Ivf dagboka mi!

Jeg gnåler og gnåler om at det skal bli bra med kort protokol :p dette er da 4 runde med sprøyter. Av 3 behandlinger har jeg altså fått ett eneste egg som var bra.. ett.. å det ble jo skylt ut av betente eggledere mest sansynlig.. vi har sånn flax vi..

Nå må den snu.. nå skal jeg ta å være enda mer ute, spise masse grønt, fisk, senke stressnivået betraktelig, ta folat som jeg har tatt siden jeg/vi startet med dette, ta bidronninggele, spise sånne linser som også skal bære ganske bra.

Nå har jeg barnefri helg, å da senkes skuldrene mine en god del. Kan lett bare koble helt ut og stirre i veggen en god stund når jeg trenger det. Bare være liksom. Uten så mye planlegging å må gjøringer.. ;)
 
Jeg gnåler og gnåler om at det skal bli bra med kort protokol :p dette er da 4 runde med sprøyter. Av 3 behandlinger har jeg altså fått ett eneste egg som var bra.. ett.. å det ble jo skylt ut av betente eggledere mest sansynlig.. vi har sånn flax vi..

Nå må den snu.. nå skal jeg ta å være enda mer ute, spise masse grønt, fisk, senke stressnivået betraktelig, ta folat som jeg har tatt siden jeg/vi startet med dette, ta bidronninggele, spise sånne linser som også skal bære ganske bra.

Nå har jeg barnefri helg, å da senkes skuldrene mine en god del. Kan lett bare koble helt ut og stirre i veggen en god stund når jeg trenger det. Bare være liksom. Uten så mye planlegging å må gjøringer.. ;)
Nyt! Der blir bra med kort protokoll vet du :D
 
Da har vi begge snust litt ekstra på donoregg. Å sambo er helt åpen for det om ikke dette går. Kanskje tanken på flere muligheter gjør at man skapper bedre av, sånn at eggene får bedre kvalitet? :) vi satt i boblebadet, drakk øl og snakket litt om det. Første øla mi på leeeeenge. Godt å slappe litt av også i hodet :) så vi får se. Danmark er jo mye bra kritikk om iom at dem tilbyr en god del, å så har dem jo holdt på ei stund. Dumme dumme styrere i dette landet som nekter oss å få donere.. men flere barn vil dem vi skal få altså?? :p skjønner ikke den jeg ;)
 
Da har vi begge snust litt ekstra på donoregg. Å sambo er helt åpen for det om ikke dette går. Kanskje tanken på flere muligheter gjør at man skapper bedre av, sånn at eggene får bedre kvalitet? :) vi satt i boblebadet, drakk øl og snakket litt om det. Første øla mi på leeeeenge. Godt å slappe litt av også i hodet :) så vi får se. Danmark er jo mye bra kritikk om iom at dem tilbyr en god del, å så har dem jo holdt på ei stund. Dumme dumme styrere i dette landet som nekter oss å få donere.. men flere barn vil dem vi skal få altså?? :p skjønner ikke den jeg ;)
Så interessant. Når vurderer dere det evt ? Etter denne runden? Koselig med en øl å nyte :happy::happy:
 
Så interessant. Når vurderer dere det evt ? Etter denne runden? Koselig med en øl å nyte :happy::happy:

Jeg vet ikke enda :) vi har bare såvidt begynt å sjekke litt. Får se når man har fått nok av vanlig ivf her :) liker bare å være litt før følelsene rett og slett ;)

Ja, en øl var virkelig godt i boblebadet i går kveld, så drikker man ikke hver helg heller :)
 
Ja da kon dagen man fryktet.. gikk rett i kjelleren idag.. tårer/hulking og bare dritt som måtte ut plutselig..

Da har jeg vært småsyk og sliten under flyttinga pluss stimuleringen.. ble ikke noe god kombo det :(

Skal ikke ta i noen jobb idag.. skal bruke dagen til å filosofere litt over at ting ikke er så ille, men at dritten man har vært gjennom bare måtte ut for å kunne ha det bra videre rett og slett :)

Idag er vi itillegg bedt på middag, å takk og lov for at vi slipper å lage det idag! :) lenge siden nå..
 
uffameg håper du føler deg litt bedre :( Er mye følelser idet her :( God klem!
 
uffameg håper du føler deg litt bedre :( Er mye følelser idet her :( God klem![/QUOTE

Det er bra sikkert det.. var som en unge som storhulket her.. jeg tror nok det blir videre utredning av egg, kromosom, gentesting om dette heller ikke går bra.. om det viser seg å være noe, går vi for ED heller :) man kan ikke holde på slikt.. :)
 
Jeg vet ikke enda :) vi har bare såvidt begynt å sjekke litt. Får se når man har fått nok av vanlig ivf her :) liker bare å være litt før følelsene rett og slett ;)

Ja, en øl var virkelig godt i boblebadet i går kveld, så drikker man ikke hver helg heller :)
Skjønner. :)

Hvor mange forsøk har dere igjen? Hvordan er formen din ?
 
Skjønner. :)

Hvor mange forsøk har dere igjen? Hvordan er formen din ?

Vi har enda 2 forsøk igjen, siden dette også ble avbrutt. Formen er enda litt influensalignende, men på langt nær som når jeg gikk på forstimonen :) kan vel kanskke være eggløsningssprøyta som henger igjen også. For jeg ble virkelig helt kaputt da den ble satt..
 
Idag var en ufin start på morgenen.. eller.. starten var rolig.. gikk og pusset tennene, ropte jenta mi opp for å kle på seg. Så laget jeg meg en kopp mocca kaffe (har fått helt avsmak fra vanlig kaffe selv med melk).

Så ordnet hun seg mat for å spise litt. Jeg hadde for forste gang latt være å orke å koke vanlig kaffe da sambo ikke står opp like tidlig, å vi ikke har kanna her.

Så begynte jeg å spørre om han fikk hengt opp klærne han vasket i går som han sa han skulle gjøre i går kveld.. nei..

Mei men da gjør jo bare jeg det.. så var det feil å henge dem opp der jeg hadde satt stativet på loftet.. noe med at taket kunne bli ødelagt.. da tok jeg bunntenning egentlig.. så var diskusjonen igang.. når jeg blir sinna nok, tar jeg til tårer.. jeg bruker energi jeg ikke har, så da blir det visst sånn.. min morgen er nå helt ødelagt av en jævla klesvask.. han får gjøre det idag. Å sette stativet inn på et lite vaskerom selv idag da.. spent å se hvor lang tid det tar.. er samme jævla smørja hver gang.. som dog gjør at jeg bare tar det selv uten å si noe... samme med vasking av hele huset..

Jeg har heller ingen venninner å snakke med heller i det hele tatt.. noe jeg ikke har valgt selv, men har ønsket meg veldig gode venninner å ikke bare dem sim kommer når det er noe jeg har og tilby til deres fordel.. med tanke på penger, gode ord, trøst, boplass osv...
Nå har jeg vært den med mest sympati hele veien.. hjelpt når dem satt der i møkka uten noenting. Jeg har vært økeonomisk helt siden jeg ble myndig.. å jeg har tilbydd.. dumme dumme meg.. så nå er jeg snart 34 å har fått sett hvordan mange er.. har blitt vist ryggen til så altfor ofte til gjenhøgjeld at jeg bare har mistet troa på gode venner rett og slett...

Jeg vil ha noen man kan støtte seg til. Det gjelder begge veier.. jeg er heller IKKE den overflatiske typen som spiller ting jeg ikke er. Er rett frem, men forsiktig samtidig..

Det var dagens utblåsning oppi alt av hormoner..
 
Når man begynner å lukke seg igjen for partner, å han går å maser om det går bedre osv.. man vet ikke hva man skal svare.. helt rotete i hodet..

Sånn er det her med tanke på prøverør.. jeg tar vitaminer, men han mener at han er så frisk at det trenger han jo ikke. Jeg leser og finner ut hva som er bra for hva å tipser han om at det å det kan han ta å kjøpe, men jeg ender alltid opp med å kjøpe det å legge det på fatet hans osv.. så da lurer jeg altså mer å mer på om det er vits.. man er sliten nå.. å jeg gjør ikke annet enn å minne han på alt nå.. så lirer man på om han egentlig er så intressert i å få egene barn. Han er med, men likevell ikke..
 
Når man begynner å lukke seg igjen for partner, å han går å maser om det går bedre osv.. man vet ikke hva man skal svare.. helt rotete i hodet..

Sånn er det her med tanke på prøverør.. jeg tar vitaminer, men han mener at han er så frisk at det trenger han jo ikke. Jeg leser og finner ut hva som er bra for hva å tipser han om at det å det kan han ta å kjøpe, men jeg ender alltid opp med å kjøpe det å legge det på fatet hans osv.. så da lurer jeg altså mer å mer på om det er vits.. man er sliten nå.. å jeg gjør ikke annet enn å minne han på alt nå.. så lirer man på om han egentlig er så intressert i å få egene barn. Han er med, men likevell ikke..
Huff så frustrerende det må være. Du er skikkelig tøff! Hvor i landet bor du ? Kan ikke si annet enn at jeg hadde personlig tatt en prat med ham, om hvordan handlingene hans viser/betyr ifht deg. Min samboer er veldig avholden før forsøket virkelig er igang og første forsøket ville han nesten ikke høre snakk om noe vitaminer osv mens denne gangen er han veldig åpen og klar. Men samtidig sier han lite. Men han hadde aldri kjøpt vitaminer og sånt selv men har fått streng beskjed om å ikke fest røyke og sånt da. Han trener 4 dager i uken og spiser sunt og tar vitaminer denne runden. Du bør kanskje sette litt krav til han, det føles virkelig ikke greit å være den eneste som "gjør" noe. Sånn hadde jeg det sist gang og det er noe dritt.
 
Huff så frustrerende det må være. Du er skikkelig tøff! Hvor i landet bor du ? Kan ikke si annet enn at jeg hadde personlig tatt en prat med ham, om hvordan handlingene hans viser/betyr ifht deg. Min samboer er veldig avholden før forsøket virkelig er igang og første forsøket ville han nesten ikke høre snakk om noe vitaminer osv mens denne gangen er han veldig åpen og klar. Men samtidig sier han lite. Men han hadde aldri kjøpt vitaminer og sånt selv men har fått streng beskjed om å ikke fest røyke og sånt da. Han trener 4 dager i uken og spiser sunt og tar vitaminer denne runden. Du bør kanskje sette litt krav til han, det føles virkelig ikke greit å være den eneste som "gjør" noe. Sånn hadde jeg det sist gang og det er noe dritt.

Jeg bor i troms :) jeg har tatt vitaminer hele veien, men ikke han.. han drakk til å med øl dagen før uttaket.. å flere dager før det.. så her er det frustrasjoner på gang. Han trener aldri.. spiser usunt.. en gang for dag å kanskje litt lunsj i form av «fos» med nugatti osv.. jeg er på randen å gi litt opp.. kan altså godt hende det er han som gjør at det ikke går så bra.. jeg er helt 100% avholden før det startes, men når ingen andre gjør det, er man jo like langt. Så er han jo 40 år, så nå kan det gå veldig nedover der også itillegg..
 
Jeg bor i troms :) jeg har tatt vitaminer hele veien, men ikke han.. han drakk til å med øl dagen før uttaket.. å flere dager før det.. så her er det frustrasjoner på gang. Han trener aldri.. spiser usunt.. en gang for dag å kanskje litt lunsj i form av «fos» med nugatti osv.. jeg er på randen å gi litt opp.. kan altså godt hende det er han som gjør at det ikke går så bra.. jeg er helt 100% avholden før det startes, men når ingen andre gjør det, er man jo like langt. Så er han jo 40 år, så nå kan det gå veldig nedover der også itillegg..
Veldig frustrerende. Hva sier han til fakta da ifht prøverør og deres situasjon? Gjelder det "alle andre "?
 
Veldig frustrerende. Hva sier han til fakta da ifht prøverør og deres situasjon? Gjelder det "alle andre "?

Ja, han sier at litt alkohol kan ikke skade, men sånn dagen før utenting og mixing av «coctailen» er ikke noe smart har jeg sagt mange gang.. jeg vet det er flere som går fra hverandre sv slik oppførsel i lengden.. jeg ville helst slippe det eller den samtalen sånn akkurat nå. Jeg vet at nå i helga, blir ikke jeg og min datter hjemme. Må puste litt nå..
 
Ja, han sier at litt alkohol kan ikke skade, men sånn dagen før utenting og mixing av «coctailen» er ikke noe smart har jeg sagt mange gang.. jeg vet det er flere som går fra hverandre sv slik oppførsel i lengden.. jeg ville helst slippe det eller den samtalen sånn akkurat nå. Jeg vet at nå i helga, blir ikke jeg og min datter hjemme. Må puste litt nå..
Det høres ikke bra ut alså! Jeg hadde sagt at skal jeg utsette min kropp for dette så er det minste han kan gjøre å la være det for en periode. Iallefall ukene før uttak. Samboer her får "lov" å feire etter alt er over, liksom. Med en hyttetur med gutta, eller en tur på byen. Man er jo to om dette, sånn egentlig. Og du sliter deg jo totalt ut på medisiner så skal han ikke gjøre noe ? Nei du fortjener bedre :Heartred har dere et sted dere kan dra ?
 
Det høres ikke bra ut alså! Jeg hadde sagt at skal jeg utsette min kropp for dette så er det minste han kan gjøre å la være det for en periode. Iallefall ukene før uttak. Samboer her får "lov" å feire etter alt er over, liksom. Med en hyttetur med gutta, eller en tur på byen. Man er jo to om dette, sånn egentlig. Og du sliter deg jo totalt ut på medisiner så skal han ikke gjøre noe ? Nei du fortjener bedre :Heartred har dere et sted dere kan dra ?

Ja, jeg har sagt det til han, men tror ikke han trenger høre det fra meg, men fra ivf eller en lege som har peiling.. han er verken ute med kompiser eller på gutteturer.. har nermest jaget han til å dra på de turene han er bedt på for å få puste litt begge to, men her må jeg dra bort for å få til det, men men.. nei dette begynner å lukte litt vondt.. jada, har min mor som bor 10 min unna. Skal dra dit i helga.. jeg har begynt å forstå at jeg fortjener bedre der..
 
I morges var jeg mer bestemt på vitaminer å sånn som sambo skulle ta.. nå må vel jeg bare kjøpe det å se om dem blir tatt.. sa også ifra at jeg var sliten.. sitter nå å skriker etter en krangel.. jeg skal kjøpe det inn idag.. la det stå.. så får jeg bare minne på til jeg ikke makter mer der..

Jeg ble altså plutselig sliten, møtte veggen å føler meg helt uten pust.. mulig jeg bare blir borte lengre enn bare helga.. må se hvor lang tid det trengs å være borte fra hverandre.. jeg bruker iallefall tid på å få litt gnist tilbake.. for den er borte den..

Jeg er slettes ikke perfekt selv, å ser aldeles ikke på meg selv som i nærheten engang for tiden.. slurver med alt av egenpleie osv..
 
Back
Topp