skal jeg på UL for og se om eggposene er store nok. Så får vell vite da om når det blir egguthenting :)

Å så spenndene da!! Du må fortelle hvordan det gikk på fredag :)

1.Ivf her. Prøvd i 3 år, sekundær infertil. Har en gutt på 4,5 år som satt på første forsøk! Nå: tette tuber:-(
Starter ca 21. nov. på kort regime...:-) Håper på innsett i månedsskiftet! Så må jeg bare sitere sønnen ved kveldsmaten her forleden: jeg: hva ønsker du deg til jul?" E: " En baby! Duu pappa?!? Kan ikke du stikke laksen din borti laksen til mamma, så skyter du inn ett frø! som blir til en baby?!?"

hahaha.... barn får sakt det!! :)

Back
Topp