Isoleres,langt

trilletralle

Forelsket i forumet
Hatt to skikkelig kjipe dager med mye usikkerhet. Har nemlig slitt med influensa symptomer og skal si at helsevesenet ikke er så forberedt som de skryter av. Masse telefoner og ingen hjelp å få. Det er jo ingen som vil ta i en med mistanke om svineinfluensa. Leser liksom så flott om at gravide skal prioriteres ha ha ha. Legekontoret mitt hadde i alle fall ikke noen god prosedyre på hva de skal gjøre. Først i dag fikk jeg svar på hva legen mente. Fastlegen min er på ferie og mener da at den andre legen burde kunne ta en avgjørelse. Brukte hun tydeligvis lang tid på. Sekretærene var jo helt på tur og burde jo vite litt de også syns jeg.
Tenkte å prøve å få tak i kommunelegen og klage for dette syns jeg ikke var bra. Ringte folkehelsa sitt telefonnummer og hun var riktig sjokkert at det ikke legekontoret tok ansvar.[:@]

I dag har jeg heldigvis begynt å komme meg etter to dager med smerter i kropp og skikkelig forkjølelse og hetetoker og fysetoker. Klarer å slappe litt mer av for hvordan det skal gå med meg, men er veldig redd for hvordan den lille har det. Lite jeg får gjort ennå, får jo ikke lov å gå ut før på søndag. Håper jeg får en UL før den jeg har fått så sent som i uke 20+2. Har ikke kjent bevegelse der inne på 2 dager, tror det er normalt så tidlig i svangerskapet.

Håper det er ingen andre her inne som kommer opp i dette. Jeg har vært kjempe nøye med hvor jeg har oppholdt meg og hatt med meg håndsprit, ikke gått i butikken når det er mye mennesker og jeg har holdt meg unna offentlig transport så hvor jeg har blitt smittet er ett godt spørsmål.[8|]

sender deg masse klemer:)det går nok bra og dne lille i magen har det nok bra.men skjønner godt du er engsteli..ja legene e ikke altid forbrete nei..
det jeg har fåt vite er at får en i familien det så må di holde seg på et rom å resten av familie medlemene får tablet kur med en gang og di må holde seg inne noen dager..
i dag har barnehage tanta snaka me ungene i barnehagen om svineinfulensan og greier..så syns det er bra

ORIGINAL: cassie sin mamma

sender deg masse klemer:)det går nok bra og dne lille i magen har det nok bra.men skjønner godt du er engsteli..ja legene e ikke altid forbrete nei..
det jeg har fåt vite er at får en i familien det så må di holde seg på et rom å resten av familie medlemene får tablet kur med en gang og di må holde seg inne noen dager..
i dag har barnehage tanta snaka me ungene i barnehagen om svineinfulensan og greier..så syns det er bra

Ingen i familien her har fått behandling ikke jeg en gang. og resten av familien kan leve som normalt når de ikke har symptomer.

Jeg føler med deg... Er i samme situasjon selv.. [&o][&o][&o] Har vært skikkelig på felgen siden fredag og er ingen forbedring enda. Skal sjekkes i morgen da. Endelig. Sykemldt frem til prøvene er klare så må vi ta det derfra.

Jeg har også lurt på det med ul hvis vi er smittet. Det om vi får ul tidligere. Jeg har ikke fått noe dato engang enda jeg. Får håpe jeg får vite noe av legen i morgen på kontroll og sjekken..

Er så lei dårlig behandling på legekontorene!! Blir sprø av mindre!!!

Jeg har jobbet på legekontor i sommer, og alle er virkelig ikke like. Noen har systemer på at fastlegen har vikar, noen har tenkt igjennom rutiner og er informert om anbefalinger for gravide. Bytt eventuelt fastlege hvis du synes legekontoret ditt er håpløst.

Har i den sammenheng (jobb) vært borti flere som antagelig har svineinfluensa i det siste, så hvis jeg begynner å føle meg dårlig i løpet av en ukes tid vil det ikke akkurat være et sjokk. Skulle ønske jeg hadde kunnet unngå fullt så mye nærkontakt med viruset.

ORIGINAL: sparkle78
Jeg har jobbet på legekontor i sommer, og alle er virkelig ikke like. Noen har systemer på at fastlegen har vikar, noen har tenkt igjennom rutiner og er informert om anbefalinger for gravide. Bytt eventuelt fastlege hvis du synes legekontoret ditt er håpløst.

Hos oss er det ikke innleide vikarer. Dessuten så er legene utmerket! Helt topp! Det er de gamle fossilene i skranken som burde vært sparket for all tid siden.. *Mumlemumle, argh*

uff, stakkars deg! det hørtes ikke noe kjekt ut i det hele tatt..men det at helse-norge er slik er jo ikke noe nytt! [:@] blir så sint på at de ikke gjør grundige undersøkelser med en gang, når folk i risiko-gruppen melder seg.. syns egentlig de skulle testet alle, slik at folk vet at det er svineinfluensa de har, og ikke går rundt og tror det bare er vanlig influensa..

jeg går bare å venter på å bli syk egentlig..jeg jobber jo i butikk og det er veldig mange som er forkjølet og lignende som er innom selv om...så er jo godt utsatt..for det er jo mange smitte-kilder ute og går da.. penger og frukt og grønnsaker... mange som kjenner godt på eplene f.eks... dør-håndtak og..

håper du er over det verste nå.. og at den lille har det bra i magen [:)] så må du få mast deg til en ul! god bedring videre.

Kjempekjedelig at du ble møtt på den måten. Håper du er på bedringens vei snart. [:)] Jeg har heldigvis lege og sekretær som er tipp topp. Det skulle vært sånn alle steder, men det er vel å leve i en drømmeverden. 

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Kjempekjedelig at du ble møtt på den måten. Håper du er på bedringens vei snart. [:)] Jeg har heldigvis lege og sekretær som er tipp topp. Det skulle vært sånn alle steder, men det er vel å leve i en drømmeverden. 

Sign!!

GOD BEDRING!!

Back
Topp