IVF i Møre og romsdal

Sep2018

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Septemberhjertene 2018
Hei!

Jeg har hatt to timer hos privat gyn, der vi har tatt egglederskylling og ultralyd. Jeg har en kjemisk bak meg (desember i fjor), og ellers ingen graviditet med samboer. Jeg har et barn fra før, og vært gravid en gang før der igjen. Ingen var planlagt.
Og nå som vi planlegger å ønsker barn, så er det BOM stopp, ingenting skjer. Vi har prøvd i 1,5 år.
I følge gyn på medi3 kan vi bare ta sædprøve og ett par blodprøver, så får vi henvisning til IVF.
Men jeg lurer på, hvor lang tid tar det før vi får startet prosessen? Hvor lang tid tar det før første innsett? Er det lang ventetid i Møre og Romsdal? Må vi reise til andre sykehus?

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme opp i denne situasjonen her, og kjenner på en sorg om å ikke kunne lykkes på egenhånd.. :(

Håper noen kan svare meg på dette, jeg er helt uvitende om denne prosessen :Heartred

Jeg tror dere sogner til klinikken på st.olavs, er ikke så mange steder det er ivf offentlig(forsåvidt ikke privat heller).
Sjekk denne, litt enklere for deg å navigere enn meg som ikke kan geografi i området der!
https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183

Det er veldig vanlig å kjenne på at det er ufattelig urettferdig og uvirkelig!
Bare å lese og stille spørsmål inne på forumet, du blir tatt like godt imot her som hos de "vanlige" prøverne.

Uttak og innsett skjer på st Olavs, men du kan gjennomføre alle kontroller underveis i Ålesund da overlege Montzka på sykehuset har avtale med st Olavs.

Uttak og innsett skjer på st Olavs, men du kan gjennomføre alle kontroller underveis i Ålesund da overlege Montzka på sykehuset har avtale med st Olavs.
Tusen takk for svar! Da må vi sikkert belage oss på litt reising til st.olavs :)

Jeg tror dere sogner til klinikken på st.olavs, er ikke så mange steder det er ivf offentlig(forsåvidt ikke privat heller).
Sjekk denne, litt enklere for deg å navigere enn meg som ikke kan geografi i området der!
https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183

Det er veldig vanlig å kjenne på at det er ufattelig urettferdig og uvirkelig!
Bare å lese og stille spørsmål inne på forumet, du blir tatt like godt imot her som hos de "vanlige" prøverne.
Tusen takk for svar :Heartred det som skulle være gøy og spennende for oss, ble plutselig ikke så gøy lenger... skal ta kontakt med fastlege og be om henvisning til prøver og videre behandling neste uke :)

Back
Topp