Helleoglykke
Flørter med forumet
Hei! Jeg står i en posisjon hvor jeg ikke vet hvilken vei jeg skal gå videre… Har vært i fertilitetsbehandling med inseminasjon siden januar og gangen har vært slik:
- Januar : kjemisk
- Februar: Negativt forsøk
- Mars: Tidlig eggløsning (ingen forsøk)
- April: Negativt forsøk
- Mai : negativt forsøk
- Juni : Gravid!! (letrozol)
-Juli: fortsatt gravid
August: MA 11+3
September: Negativt forsøk (letrozol)
Jeg har som dere kanskje ser vært gjennom litt. Alt av undersøkelser nedentil er kjempefine, samme med blodprøver og egentlig alt av tester jeg tar. Jeg er «bare» 24 år og står rett og slett mellom å kjøre på med ett siste forsøk med inseminasjon (som er kjøpt og betalt) eller om jeg bare skal gå over på IVF. Jeg har jo blitt gravid av IUI, så at det gårer det ikke tvil om, men spørsmålet er når vil det gå? og vil jeg stå i det? Sånn med tanke på min egen kropp og helse… Hører at noen forsøker å øke dosen letrozol å har hatt effekt av det… Hva ville du gjort? Fertilitetsklinikken sier at det er helt opp til meg, og at vi kan kjøre igang med det jeg vil.
- Januar : kjemisk
- Februar: Negativt forsøk
- Mars: Tidlig eggløsning (ingen forsøk)
- April: Negativt forsøk
- Mai : negativt forsøk
- Juni : Gravid!! (letrozol)
-Juli: fortsatt gravid
August: MA 11+3
September: Negativt forsøk (letrozol)
Jeg har som dere kanskje ser vært gjennom litt. Alt av undersøkelser nedentil er kjempefine, samme med blodprøver og egentlig alt av tester jeg tar. Jeg er «bare» 24 år og står rett og slett mellom å kjøre på med ett siste forsøk med inseminasjon (som er kjøpt og betalt) eller om jeg bare skal gå over på IVF. Jeg har jo blitt gravid av IUI, så at det gårer det ikke tvil om, men spørsmålet er når vil det gå? og vil jeg stå i det? Sånn med tanke på min egen kropp og helse… Hører at noen forsøker å øke dosen letrozol å har hatt effekt av det… Hva ville du gjort? Fertilitetsklinikken sier at det er helt opp til meg, og at vi kan kjøre igang med det jeg vil.

Har i dag i samråd med lege besluttet at for den mentale delen så blir IVF neste steg i prosessen. Kjenner også at jeg egentlig er klar for det! Legen hadde veldig troen på at IVF har så høy suksessrate for min del at han både tror og håper at jeg får flere embryoer som kan fryses og som da vil gjøre de neste forsøkene billigere! Er jo ingen hemmelighet at det kanskje er litt kjipt økonomisk, men jeg klarer å stå i det
også kommer spørsmålet om hvilke medikamenter som skal brukes, hva vil dette koste meg, hvordan går prosessen for seg fra dag til dag, vil jeg få ut mange egg, klarer mange seg til blastocyststadiet, blir jeg gravid og hele den smørja der