isofix

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det noen som vet om seter med isofix tar større plass enn seter uten?

Vi har besafe izi kid isofix til storebror, og jeg synes setet må jekkes så velig langt ut fra seteryggen for å stå i spenn. Han har virkelig enormt mye plass til bena, mye mer enn han trenger. Er det noen som vet om det samme setet uten isofix kan stå nærmere ryggen på bilsetet? Kunne godt tenkt meg noen cm bedre plass i førersetet enn det vi har i passasjersetet, når lillesøster etterhvert skal bytte fra babysete.

Selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med izi kid, så vil jeg også gjerne ha tips om andre seter jeg kan prøve, spesielt om de tar bittelitt mindre plass. Det er så greit å ha en ide om hva jeg skal prøve før jeg drar i butikker. Er det noen som har prøvd belogic forresten? Tar det stor plass?

*dytt*

Vet ikke om det tar mindre plass uten isofix, men når minsta skal over i stol nr 2 kan jo hun evt overta besafe setet og kjøpe britax twe til største. Det er vel et av de setene som tar minst plass bakovervendt..

Vi har Britax Hiway uten isofix, og er kjempefornøyd med det. Er vel ett av de setene som tar minst plass [:)]

Vi har besafe x2 isofix og det tar faktisk mindre plass en britax multitecen vår.
Jeg har også flere venniner som har besafe uten isofix og jeg synes de setene tar noe grusomt med plass.
Men mye av dette har med biler å gjøre, for besafen tar mindre plass i golfen vår enn det den gjør i passaten.
Så her er det bare å prøve seg frem tror jeg.[:)]

ORIGINAL: kittyb

Vet ikke om det tar mindre plass uten isofix, men når minsta skal over i stol nr 2 kan jo hun evt overta besafe setet og kjøpe britax twe til største. Det er vel et av de setene som tar minst plass bakovervendt..

Ja, kanskje jeg skal kjøpe nytt til ham, og la henne arve det gamle. TWE må vel støttes på setet foran? Blir det veldig kronglete når mannen min og jeg liker å ha førersetet i forskjellig posisjon? Det hadde nok vært mye bedre med et sete jeg kunne satt i midten, men det blir kanskje vanskelig å finne.

ORIGINAL: Burger

det blir stående lengre ut fra stolryggen med isofix ja

Takk for svar![:)] Da skal jeg i alle fall prøve det samme setet uten isofix.

ORIGINAL: Anni81

Vi har Britax Hiway uten isofix, og er kjempefornøyd med det. Er vel ett av de setene som tar minst plass [:)]

Vet du hvilke butikker som selger hiway? Leste litt om det nå, og det hørtes ut som noe jeg må prøve i bilen.[:)]

Har ikke prøvd Belogic, men hadde DuoLogic før. Det og Izi Combi Isofix tar like mye plass..

Vi har et HiWay sete i midten.

ORIGINAL: søteste

Vi har besafe x2 isofix og det tar faktisk mindre plass en britax multitecen vår.
Jeg har også flere venniner som har besafe uten isofix og jeg synes de setene tar noe grusomt med plass.
Men mye av dette har med biler å gjøre, for besafen tar mindre plass i golfen vår enn det den gjør i passaten.
Så her er det bare å prøve seg frem tror jeg.[:)]

Jeg får vel bare prøve meg fram ja, vet egentlig at det er stor forskjell fra bil til bil. Vi har en multitech også, men den er det umulig å feste skikkelig i den bilen vi kjører nå.[>:]

Back
Topp