Ivf dagboka mi!

Hei! Nå har vi hatt en veldig lang pause fra dette styret.. fikk nettopp rede på at eggdonasjon er blitt lovlig nå ååå guuuuud nå åpnes det nye dører skal ringe dem i morgen å høre om det. Sjekke hva prisen er på osv. Om man eventuelt får velge fra hvem, eller om dem bare tar fra tilfeldige.
 
Hei! Nå har vi hatt en veldig lang pause fra dette styret.. fikk nettopp rede på at eggdonasjon er blitt lovlig nå ååå guuuuud nå åpnes det nye dører skal ringe dem i morgen å høre om det. Sjekke hva prisen er på osv. Om man eventuelt får velge fra hvem, eller om dem bare tar fra tilfeldige.


Ja det er godt å se at landet går fremover på noen måter:joyful: Blir spennende å høre hva som kan bli utfallet etter den samtalen :)
 
Tjah, da har jeg snakket med Tromsø Ivf. Dem sa at dem har ikke startet opp med ED enda, å visste ikke når. I mellomtiden kan det se ut som at vi må fortsette med sprøyter og uttak. Noe samboeren ikke er negativ til lengre i det hele tatt :D så hååååper på bedre eggkvalitet enn det har vært nå som vi har fått det på avsatand :) vi har begge startet med ekstra jod tabelltoer, å jeg tar da folaten fortsatt. Mer enn det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jo! Jeg skal ta opp igjen homeopat behandlingen under beina. For det gjorde egentlig bare godt med tanke på smertene osv. Syklusen ble mer stabil og kortere også faktisk, så nå ligger den på rundt 28 dager. Før var den opp i 35-36 dager :eek: så noe må jo skje :) jeg føler meg friskere da jeg er meg selv igjen nå. Trener litt mer enn før variert også. Så vi får se til høsten om det skjer noen mirakler :D
 
Yeeeeey! Da har jeg snakket med sambo, å der er det nå full positivitet så nå må dem bare sende nye papirer for å ta nye blodprøver da de gamle var utgått! Samt egglagrene mine. Så er det bare å vente til høsten
 
Yeeeeey! Da har jeg snakket med sambo, å der er det nå full positivitet så nå må dem bare sende nye papirer for å ta nye blodprøver da de gamle var utgått! Samt egglagrene mine. Så er det bare å vente til høsten
Så herlig at sambo er med igjen! :p Tror det er vanskelig for dem å takle alt det her :shy: Stolt av at du fortsatt prøver så hardt som du gjør, ikke gi opp!
 
Så herlig at sambo er med igjen! :p Tror det er vanskelig for dem å takle alt det her :shy: Stolt av at du fortsatt prøver så hardt som du gjør, ikke gi opp!

ja, det verste var vel de svingningene mine å all den att og frem kjøringa til og fra Ivf.. men nå trenger jeg ikke den nesesprayen, så det blir å gå noe fortere dette. Vi vet bedre hva vi går til nå
 
Jeg tror at jeg skal ringe dem alt i morgen å få dem å sende papirene, sånn at alt er klart til neste mnd ;) ser sååå frem til dette nå! :D samtidig skal jeg også prøve å ikke la det ta kontroll over ALT :p vanskelige greier :p man begynner liksom å fantasere om det klaffer, når man skal fortelle nyheten, når man får mage, gravidklær, ja alt som følger med :p å da er det gjort :eek:
 
Sååå har man snakket med Ivf, å dem sender papirene på blodprøvene å egglagerprøver. Så får vi ta resten etter den 10 august sa dem. Så da får man bare vente enda mer, for det har man blitt ekstremt god til :p er jo tross alt bare en syklus til.. litt over :p god tid til ting man ikke klarer etter det ;)
 
Ja, det er altså «bare» 34 dager igjen til man kan avklare veien videre med hormoner osv. Jeg gleder meg til å starte, men ikke til hormonene trer inn for fult. For jeg vet at jeg blir en helsikkes apekatt som ikke vet hva hun vil :p nå har jeg nedtelling på når dem åpner igjen altså :p jaja, det må jo til (sier vi). Så nå stapper jeg i meg masse økologisk, fet fisk, nøtter å sånne ting som kan hjelpe på, så får vi se om dette har en funksjon. Noen mener middelhavsdietten er tingen, men jeg liker ikke skjell i det hele tatt.. kun fisk :p granateple skal være bra det også, så jeg får bare bryte på i håp om at dette hjelper. Skal iallefall ikke stresse med å gjøre det, men skal like det også. Å alt dette som er nevnt, liker jeg jo godt, så why not ;)
 
28 dager igjen da ;) har begynt på fertility blend idag :) så får vi seee :) skal ta den 3 ganger for dagen, så spennende om man husker det :p

mannen tar ingenting siden han aldri husker det, så jeg aner ikke om jeg må kjøpe å faktisk gi han det.. hmm, men aner ikke hva man skal gi han.. sink? :p får gåggle det der litt. Har jo «more man», men.. vet ikke :p
 
26 dager igjen :p jeg stapper fremdeles i meg økologisk, men selvfølgelig andre ting også innimellom. Kjenner at jeg orker ikke ta helt av å KUN gå for økologisk.. skal se om fertility blend har en funksjon på meg. Jeg merker eggløsningen nå ikke er smertefull, så bare det er et pluss. Litt småvondt i rumpa å nervene der, men ikke «all over the place» liksom :p så jeg håper på en mildere TR denne runden ;) jeg unngår mye gluten å slikt. Spiser en neve nøtter daglig. Så man gjør nå noe.
 
24 dager igjen :) merker jeg er roligere med tanke på pms osv. Akkurat som man har sluppet ut litt å alt orriterer ikke like mye lengre. Håper det funker under stimuleringen også ;) det ville vært helt utrolig. NÅ har jeg fått en hel dag alene frem til inatt. Å det er lenge siden jeg har fått tenkt litt egene tanker i en ferie liksom. Uten å måtte planlegge alt rundt lillemor frem til neste dag liksom. Hun har nå fått diagnosen moderat utviklingshemming. Så det er mye. Men nå har hun bare ett år igjen på ungdomsskolen før hun drar på videregående. Så det vil passe bra med tanke på en baby :) dette er ikke et gen jeg bære eller noe kromosom greier heldigvis. Jeg gjør yoga for å slappe av. Hvor jeg kommer i en tilstand som føles helt utrolig. Da er jeg klar for senga egentlig. Å når jeg trenger å roe ned, så er det meditasjon. Det har hjulpet meg veldig gjennom alt egentlig. For rundt Ivf greiene kan det fort bli for mye å gape over.. samtidig skal man jo være sånn der «normal» ovenfor alle. Anbefaler virkelig det for alle som går gjennom dette. Man trenger ikke mer enn noe varm drikk eller noe annet man liker godt, å bare sitte å nyte tilværelsen sin der og da. Puste litt inn og ut. Selv om noen syns det høres helt kokko ut, så funker det :)
 
21 dager igjen da ;) nå merker jeg at jeg har mer energi om dagene til gjøremål å sånn :) jeg slapper bedre av. Eggeløsningtiden var ikke like smertefull som den bruker å være hvor jeg blir helt «stinn» fra under ribbeina, nedover i korsryggen, magen, rund hoftene å ikke minst i rumpa av alle plasser :) ikke nå :D så får se om det er fertility blend som gjør dettte ;) håper også på at eggene også får en Boost av dette, men det lar seg vel vise når det er uttak ;)
 
19 dager igjen. Nå virker der ikke så lenge til lengre :) bestilte fertility blend for mann også. Så gjør han også noe for å forhåpentligvis øke sjangsene der også :) har nesten kuttet gluten helt. Spiser ikke brødmat mer av noe slag. Jeg verken tåler det så godt eller trenger det. Men det er jo faktisk veldig vanskelig å kutte det sånn 100% da det er gluten i så fryktelig mye :eek: jeg spiser mer frukt og grønt. Særlig om jeg er småsulten å vil ha noe å gnage på ;) håååååper såååå på at man kan kose seg med en mage om noen mnd :D
 
Tjah, 18 dager igjen :) jeg går en del med hunden vår som vi fikk i fjor i august, så det må jo hjelpe på også. Mye frisk luft pluss at kondisen er blir mye bedre :) hunden hjelper meg å slappe av også. Nå skal vi straks ut på en lengre kjøretur å oppleve litt sånn at dagene går litt fortere ;) telting med mye frisk luft er jo en fin måte å få litt friskere «system» på. Det blir ekstremt spennende å se om alt dette har gjort det bedre med tanke på kvaliteten på både egg og kropp. Det vil jeg jo tro da. Jeg har drømt jeg fikk ei jente faktisk ;) det var så utrolig virkelig <3
 
Ramla innom dagboka di :)
Spennende med nedtelling og drømmer. Jeg har alltid drømt om en sønn. Uansett. Aldri hatt jenter i drømmene.
Så har samla masse guttetøy og alt. Alltid hatt lyst på ei jente, men alltid fått gutt i drømmene. Merkelig.

God kondis er bra, min er ræva og under det nå. Savner sånn og gå tur.

Jeg heier fra sidelinja :)
 
Back
Topp