IVF etter lap

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Hvor lang tid etter lap har dere måtte vente for å komme igang med IVF? Altså ikke med forsamtale og sånt, men fra lap og til man kan begynne på medisiner og sånn.

Hadde lap denne uken og fikk fjernet ene egglederen, sjekket den andre, samt sjekket livmoren. Og alt så flott ut. Og legen sa at da ble det IVF på oss. Og han mente det kom til å skje ganske raskt etter inngrepet.
Men er det noen som vet hvor lenge man må vente? Er det noe med antall mens etter eller noe?

Last edited:
Det tar vel ca. 5 mnd. til første samtale. Så får man starte opp med forsøk ganske raskt etter det, men det er jo litt avhengig av plass/pågang. Ventetiden jeg oppgir her, gjelder Riksen/Ullevål.

Jeg tok lap 13. Mars og venter mens på mandag som jeg skal ringe inn til klinikken og si ifra om. Så begynner jeg på spray på CD 21 :) Så ganske raskt:) Dette er privat da, så det er jo ikke samme ventetid som off.

Så det vil si man kan komme igang allerede første syklus etter lap? Høres bra ut :D Vi skulle bare vente på brev om oppstart og innringing av mens, men de sa ingenting om hvor lenge etter lap vi måtte vente før man kunne gå i gang.

Så det vil si man kan komme igang allerede første syklus etter lap? Høres bra ut :D Vi skulle bare vente på brev om oppstart og innringing av mens, men de sa ingenting om hvor lenge etter lap vi måtte vente før man kunne gå i gang.
I teorien er det bedre jo raskere man starter opp etter lap., men man må ha i bakhodet at det er lenger ventetid offentlig. Håper dere kommer inn med en gang da! :) :) Lykke til:)

I teorien er det bedre jo raskere man starter opp etter lap., men man må ha i bakhodet at det er lenger ventetid offentlig. Håper dere kommer inn med en gang da! :) :) Lykke til:)

Takk :)
Hørtes ut på legen som at det ikke tok lengre tid enn den tiden de brukte på å få ut brevet, samt at jeg måtte få mensen først. Så kommer vel påsken midt oppi det hele nå da. Om jeg ikke er knallheldig å få mensen tirsdag etter påske. Aner ingenting om medisiner, kort/lang protokoll. Skulle ringe å snakke med sykepleierne så fort vi fikk brevet i posten. Så skulle jeg ringe inn mensen når jeg fikk den.
Men så vet jeg ikke om det er forskjell på vanlig lap og lap hvor man har fjernet eggleder osv.

Hadde lap i februar 2014, så ble søknaden sendt i mars, forsamtale i september og oppstart medisiner i oktober.

Vi venter på oppstart, hadde lap etter forsamtale, da det ble oppdaget indre blødninger under forsamtale nummer 2. Men alt tyder på at vi kan starte opp med medisiner så fort vi hører fra sykehuset :D Så da blir det forhåpentligvis oppstart før sommerferien :D

Back
Topp