Isoporen knekt BeSafe - reklamasjon??

Nameit

Blir kjent med forumet
På vår mellomste bilstol, BeSafe izi combi fra 9-18 kg (eller 0-18???), har isopren knekt øverst. Husker ikke når eller hvordan dette er skjedd, men vil tro det er når vi har tatt setet ut av bilen. Bilstolen har vert i daglig bruk siden vi kjøpte det for ca 2 år siden, har vi noen reklamasjons rett på det tror dere??

Om en kontakter besafe, så kan en få ny isopor.

Isiporen har ingenting med sikkerheten å gjøre fikk vi beskjed om, så vi måtte kjøpe ny for 200-300 tror jeg det var.

Hmm, kan jeg bare bestille det gjennom Barnas Hus da kanskje - der jeg kjøpte setet? Skal høre med de når jeg er innom neste gang. Takk for svar :)

Synest jo det er for dårlig at et barnesete, som jo koster en del også, skal knekke så fort! Føler absolutt at det har noe med sikkerheten å gjøre, ser jo ikke helt bra ut å ha et barnesete som "slenger" (det er ikke SÅ ille altså, men føles litt sånn når det ikke er 100% i orden)

vet om mange som har fått isoporen knekt men de har som regel fått ny uten og måttet betale.
og så vidt jeg vet så har vi  5 års reklamasjons rett og mener den gjelder for bilsete også.

linusisvingen skrev:
Dette har skjedd med vårt også!!!!

vår også! skulle bare dytte litt i setet for å sjekke at det sto støtt etter montering. Tydligvis en svakhet hos denne modellen!

Fru.Maja skrev:

linusisvingen skrev:
Dette har skjedd med vårt også!!!!

vår også! skulle bare dytte litt i setet for å sjekke at det sto støtt etter montering. Tydligvis en svakhet hos denne modellen!

Det er en svakhet på flere modeller enn kun besafe. Det har med bruken å gjøre. Isoporen har knekt på min Britaxstol også.

Jeg satt mitt Britax-sete på hodet for å tørke det etter å ha vaska ut spy samme dag som jeg kjøpte det. Isoporen knakk for jeg hadde glemt å skyve inn nakkestøtta :P

Jeg fikk ny av Britax fordi de syns veldig synd på meg hehe. Men man kan få kjøpt også :)
Trekk og innmat får man bestilt via butikk.

Går ikke på garantien, men ny koster rundt 300 kroner. Får det der du kjøpte sete og de kan bytte det for deg også...

Back
Topp