IVF barn nr 3 - er det mulig offentlig?

Det er nesten akkurat samme pris som privat der vi var. Og vi har tatt det hos offentlig. Og det var kun 2000,- billigere der. Men valgte det pga legen som vi hadde tiltro til. Så mye billigere er det ikke.
Jeg vil nå påstå at 15.000 kr er en del billigere jeg da, som er differansen hos st Olavs ref Signy over her.
 
Vi tok et forsøk som vi betalte for i Porsgrunn, måtte gjennom en prosess for å se om de ville tilby oss det. Er ikke alle de ville gi et ja til. Men vi hadde ikke barn fra før, men hadde for lengst brukt opp forsøkene våre.
 
Hos Spiren i Trondheim fikk vi som nevnt estimert pris på oppunder 80000kr. 15-20k bare for transport av nedfryst sæd de 6minuttene det tar å kjøre fra St.Olavs til Spiren. Ca 18000 egenandel for medisiner og 40000 for selve forsøket og da var det bare ett forsøk med ca 50% sjanse for å lykkes. Venter på time hos fastlegen nå også får vi ta det derfra.. :)
 
Hos Spiren i Trondheim fikk vi som nevnt estimert pris på oppunder 80000kr. 15-20k bare for transport av nedfryst sæd de 6minuttene det tar å kjøre fra St.Olavs til Spiren. Ca 18000 egenandel for medisiner og 40000 for selve forsøket og da var det bare ett forsøk med ca 50% sjanse for å lykkes. Venter på time hos fastlegen nå også får vi ta det derfra.. :)
Hei
Jeg vet det er lenge siden du skrev innlegget men jeg lurer på hvordan det kunne være 50% sjanse for at det ble vellykket? På Rikshospitalet i Oslo sa de at det var 30% sjanse
 
Hei
Jeg vet det er lenge siden du skrev innlegget men jeg lurer på hvordan det kunne være 50% sjanse for at det ble vellykket? På Rikshospitalet i Oslo sa de at det var 30% sjanse

Hei! De estimerte 50% ved mikroinjeksjon av sæd (altså 1 sædcelle rett inn i egget) for utvikling av embryo før de evt kunne sette inn i meg. Jeg kan ikke mye om dette eller terminologien rundt, men det var det jeg forsto ut fra hva hun sa og tegna. Hadde du mikroinjeksjon?

Koster noe mer (privat). Usikker på hva st.olavs vil anbefale. Har time der 13.oktober :)

Se link hos spiren: https://klinikkspiren.no/faq/vi-er-...befruktning/hva-er-forskjellen-på-ivf-og-icsi
 
Da ble vi godkjent for behandling hos St.Olavs for barn nummer 3. Årsaken til at de slapp oss gjennom var fordi vi allerede hadde strå på frys hos dem. Letta og spent. :D Vi må muligens betale selv, det skal avklares i løpet av en uke. Uansett billigere enn hos Spiren.

Vi er endelig ferdig med karantenetiden på 6mnd etter cellegift, så mulig vi prøver litt selv først hvis sædprøven til mannen er grei nok. Venter på svar der.
 
Da ble vi godkjent for behandling hos St.Olavs for barn nummer 3. Årsaken til at de slapp oss gjennom var fordi vi allerede hadde strå på frys hos dem. Letta og spent. :D Vi må muligens betale selv, det skal avklares i løpet av en uke. Uansett billigere enn hos Spiren.

Vi er endelig ferdig med karantenetiden på 6mnd etter cellegift, så mulig vi prøver litt selv først hvis sædprøven til mannen er grei nok. Venter på svar der.
Så bra at de gir dere forsøk til en til! Masse lykke til uansett om det blir litt prøving selv først eller om dere går rett på behandling hos sykehuset :)
 
Det er mulig offentlig, om man har egg på frys. Vi har ingen egg på frys, så får ikke dekket av det offentlig, i noen tilfeller kan man betale selv hos det offentlige. Porsgrunn som vi har brukt, har ikke mulighet grunnet lege mangel, så de anbefaler oss å gå til det private, da de ikke vet hvor lenge man eventuelt må vente.
 
Det er mulig offentlig, om man har egg på frys. Vi har ingen egg på frys, så får ikke dekket av det offentlig, i noen tilfeller kan man betale selv hos det offentlige. Porsgrunn som vi har brukt, har ikke mulighet grunnet lege mangel, så de anbefaler oss å gå til det private, da de ikke vet hvor lenge man eventuelt må vente.
Jeg har ikke egg på frys, men mannen har sæd på frys etter testikkelkreft. Ser ut til at det holdt for St.Olavs. Mulig vi må betale selv, men det får vi vite uka her :)
 
Back
Topp