Iui-egnet?

Sistesjanse

Flørter med forumet
Skal på time til hausken Bergen neste fredag for å se om jeg er egnet til IUI. Min kjære har sæd fryst ned.

Hva er det de ser på da? Hva er en egnet kandidat for IUI?
Jeg er 41 men veldig frisk og i form så vidt jeg vet.

Skal på time til hausken Bergen neste fredag for å se om jeg er egnet til IUI. Min kjære har sæd fryst ned.

Aner ikke, men må vel kanskje ha god AMH og FSH verdier.

Gode verdier (altså passe antall egg som virker av god kvalitet). MEN pga din alder vil de nok raskt over på IVF ift tiden.

Vi prøvde IUI et par ganger. Siden jeg bare var 22 trodde de det ville gå lett. Hadde 2 stk + en til pga avbrutt IVF (for lav dose medisiner så ble omgjort). Måtte ha ytterligere 4 egguttak med 3 innsett før jeg ble mamma den gangen. Rakk da bli 24. Viste seg elendig kvalitet på eggene tross ok prøver (bare AMH hos meg som var unormal/skyhøy pga PCOS).

Med lillebror gikk jeg jo uten prevensjon nesten siden forrige fødsel og ble gravid da storesøster var nesten 4. Da hadde vi 2 innsett av fryst egg + ett uttak hvor alt ble fryst mellom de to.

Hvordan går det med dere? Blir det IUI?

Takk for at du spør:)

Timen gikk veldig bra. På UL så de masse egg/eggposer (?) i forhold til at jeg er 41, og livmor, slimhinne og ting så veldig bra ut.. Får nok svar på blodprøven i morgen vil jeg tro(pga påskeferie tok det litt tid). De vet jo ikke kvalitet på eggene enda da, og vi ble vel egentlig anbefalt å gå for IVF pga min alder og pga mannens sæd er relativt svak. han har vel 7-10 strå eller noe med sæd i frysen, og det han har i seg nå er ganske redusert. Pga kreftoperasjonen hans, har han kun 1 testikkel og i tillegg ble utløsningsnerven hans skadet, så det kommer så og si ingenting ut når han har utløsning. Det som ligger på frys er fra før operasjonen.

Vi har blitt enig om at vi ikke kommer til å gå for IVF uansett, pga. det er for dyrt.
Vi ønsker å prøve IUI, selv om det er kun 5-10% sjanse for at det vil gå. Bare prøve og krysse fingrene.. Går det ikke så går det ikke, også kommer vi oss igjennom det.
Hadde vi vært yngre, hadde vi nok satset på ivf.

Back
Topp