Ivf forsøk i danmark

Bkno3214920

Første møte med forumet
Hei. Dette er første gang jeg skriver i et forum av noen slag, men nå tenker jeg at det er på tide å prøve seg. Vi er et par som siden 2019 har prøvd å bli gravide. Etter et besøk hos gynekolog i 2018/19 var det hans forslag å prøve ivf. (Uten egentlig å forklare hvem det var noe galt med).
For å ikke lage et fryktelig langt innlegg så kjapt fortalt så har vi hatt totalt 4 forsøk uten å klare å bli gravide. 1. ble negativt, andre ble avbrutt før innsett. 3 ble positivt, men spontanabort etter ca 8. uker. Og det 4 ble negativt. Alle ble gjort i haugesund. Nå står vi ved et valg hva vi skal gjøre videre. Kona mi er sliten etter medisinene (hun er 32, jeg er 37). Jeg er mer ivrig etter å prøve igjen men vi har en pause nå. Vi vurderer å prøve i danmark, men synes dette er vanskelig. Noe som tilsier at det er større sjangs i danmark? Folkene i haugesund var veldig fine, og behandlet oss bra. Takk for alle svar..❤️
 
vi har ikke hatt noen forsøk i Norge men akkurat vært i samtale med klinikk i Danmark. mailet med de frem og tilbake i ca 3 mnd. har bestemt vi skal satse på de nå på neste syklus.
 
Hei! Forstår jeg det riktig at dere har brukt opp de offentlige forsøkene, og vurderer privat? Jeg har kun erfaring med en klinikk i Danmark, og har ikke vært verken offentlig eller privat i Norge. Kan ikke se det skal være større sannsynlighet for dere å lykkes i Danmark fremfor Norge. Det er mange dyktige klinikker i Norge, både offentlig og privat. Min erfaring med forsøk under korona, er at det har vært ganske belastende å måtte gjennomføre forsøket utenfor landegrensen. Nå vet jeg ikke om dere begge er fullvaksinerte, noe som så klart gjør det litt enklere å reise. Jeg tror likevel jeg ville vurdert tilbudet her i Norge før jeg dro til DK (om det ikke var en spesiell grunn for å velge en klinikk I danmark). Mitt inntrykk er at feks Hausken er relativt nytenkende når det gjelder støttemedisiner og ulike tester, og kan være verdt å sjekke ut. Håper det ordner seg for dere!
 
Hei, ja det stemmer vi har brukt opp de offentlige forsøkene. Vet noen om det er forskjell på prisen i norge vs danmark? Vi er ikkje fullvaksinerte, men vi neppe gjøre noe mer før vi er det. Regner med begge har 2 vaksiner ila oktober.
 
Hei, ja det stemmer vi har brukt opp de offentlige forsøkene. Vet noen om det er forskjell på prisen i norge vs danmark? Vi er ikkje fullvaksinerte, men vi neppe gjøre noe mer før vi er det. Regner med begge har 2 vaksiner ila oktober.

Prisen i Danmark er ikke så mye billigere enn i Norge, spesielt ikke nå når den danske krona er så høy.. Også blir det jo det ekstra det koster for reise og evt hotell. Kan hende dere finner noen billigere, men det er ikke snakk om VELDIG mye man sparer på det, også må dere i så fall ha en god privat gynekolog..
Finnes mange fine private klinikker i Norge, personlig tror jeg at jeg ville valgt det for enkelthets skyld, hvis vi måtte gå privat.
 
Er det sånn at en får fortsatt refundert hva men bruker på medisin etter 3 forsøk? Selv om dette blir gjort i utlandet eller privat i norge?
 
Hei, ja det stemmer vi har brukt opp de offentlige forsøkene. Vet noen om det er forskjell på prisen i norge vs danmark? Vi er ikkje fullvaksinerte, men vi neppe gjøre noe mer før vi er det. Regner med begge har 2 vaksiner ila oktober.
Som flere nevner, det er litt billigere, men den danske kronekursen er veldig høy nå. I tillegg koster det litt for fly, hotell ++ Ved innsett av blasto så må du enten være der i 5 dager, eller reise tur/retur for uttak/innsett. Jeg kjenner ikke til mer enn min klinikk i DK (og er relativt fornøyd med de), men ville helt klart valgt å gå privat i Norge hvis vi skulle valgt nå (og gjerne en som ikke er så langt unna).
 
Back
Topp