It`s on !

Lurrev

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2024❤️
Jeg har lagt på meg i underkant av 10 kg det siste året, og det er det jeg vil ha bort igjen. Startet 1 januar, som mange andre, med slankingen. Selvom jeg ikke har lyst til å karaktisere det som noen "diett", heller en kostholdsendring. Etter masse usunn mat og godteri, kjente jeg at nå var det nok. 

Jeg har heller ikke veid meg, vil ikke bli demotivert av å se liten eller ingen endring på vekta, og velger heller å veie meg når det har gått et par måneder, og når jeg ser selv en klar endring. Har tatt bilder første dagen, og tar målene mine en gang i uka. 

                 
                        2/1          7/1             15/1             25/1        10/2             11/4         
Tynn mage:   85 cm      82cm          81cm           77cm           76,5 cm        76,5 cm
Tykk mage:    99 cm       -                 95cm          92cm          91cm           91 cm
Rompe:          105 cm      101cm       102 cm      102 cm        101cm         100 cm
Lår:                 65cm        65cm          62 cm         60cm         61 cm (?)      61 cm
     
                     10/5                 12/6
Tynn mage:     75 cm              73 cm
Tykk mage:    91 cm               88 cm
Rompe:         100 cm              97 cm
Lår:              59 cm                59 cm

Min plan for vektreduksjon er enkel; spise sunt, mer grønnsaker/frukt, unngå sukkerholdige drikker, godteri og annen usunn snacks, spise mindre og oftere, kutte ned på karbo inntaket. 

Har til i dag klart meg uten noe godteri/snacks/kaker, har hatt det som mål at jeg kan spise noe søtt på lørdager. Men tenkte jeg skulle gå et par 3 uker uten noe i starten, og kjenner ikke mye til godtesuget i dag som jeg gjorde den første uka. (jeg drømte om sjokolade...) 


Målet mitt er 59-62 kg innen Juni (er 166 cm høy/lav). Skal legge ut bilder etterhvert. :)

25 januar: Har vært litt slapp i det siste, spiste litt sjokolade og chips sist lørdag, og har spist nøkkelhulls brød frokost og kvelds, og vanlig ris/pasta til middag. I går spiste jeg scones da jeg var på kafe med ei venninne, så jeg var litt redd for å måle meg i dag, men utrolig nok hadde det gått nokså greit! Eneste plassen jeg ikke hadde gått ned var over rompa, men det er som forventet .. Så ja, ganske fornøyd i dag ja :D 

Nå er det bare trening jeg må komme igang med. Tenkte å prøve meg på en 30 days shred fra og med mandag.. Wish me luck !...

1 Februar: Jeg har vært kjempe slapp ! Ikke med hensyn til godteri, for det har jeg fremdeles klart å holde meg unna. Men mat ! Middag ! Jeg kjenner det er det jeg kjesker på, har spist pita, poteter, ris - ja, you name it. Men når jeg tenker meg om, så tror  jeg ikke at jeg hadde klart og holde meg unna dette for alltid uansett. Så lenge godterier er forbeholdt helgene/lørdag, så skal jeg vel si meg fornøyd med det... 

Snik målte meg i går, bare over "tynn magen" (hehe) og jeg har gått opp 2 cm, men krysser fingrene for at det er pga. mensen og at jeg er oppblåst...

10 Februar: Jeg har fremdeles holdt meg unna godterier i ukedagene og spiser bittelitt på lørdagene. Har spist normale måltider. Ikke trent noe særlig, skal begynne å trene på Cardio neste måned sammen med ei venninne, så håper at det hjelper litt. Har stagnert litt i cm, og har gått opp 1 cm rundt lårene. Har fremdeles ikke veid meg.. 

11 April: Jeg har ikke vært på noe diett eller lignende på iallfall en måned, men jeg har automatisk redusert mye av godteinntaket (bortsett fra i påska...), og bevegd meg mye mer (sikkert fordi det ikke er masse snø lengre) .. Ser det ikke er mye forskjell på cm, bortsett fra -1 cm over rompa. Har veid meg omsider, men siden jeg ikke er helt sikker på startvekta, vet jeg heller ikke nøyaktig hvor mye jeg har gått ned. Tror det er rundt 5 kg, noe jeg er ganske fornøyd med, så da har jeg "bare" 5 kg igjen. Kg mine sitter veldig godt har jeg forstått.. 

12 Juni: Hmm.. Vet ikke helt hvorfor jeg har hatt cm nedgang denne ganga, har fremdeles ikke gjort noe spesielt. Men nå som det er sommer, blir det mye mer bevegelse, så det er sikkert det som har gjort underverker :) På vekta har jeg gått ned ca. 6 kg, så her går det sakte - men sikkert..

Total nedgang cm

Tynn mage: - 12 cm
Tykk mage: - 11 cm
Rompe:       - 8 cm
Lår:             - 6 cm             = 37 cm.
 
Takk Nnem!  
 
Heia!!!! =)

Det er tøft, men jeg tror det går bra så fort du er i nye rutiner! :D
 
Ja, jeg merker at jeg ikke har det søt behovet som jeg hadde før, og når jeg først spiser sjokoade på lørdagene så har jeg ikke lyst på like mye som før  
Dessuten gir jo denne slankedagboken og andres slankedagbøker masse motivasjon !
 
Back
Topp