Islandske navn...

sånja

Gift med forumet
På Island har de noe genialt som de kaller for islendingebok. Det er en oversikt over alle islendinger laaaangt tilbake i tid...
Så der var eg og mamma nå nettopp og kikka tilbake i slekta for å finne aktuelle navn til lillebror eller lillesøster!!
Dette var kjempestas!!![;)]

Letet og fram mitt sjeldne fornavn som kun 13 personer har hatt som eneste fornavn på Island hittil. Ytterliger 5-6 har hatt det som mellomnavn..[8D][;)] Den første ble født i 1894, før det eksisterte ikke navnet..[;)]

Men her er noen av navnene som kan brukes både på norsk og islandsk...

Gutt: Jakob, Magnus, Einar, Jon.
Jente: Nina, Eva, Elin, Kristin, Solveig, Maria, Johanna, Helga, Alma, Alva, Ella, Runa.

Som forrige gang er lista over jentenavn myyye lengre.

Har funnet 3 Anna forskjellige retninger, det visste eg ikkje at var i min familie..[:D]

Alva var nydelig.. [:)] Anna og Alva. [:D]

Jeg har eller heter blir det kanskje.. TO av de navnene som står på din liste[;)]

ORIGINAL: Buble

Jeg har eller heter blir det kanskje.. TO av de navnene som står på din liste[;)]

Åååå? Det ene visste jeg, men det andre da?

ORIGINAL: sånja

ORIGINAL: Buble

Åååå? Det ene visste jeg, men det andre da?

Kristin...med lang siste i....Kristiiiin[:)]

ORIGINAL: Lene1986

Alva var nydelig.. [:)] Anna og Alva. [:D]

mmm [:D]

Så flott med sånn bok da!

Mange flotte navn også! [:D]

Vi har jo brukt Magnus! [;)]

Jakob og Magnus var finest av guttenavna og av jentenavna likte jeg Alma, Alva og Maria best [:)]
Mye fint å velge i uansett da [:D]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Jakob og Magnus var finest av guttenavna og av jentenavna likte jeg Alma, Alva og Maria best [:)]
Mye fint å velge i uansett da [:D]

Enig! Har mange slektstre igjen, så kanskje eg finner enda flere!!![:D]

Så moro ang ditt navn! [:D]

Ang babynavn: Det du vet! [8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Alma!!! nyyyydelig!

Tanta mi hadde blitt sååå stolt!!![:D][:D]
Vi bestemmer oss uansett ikke før babyen er født, men koselig å finne navn i slekta da..[;)]

Back
Topp