IVF I utland

Azeritha

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg lurer voldsomt på om det er noen her ute som har erfaring med IVF Behandling i utlandet?

Jeg trenger bare info om hvor og deres personlige erfaringer med IVF i utland.
Har selv gått igjennom IVF i Norge. 6 forsøk og 5 år kom vår leeeenge etterlengtende sønn. Som nå PR dags dato er 8.5 mnd.
Ja jeg vet, tidlig å begynne på behandling igjen?
Vi søker etter gode IVF klinikker i utland grunnet 1 viktig faktor. Forsøket vårt ble stoppet i Norge. Dette er pga min mann fikk kreft.. igjen. 2 år friskmeldt etter første runde. (Så vi sloss mot ett tidsskjema) (Testikkel kreft 2 ganger og har ikkje blitt 30 år enda!) er nå på sin runde nr 2. Få melding om tilbakeslag av kreft i hans siste gjenværende testikkel slo hardt ned på han.. for så å få høre att Lover og regler i Norge tillater oss ikkje å prøve på IVF med hans tilstand etter det vi fikk forklart. Noe som da knuste min mann.. så i ett siste håpefullt forsøk på å få noe positivt som kan veies imot det negative. Sjekker vi ut andre land. Vi har ett sårt ønske om ett barn til før han blir operert og steril.. hans store drøm er en stor familie.. jeg må jo såklart si meg enig.
Så hovedsakelig ønsker jeg svar på dette;
1. Erfaringer med utelandske klinikker
2. Hvor?
3. Hvilke medisiner og evt prosedyrer (viss du/dere husker det)
4. Pris?.. sånn ca.

PS: nei, vi ønsker ikkje donor.. og nei. Han har kun 7 levende celler på en GOD dag, så Sykehuset vil HELST ikkje fryse ned. Dette grunnet liten sjangs for overlevelse..

Mvh
Ei håpefull dame på 23.

Last edited:
Hei!
Jeg lurer voldsomt på om det er noen her ute som har erfaring med IVF Behandling i utlandet?

Jeg trenger bare info om hvor og deres personlige erfaringer med IVF i utland.
Har selv gått igjennom IVF i Norge. 6 forsøk og 5 år kom vår leeeenge etterlengtende sønn. Som nå PR dags dato er 8.5 mnd.
Ja jeg vet, tidlig å begynne på behandling igjen?
Vi søker etter gode IVF klinikker i utland grunnet 1 viktig faktor. Forsøket vårt ble stoppet i Norge. Dette er pga min mann fikk kreft.. igjen. 2 år friskmeldt etter første runde. (Så vi sloss mot ett tidsskjema) (Testikkel kreft 2 ganger og har ikkje blitt 30 år enda!) er nå på sin runde nr 2. Få melding om tilbakeslag av kreft i hans siste gjenværende testikkel slo hardt ned på han.. for så å få høre att Lover og regler i Norge tillater oss ikkje å prøve på IVF med hans tilstand etter det vi fikk forklart. Noe som da knuste min mann.. så i ett siste håpefullt forsøk på å få noe positivt som kan veies imot det negative. Sjekker vi ut andre land. Vi har ett sårt ønske om ett barn til før han blir operert og steril.. hans store drøm er en stor familie.. jeg må jo såklart si meg enig.
Så hovedsakelig ønsker jeg svar på dette;
1. Erfaringer med utelandske klinikker
2. Hvor?
3. Hvilke medisiner og evt prosedyrer (viss du/dere husker det)
4. Pris?.. sånn ca.

PS: nei, vi ønsker ikkje donor.. og nei. Han har kun 7 levende celler på en GOD dag, så Sykehuset vil HELST ikkje fryse ned. Dette grunnet liten sjangs for overlevelse..

Mvh
Ei håpefull dame på 23.

Hei,

Vet ikke om du har kommet noe videre i prosessen din. Jeg kan trygt anbefale Instituto bernabeu i Alicante. Jeg kan ikke si noe om hva pris på Ivf er. De er veldig flinke og veldig hyggelige. Jeg ble gravid på første eggdonasjonsforsøk hos de. De vil kun gjøre evidencebased på sine pasienter. Noe som er veldig trygt og bra.

Trolig vil du ha en del kontroller i Norge og det fordrer at du får sendt ned/mailet informasjon til de. Mest sannsynlig kommer du ned i sluttfasen av forsøkene.

Jeg kjøpte mine medisiner i Spania og noe i Norge. Medisinene i Norge er veldig dyre sammenlignet med der nede.

Kontakt de og hør hvilke prosedyrer de har på behandlingene og pris.

Dr. Castillo er kjempeflink og hyggelig.

Lykke til.

Back
Topp