Englemamma til tvillinger

Andre møte med forumet
Assistert-jentene
På vårt 5. innsett og siste ferskforsøk i det offentlige fikk vi vår første positive test. Det ble satt inn to egg og begge festet seg mot alle odds. Hadde et ”normalt” svangerskap men var mye kvalm. I uke 19+6 hadde jeg en litt rosa utflod, påfølgende dag var det litt blod som kom ut. Fikk komme inn på kontroll på sykehuset og utvendig ultralyd viste at fostrene var aktive og hadde det fint. Da legen tok innvendig ultralyd så hun at det var ca 2cm åpning og livmorhalssvikt/svak livmorhals. 4 dager senere fødte jeg verdens fineste to små skapninger, en jente og en gutt❤️. Vi følges tett opp av sykehuset med bl.a psykolog. De har også sagt at det ved neste svangerskap blir oppfølging annenhver uke fra uke 7 og at de skal sy på cerclage rundt uke 12.

Til dere som har vært gjennom det samme, når hadde dere neste ivf forsøk?
 
Jeg har heller ingen erfaring med IVF, men hadde selv en senabort for tre uker siden. Sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til med neste forsøk :Heartred
 
Vært gjennom en senabort i oktober 2020, måtte vente til januar før jeg fikk startet på medisin letrozol for eggløsning selv. Fikk da dette 5 runder. Før vi ga opp dette å prøve ivf. Så ikke helt det samme. Så fikk da ivf i september 2021utakk og november 2021 insett også insett igjen i januar. Så ga jeg opp prøving etter 4 intense år.
 
Jeg har heller ingen erfaring med IVF, men hadde selv en senabort for tre uker siden. Sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til med neste forsøk :Heartred
Tusen takk❤️

Det er så vondt å høre at du har vært gjennom det sammeDet her er en helt umenneskelig situasjon å stå i. Håper du får god hjelp og oppfølging videre❤️

Klem fra meg
 
Vært gjennom en senabort i oktober 2020, måtte vente til januar før jeg fikk startet på medisin letrozol for eggløsning selv. Fikk da dette 5 runder. Før vi ga opp dette å prøve ivf. Så ikke helt det samme. Så fikk da ivf i september 2021utakk og november 2021 insett også insett igjen i januar. Så ga jeg opp prøving etter 4 intense år.
Trist å høre at det ikke gikkHåper dere har det bra uansett. Prøving er tungt og tar mye krefter. Her er det endometriose/adenomyose som er problemet så det blir nye runder med procren når hode og kropp er klar. Nekter å gi opp nå.
 
Trist å høre at det ikke gikkHåper dere har det bra uansett. Prøving er tungt og tar mye krefter. Her er det endometriose/adenomyose som er problemet så det blir nye runder med procren når hode og kropp er klar. Nekter å gi opp nå.

Forstår deg godt. Vanskelig å godta at vi har sluttet aktiv å prøve, å sannsynligheten for ny graviditet er 0.01 % sannsynlig. Men kjente etter 1 år intens prøving etter senaborten var nåkk. Det gikk utover parforholdet, og forholdet til meg å min sønn på 5 år. Så nå var det nokk. Ja vi er heldige med å ha et barn fra før. Men savnet å sorgen er stor å bitter. Masse lykke til når dere er klar igjen ❤❤ å håper virkelig dere lykkes
 
Mitt første ferskforsøk endte i dødfødsel i uke 16, etter en i bekkeninfeksjon hos meg. Dette var i starten av juni. I august kunne jeg egentlig få kutt forsøk ,fryseforsøk i naturlig syklus da jeg hadde 7 egg. Fikk ikke innsett danpga veske i livmor, noe som skjer i noen sykluser . Var ikke uvanlig.. mnd etter, i september, fikk keg nytt fryseforsøk, som tydligvis satt❤️ Er 4+1 idag!
 
Jeg mistet i uke 21 i august i fjor. Det var verdens fineste IVF gutt som kom på fjerde egguttaket og ble laget på Riksen. Vi hadde første IVF etter dette i desember/januar, dette også Riksen. Det var negativt. Så byttet vi til privatklinikk og jeg ble gravid i juni.
 
Håper dere har kommet dere et steg videre. Hjerteplasteret vårt ble født for to måneder siden og hun var vært alle skuffelsene på veien.
Så koselig å høre :HeartredVi skulle egentlig i gang med forsøk i utlandet men nå har jeg på ”magisk” vis blitt gravid på egenhånd, noe jeg trodde aldri skulle skje. Det er enda tidlig men håper vi kommer helt i mål denne gangen:)
 
Så koselig å høre :HeartredVi skulle egentlig i gang med forsøk i utlandet men nå har jeg på ”magisk” vis blitt gravid på egenhånd, noe jeg trodde aldri skulle skje. Det er enda tidlig men håper vi kommer helt i mål denne gangen:)
Hei, lurer på det samme ang ivf. Vi rakk bare første konsultasjon før jeg ble spontan gravid, så vi har jo ikke tatt ut egg engang. Men fikk dere ikke komme igang med ivf-prosessen igjen siden dere skulle ta det i utlandet? Og hvor lang tid brukte dere på å bli gravide igjen på egenhånd (vet det er individuelt)?
 
Hei, lurer på det samme ang ivf. Vi rakk bare første konsultasjon før jeg ble spontan gravid, så vi har jo ikke tatt ut egg engang. Men fikk dere ikke komme igang med ivf-prosessen igjen siden dere skulle ta det i utlandet? Og hvor lang tid brukte dere på å bli gravide igjen på egenhånd (vet det er individuelt)?
Det var mye frem og tilbake med klinikken i utlandet mtp alle prøver de skulle ha, så nei vi kom ikke i gang med prosessen der. Ca 9 måneder tok det (skulle hatt et fryseforsøk i mai/juni 22 som ble avbrutt også gikk jeg noen måneder på procren).
 
Det var mye frem og tilbake med klinikken i utlandet mtp alle prøver de skulle ha, så nei vi kom ikke i gang med prosessen der. Ca 9 måneder tok det (skulle hatt et fryseforsøk i mai/juni 22 som ble avbrutt også gikk jeg noen måneder på procren).
Takk for svar. Men så godt å høre at dere ble gravide igjen til slutt. Håper det går fint denne gangen:)
 
Back
Topp