Ivf dagboka mi!

Altså hvis den coronaen fortsetter å spre seg, var dem i Tromsø redd for at det ble stengt igjen... det skremmer meg litt..

jeg skal ned på apoteket å få ut kvitteringene på menopuren å fyremadelen for å sende inn med en gang.. her får man tråss alt bra mye igjen på disse overflødige forsøkene man gjør som blir avbrutt.. bare menopuren kom på ca 12.000. Fyremadel kom på 1600 å noe. Så man er 4000 unna for å få tilbakebetalt alt sammen utenom det til klinikke å ul osv da. Blir bare vissvass i hodet når man ikke helt vet hva man skal gjøre. Så NÅ skal jeg bare få telefonen i morgen for å få bekreftet avbrutt forsøk..
 
Altså hvis den coronaen fortsetter å spre seg, var dem i Tromsø redd for at det ble stengt igjen... det skremmer meg litt..

jeg skal ned på apoteket å få ut kvitteringene på menopuren å fyremadelen for å sende inn med en gang.. her får man tråss alt bra mye igjen på disse overflødige forsøkene man gjør som blir avbrutt.. bare menopuren kom på ca 12.000. Fyremadel kom på 1600 å noe. Så man er 4000 unna for å få tilbakebetalt alt sammen utenom det til klinikke å ul osv da. Blir bare vissvass i hodet når man ikke helt vet hva man skal gjøre. Så NÅ skal jeg bare få telefonen i morgen for å få bekreftet avbrutt forsøk..

Det forstår jeg skremmer deg! Håper ikke det skjer:sorry: Har selv fått henvisning til ivf, og venter på forsamtale...

Grusomt at det skal være så dyrt, men veldig fint å få dekket det! Får man virkelig tilbake alt hvis man når en viss sum?:wideyed: Det er jo kjempebra!

Krysser fingerene for at det er gode nyheter i morgen:Heartpink:Heartblue:Heartpink
 
Det forstår jeg skremmer deg! Håper ikke det skjer:sorry: Har selv fått henvisning til ivf, og venter på forsamtale...

Grusomt at det skal være så dyrt, men veldig fint å få dekket det! Får man virkelig tilbake alt hvis man når en viss sum?:wideyed: Det er jo kjempebra!

Krysser fingerene for at det er gode nyheter i morgen:Heartpink:Heartblue:Heartpink

alt som går over 18.000,- å noe, blir tilbakebetalt. Så det lønner seg jo virkelig om man får så mange avbrutte forsøk.. for da vil dem bli gratis så og si når man får tilbake :) jeg øyner et liiiite håp, men det er veldig lite. Må bare vente å se :)
 
Nå er det bare å vente på den telefonen. Tiden går så utrooooolig sakte, å ingenting man heller vil enn å få den j**** telefonen..

Vi tenker at det er en bekreftelse på at det ikke ble noe nå heller, så får alt annet bare være en stoooooor bonus.

tanken er å heller gå tilbake til en lang protokoll med samme hormon som nå. Så får vi håpe på det beste. Jeg starter med Q10, multivitamin fra samme merke og folat. Så omega da seff. Så skjønner jeg jo at jeg skal spise masse gullerøtter denne gangen som snacks ;) små justeringer kan være nok.
 
Nå er det bare å vente på den telefonen. Tiden går så utrooooolig sakte, å ingenting man heller vil enn å få den j**** telefonen..

Vi tenker at det er en bekreftelse på at det ikke ble noe nå heller, så får alt annet bare være en stoooooor bonus.

tanken er å heller gå tilbake til en lang protokoll med samme hormon som nå. Så får vi håpe på det beste. Jeg starter med Q10, multivitamin fra samme merke og folat. Så omega da seff. Så skjønner jeg jo at jeg skal spise masse gullerøtter denne gangen som snacks ;) små justeringer kan være nok.


Så nervepirrende... forstår veldig at dere innstiller dere på at det blir dårlige nyheter. Så tungt å få et slag i trynet gang på gang!
Små justeringer høres smart ut, og plutselig er det en syklus med mange og mange bra egg som kommer! Det kan jo også variere litt fra syklus til syklus. Jeg har troa:happy:
 
Da fikk jeg telefonen :) så først må jeg vente til «sluttblødningen» eller hva det kaltes. Så må jeg over i normal syklus. Så da tenker jeg også at jeg får bedre tid på å forberede kroppen mye bedre med å starte med andre vitaminer pluss akupunktur faktisk. For det skal altså gjøre blodgjennomstrømning til eggstokker å resten inni der bedre sånn at næringen kommer bedre til osv. Så det skal jeg prøve :) etter fylte 35, så blir eggene fort «gammel» å kvaliteten daler visstnok drastisk.

det vil bli lang protokoll med menopur 400 som både henteman å jeg tenkte samtidig. Så blir dem å gjøre isis. Ta sædceller å putte dem rett i egget. Så da må det jo bare bli bedre.
 
Jeg fikk altså mye luft av utrogest.. enda ikke borte.. går å promper hele dagen å høres ut som ei bikkje som pistrer.. greit å skylde på Balto da da.. ubehagelig om man skal i butikk å sånn, så satser på at det er mindre luft i morgen når jeg skal ha akupunktur :)
 
Idag er det betydelig mindre luft.. blir fort ubehagelig med så mye.. ble så ille inatt at kvalmen tok meg, men bedre nå.. jeg har spist litt mer enn jeg burde også :eek: så en god kombo av mye rart tror jeg.. jeg orker ikke noe nedtelling nå enda.

nå gleder jeg meg faktisk til timen jeg har idag. Få snakket med andre som har peiling på ernæring å sånt....
 
Vel.. jeg har jo fått utrolig god matlyst for tiden :p enda spiser jeg med god samvittighet så lenge vi har de daglige fjellturene ;) hos terapeuten sa hun at det virker som kroppen bare har gitt opp å produsere.. som godt kan komme av at man er sliten å vært det i lang tid nå uten å registrere det selv.. ingen lyster lengre i det hele tatt heller..

Alt som ble sagt virket logist å der det var vondt, var jo akkurat det jeg plages med også.. enda sa jeg ikke alt, for jeg ville se om det egentlig er noe i det.. binyrene var utrolig vondt område.. stresshormon osv.. er kanskje ikke rart at alt streiker så mye man egentlig har blitt «tuklet» med. Tror jeg snart skal unne meg en avstressende massasje.. skal ta et varmt bad hver kveld fremover også.. for det er jo avgiftende å «koke» seg litt :)

man må jo teste ALT som kan være med på å hjelpe meg å slappe av.. jeg kan se tomt ut i luften å gjøre ingenting, men likevel være utrolig tappet :( så satser på mer energi etter å ha fått ei sunn matlyst tilbake igjen! :) DER hjalp hormonene meg veldig da, så ikke KUN bortkastet.

det er liksom ikke noen jeg føler jeg kan prate med om dette å bli forstått.. så ensomheten er utrolig stor der egentlig. Men man gir nå ikke opp enda :)
 
Idag ble det bare litt vel mye.. jeg prøver å snakke med mannen om dette, men han er helt lukket... så jeg brast i gråt på badet å bare sa jeg har pms å at det er jo Berg og dalbane.. egentlig er det mye mer enn det liksom.. man lyver heller enn å bli avvist å man blir enda mer lei seg.. dette har vært en fæl dag.. håper på en bedre dag i morgen..

også så ensom man føler seg da når dette ikke er en ting å snakke om med noen egentlig.. jeg føler meg egentlig helt lost idag.. som en unge liksom.. jeg finner vel en vei eller noen til slutt å prate med.. veien dit virker bare så ufattelig lang :(
 
Så trist at det ble avbrutt forsøk, har fått den telefonen selv om at ingen egg ble befruktet og den er helt jævlig:( Så leit at du ikke får snakket med mannen.. Jeg hadde tidligere dagbok på assistert og der var vi mange som støttet opp om hverandre, ikke så lett å snakke med hvem som helst om dette. Men du er ikke alene om å føle det slik:Heartred
 
Så trist at det ble avbrutt forsøk, har fått den telefonen selv om at ingen egg ble befruktet og den er helt jævlig:( Så leit at du ikke får snakket med mannen.. Jeg hadde tidligere dagbok på assistert og der var vi mange som støttet opp om hverandre, ikke så lett å snakke med hvem som helst om dette. Men du er ikke alene om å føle det slik:Heartred

ja, det er trist når det er trist altså, men går så i bølgedaler nå for at man er sliten av bare dårlige nyheter med Ivf... ikke vært gravid en eneste gang.. virker logisk at kroppen bare slutter med sitt. Er det jeg prøver å reparere nå med forskjellige ting.. nei, jeg er ikke alene, men føles slik når det er som værst.. hadde jeg bestemt i landet altså, så skulle mye penger gått til dem som virkelig slet med dette her! :)
 
Det kjennes nå litt bedre idag.. mannen dro på jakt idag å blir til i morgen, så får jeg litt alenetid med min datter på 16 år :) kjenner at det skal bli godt å ikke stresse så mye. Med han er det full fart store deler av tiden, så det gjør noe med stressnivået kjenner jeg..

Jeg starter neste behandling rundt den 20 november en gang, så det vil bli innsett tett mot juletider, men det er helt greit det også å ikke gå stor om sommeren om dette går bra :)

fikk papirene som skal sendes til HELFO, så da skal jeg hente kvitteringer på 3 forskjellige Apotek :p tror jeg velger å hente neste gang på ett Apotek :p man lærer jo hele tiden her gitt ;)
 
God morgen :) for et tankekjør jeg får oppi alt dette.. jeg må seriøst sove på dagen pga utmattelse enda.. allerede nå har jeg begynt å småblø også.

jeg lurer bare på hvorfor ingen av eggene ble befruktet? Hva skjedde? Dårlig kvalitet? Hva KAN man gjøre annet enn det man har gjort?

jeg tar kun multivitaminer og omega 3 nå. Å skal starte til helga med Q10 og folat i tillegg. Så får vi se. Har vært så depressiv/følelsesheks de siste dagene at jeg vet f*** ikke att frem på meg selv..

Vi har blitt enige om at funker det ikke neste gang, venter vi på ED er klart heller.. denne kroppen er ganske så sliten nå å leter desperat etter litt ro og stabilitet merker jeg.. mannen merker det også godt.. men hissig av seg er han selv, så sååå dårlig samvittighet har jeg faktisk ikke ;)
 
I morgen har jeg MON andre time hos naturterapeuten. Va ufattelig vondt sist. Jeg har vært så utrolig irritabel i det siste.. nå ser det nå ut som at mensen er på tur, så da får jeg en pause fra akkurat det eksplosive..

ikke noe særlig å gå å bære på dette alene i lengden, så blir godt å bruke terapeuten litt til det også. Hååååper det funker denne syklusen på smertene..
 
Hei! Er nå på min mensdag nr 2. Bare hatt 3 skikkelige krampeanfall til nå.. var hos min 2 time på fotsoneterapi idag. Hun sa at det var akkurat så noe har jevnet seg ut allerede.

MEN jeg er på tur mot en ny depresjon nå.. jeg har kranglet med mannen.. det er som at det ikke skjønnes helt hva som egentlig foregår i kroppen til noen som sprøyter hormoner direkte inn.. jeg brast i gråt da jeg kom inn dit til fotsoneterapien.. ble da møtt med forståelse å at dette er normalt. Da ble jeg litt paff egentlig.. kjøpte en pakke sigaretter for å roe meg litt... noe som er fyfy, men JAH...

kroppen å psyken min har det bare elendig nå :(
 
Idag føles det øøøøørlite bedre, men enda den svære jævla klumpen i magen som kommer av alt stresset rundt dette å ikke minst følelser osv.. JEG skjønner hva det er, men kroppen er totalt idiot å vanskelig å kontrollere.. skulle kunne lagt kroppen til hvile gjennom hele prosessen..

Om en overgangsalder er slik, ja da håper jeg jaggu det fins medisiner som hjelper, for jeg tror dette kan føre til alvorlige depresjoner, samlivsbrudd å verre til..

Jeg er veldig pessimistisk ladet for tiden å prøver fortvilt å bare unngå situasjoner som skaper enda mer rot.. pulsen hamrer, hjertebank.. ja.. jeg tenker at det er mange her i samme båt..

Kroppen gjør fremsteg ifølge terapeuten.. alle reaksjoner er en god ting der.. driten må ut for at kroppen skal bygge seg opp igjen osv osv.. vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt det, men..

Jeg er klar over at flere her har gått gjennom flere runder enn meg her, å all ros til dere. Dere er sterk! Det skal styrke til altså!

jeg har bestilt time hos en annen lege enn hva jeg har. Har satt meg opp på legebytte som tar evigheter.. noen leger er bare ikke til å stole på at dem gjør jobben sin eller tar deg seriøst.. sist fikk jeg nervemedisin.. sist jeg tok prøver å slikt, fikk jeg ikke noen svar på dem, for hun gikk plutselig ut i permisjon mens prøvene pågikk..
så kan bli greit å få snakke med et nytt menneske å se om hun kan få litt fortgang da.. jeg må få noen jeg kan prate med om jeg skal orke dette her. Så vi får se. Timen er på mandagen :)
 
Det er viktig med en god lege:Heartbigred
Det har alt å si at en har noen som klarer å se og forstå:love7

Mange inkludert meg sier ofte det er viktig å lytte til kroppen, men det er fordi med mange år hvor jeg overså alle tegn fra kroppen. Jeg drev skikkelig råkjør med meg selv, endte opp alvorlig syk.
Bra du har en fornuftig terapeut, alle langtidsprøvere burde ha litt tid med en terapeut. Det er traumatisk og mye stress.
Stor klem fra meg:Heartred
 
Det er viktig med en god lege:Heartbigred
Det har alt å si at en har noen som klarer å se og forstå:love7

Mange inkludert meg sier ofte det er viktig å lytte til kroppen, men det er fordi med mange år hvor jeg overså alle tegn fra kroppen. Jeg drev skikkelig råkjør med meg selv, endte opp alvorlig syk.
Bra du har en fornuftig terapeut, alle langtidsprøvere burde ha litt tid med en terapeut. Det er traumatisk og mye stress.
Stor klem fra meg:Heartred

tusen takk for innlegg :) ja, ikke sant. Jeg er nødt til å lytte til kroppen. Er jo hormoner man sprøyter rett inn i systemet, så da blir det deretter. Dem burde hatt en man kunne snakke med om det ble veldig vanskelig, som også kunne gi litt håp. For det blir bare mindre for hver gang man mislykkes så mye. Å det er mega tøft å leve med i lengden. Jeg fikk beskjed om å ta mer vare på meg selv å pleie meg selv når jeg kunne. Å det har jeg gjort nå.

får håpe fremtiden bringer noe bedre. F.eks at man kan få nye eggledere osv, sånn at flere slipper dette her. For dem har jo allerede transplantert livmor i Sverige tror jeg det var :) det gikk jo bra :)
 
Back
Topp