Ivf dagboka mi!

Da har jeg vært hos lege å følt meg mer forstått og sett.. så forvirret jo se om det er noe som hjelper når man skal igang med ny runde.. :) hun syns det var rart dem ikke hadde noe tilbud om mer hjelp enn som så.. da må man undersøke selv :) iallefall når man ikke haropplevd en eneste graviditet på 4 forsøk, så måtte NOE anbefales.. vi får se :)
 
Hei! Til nå har jeg ikke blitt skuffet av fotsoneterapi hos naturterapeuten. Jeg har ikke så vondt nå å det ser ut som at ett eller annet normaliseres sakte men sikkert. Ikke klarer jeg sette ord på det enda hva som skjer.

jeg skal fortsette med dette her. Det ironiske er at jeg gav mannen massasje pga ryggen hans her en kveld.. revmatisme.. med lindrende og varmende olje for soving. Har laget hjemmelaget badesalt med estetiske olje(r). Vi prøver det også. Er litt nær gråting idag kjenner jeg, men det må bare ut hvis det kommer. Heldigvis tannlegen idag (grøss).
 
Hei :) nå begynner humøret å normalisere seg bra. Vi har lagt Ivf praten på hylla frem til det nermer seg ny runde :) det må til det også iom at temaet er så fult av følelser.

hadde en drøm at jeg fikk ut 9 egg å ble gravid med begge som ble satt inn :eek: jeg glemmer ikke den gode varme følelsen av å endelig ha klart det i drømmen. Jeg var så harmonisk og fornøyd liksom. Den følelsen vil jeg ha i virkeligheten også :D

jeg skal starte med cross fit trening nå, sånn at alt av drit stress kommer ut. Opparbeide en sterk og sunn kropp. Det gjør jeg pga alt stresset som har hopetseg opp å at jeg vet det vil komme mer humørsvingninger under dette. Der regulerer dem treningsoppgaver etter helse osv, så det kan man fint gjøre som gravid også, bare lettere trening såklart, pluss at man må lytte mer til hva kroppen orker :)

tror hvis man går med mye stress gjennom dette, at det ødelegger en god del det også da ikke stresshormonet akkurat er positivt for eggene osv.. så da starter jeg med det også ;)
 
Heihei. Nå er jeg altså på dag 5, å skal igang igjen neste syklus. Da er det penopur 400. 50 mindre nå. Skal også spørre om det kan stimuleres et par dager ekstra siden det har gått så fint de andre gangene uten fare for overstimulering. Noen blir altså gravid bare pga overstimuleringen sies det? Det er jo ikke farlig, men ubehagelig? Hmm.. det betyr kanskje at jeg ikke skal være så redd for det som jeg har vært. Dette er da siste gangen mannen gidder være med på dette, så da gjør iallefall jeg alt for at det skal gå nå... eller så blir det visst ingenting ifølge han..
 
Da har jeg avtalt når jeg skal starte nesespray :) den 6 november, så forhååååpentligvis godt i ruginga til jul! :) jeg gjør mye yoga hjemme for å hjelpe på litt der. Cross FIT anbefales ikke om man ikke er vant med den type trening før en eventuell graviditet, så da er det turer ute, yoga og trening med vektstang for å styrke ryggen :) nå tar jegaltså Q10, folat, D-pearls og sink. Noen mener selen også, men blir det ikke utrolig mye? Jaja.. mannen tar da sink og omega3 :) dette forsøket blir det icis. To egg inn som har vært planen lenge nå ;)
 
Å fytti h...... når jeg går gjennom dagboka mi, så har man altså tålt nok nå.. nå vil jeg si man fortjener en opptur med dette her. Jeg merker kroppen blir mer og mer sliten for hver behandling at jeg ikke kan risikere å bli så syk at jeg ikke kan leve normalt til slutt. Utrolig hvor mye som sitter i hodet, men det påvirker nok flere ting i kroppen også kjenner jeg. Jeg er mer sliten fysisk også, men det har blitt bedre NÅ. Dette skulle strengt tatt vært gratis i form for kanskje en egenandel osv heller iom at dette snart er en folkesykdom.. ikke rettferdig dette her å føle en sånn lengsel etter et barn :( samtidig må man godta at det bare er slik det er. JEG vet hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært super rik! Ville konsentrert meg om de barnløse!
 
Så var det da 10 dager til nesespray start :) velkommen hodepine og forvirrelser :p svettinga også, mmmmmm! Men vet jo hva man går til :)

håper såååå på innsett nå. Aner jo faktisk ikke hvordan kroppen reagerer på en graviditet en gang.. så blir ekstra spennende da :eek:
 
Så var det da 10 dager til nesespray start :) velkommen hodepine og forvirrelser :p svettinga også, mmmmmm! Men vet jo hva man går til :)

håper såååå på innsett nå. Aner jo faktisk ikke hvordan kroppen reagerer på en graviditet en gang.. så blir ekstra spennende da :eek:

Håper sånn at det klaffer for dere denne runden!:smiley-angelic001 Heier masse!:angel8
 
Mange takk :D ja, nå ligger alt til rette her. Alle nødvendige vitaminer, trim, fotsoneterapi + akupunktur under stimulering. Så er mannen også blitt flink og ta vitaminene ;)

Høres ut som vinneroppskriften:D
 
Da har jeg gått opp i vekt fra 48 kg til 52,5. Så nå har jeg snart nådd idealvekta mi hvor jeg trives best :) mannen er glad i å lage mat, så han har stått på der :D er mye sunn mat! Mye fet fisk, avokado, poteter og ris. Vekta SKAL opp. Så småspiser jeg frø, tomater, frokostblandinger og nøtter i alle varianter innimellom måltidene. Matlysta er her for fult, så spent på om vekta vil rase opp under neste behandling :p :p jeg går myyyyye ute i skog og mark, så jeg fins ikke redd for å få litt ekstra heller :) heller noe å gå på enn ingenting :)
 
:shy:
Så var det da 10 dager til nesespray start :) velkommen hodepine og forvirrelser :p svettinga også, mmmmmm! Men vet jo hva man går til :)

håper såååå på innsett nå. Aner jo faktisk ikke hvordan kroppen reagerer på en graviditet en gang.. så blir ekstra spennende da :eek:
Hurra:excited001 Det kommer å gå fint ;) sprayen er grusomt :wtf:men du klarer det ;)
 
Så var det under en uke til oppstart. 6 dager. Venter enda på kvitteringene jeg skal legge ved i HELFO papirene. Så da blir det sendt avgårde til uka da :)

har klart å få betennelse i nakke og skulder på samme side.. så her blir det nok litt sitting og varme bad.. hatt samme smerter i korsryggen for flere år siden da jeg trente mye. Så her blir det nok bare trening som ikke belaster nakke og skulder. Kanskje løfte med tærne eller noe :p neida.. skal vel klare å ta det med ro litt ;)

er veldig veldig spent på hvordan jeg reagerer denne gangen på sprayen. Jeg syns sprøytene er verst uansett.. blir så sinna :( jeg får kjøpe meg den boksebagen å henge opp ;)
 
5 dager igjen til oppstart :) slo meg nå at jeg må jo handle sprayen :p den hadde dem inne så. kan hente den omså dagen før.

betennelsen gav seg mye løpet av natta. Var helt utslått i går kveld at jeg sovnet allerede 19:00 på sofa.. håper det blir noen år til denne gangen også :p knepet er rett og slett å holde området så mye i ro som overhodet mulig :) så får kroppen sjangsene til å ordne opp bedre også..

jeg merker at dette her ikke bare er å holde for seg selv.. når det er noe så stort man holder på med, må holdes hemmelig, det er tøft..

det hjelper faktisk å bruke naturterapeuten min litt der. Å bare snakke litt om det for å få ut litt bare :) så jeg bruker dem jeg vet har taushetsplikt, så trenger man ikke være så redd for at det kommer ut.

grunnen til at jeg ikke ønsker det, er at jeg rett og slett ikke ønsker noen form for innblanding i vår helt private barneønske. Jeg blir så sliten av sånt hvor den ene mener det, å den andre noe annet. Det er bare ikke noe noen har noe med rett og slett :)
 
Nå er det altså bare 3 dager til spraystart :) i morgen er det en akupunktur runde før opphold fra alt sånt i 14 dager :)

jeg grugleder meg mtp at dette blir siste gangen (hvis man ikke får finansiert videre på et vis)

jeg tar nå folat, Q10, D-pearls, omega3 og sink. Mannen tar omega3 og sink.

så får se da :)
 
Nå merker jeg at jeg begynner å bli redd for å måtte avbryte stimulering pga koronaen... sånn rett før uttak.. det er vel sånn typisk det.

men prøver også å være positiv.. det som er så slitsomt..

her pusses det enda opp.. både ute å inne.. (ikke mitt ønske), så her må jeg jo være med enten jeg klarer eller ikke.. vi er jo heller ikke omringet av hjelpende hender i det hele tatt for at han ikke gidder å spørre...

Jeg er drita lei av å pusse opp nå.. jeg skal hjelpe med gulvet, men ikke mer.. nå MÅ jeg ha ro under dette siste forsøket.. det kjenner jeg.. der er vi forskjellig.. så var vi ekstra uheldige med taket som var hull i flere plasser.. så det kostet jo sitt. Ikke flere oppussinger nå.. hadde det vært opp til meg, hadde jeg solgt å kjøpt noe litt mindre heller... jeg vasker meg ihjel snart :(

Jeg kjenner meg igjen i sinnasnekkeren.. de damene der.. som må stå for alt mens mannen jobber og jobber.. bare at jeg ønsker å bli vist litt mer hvordan ting gjøres. Kanskje jeg kan lære noe når gulvet legges denne gangen?

beklager klaginga, men oppi Ivf å alt, så anbefales det IKKE å pusse opp annet enn og male kanskje. Det er mest kos iforhold :)
 
Da har jeg vært å fått akupunktur i går :) ble helt rolig og avslappet. Sovnet i 19 tiden til og med :p ble utrooolig varm i hendene og beina. Dårlig sirkulasjon da :eek: det anbefales virkelig for å få hjelp til å slappe av! Skal ta det enda en gang mens jeg går på nesesprayen. Bare på andre plasser :) så fotsoneterapi OG akupunktur under selve stimuleringen. Blodgjennomstrømming er jo alfa omega! :)
 
Tjah.. dag nr 2 med spray.. sov jæææævlig dårlig inatt.. men ikke noe hodepine å svetting riktig enda. Håper det forblir sånn denne gangen ;)

føler jeg har mye å konsentrere meg om for tiden, så tiden går faktisk ganske fort denne gangen synes jeg :)
men den tiden hvor man venter på telefonen går aldri fort!! :p
 
Ja, spraydag nr 3. Nååå merker jeg at det føles ut litt som man har tatt noe for å sove på.. veldig trøtt.. orker ikke mer enn helt nødvendige ting. Jeg klarer å holde meg våken når jeg strikker eneste. Men når jeg legger fra meg strikkinga, blir øyelokkene tung :p

først NÅ har jeg/vi klart å få avlastning til jenta mi på et avlastnings senter med likesinnede :) hun trives heldigvis, å vil helst tilbake i går ;) DET er uvant altså! Så dette blir litt lettere nå :)
 
Back
Topp