ISLAND!!

HanneMarie

Betatt av forumet
*MIA*
vI reiser til Island i morra, bare jeg og mannen; har registrert at det er flere islendinger her og generelt mange som har vært på Island! Har mange spørsmål! Hva MÅ vi se? Hvor kan vi kjøpe islandsgenser? ;) Hvordan kommer man seg til den blå lagune? Hvor er den pølseboden med verdens beste pølser? Mannen min har slektninger der, og de skal ta oss med på "the golden circle" den ene dagen, + middag på fancy sushisted om kvelden. Jeg og mannen min er to bønder i klesveien for tida, og jeg leser med skrekk at i Reykjavik er ungdommene de mest moteriktige i europa. Er det sant?? må vi kjøpe oss litt nye klær før vi drar??;) Ellers tror jeg dette blir SÅÅÅÅÅ digg... første gang vi reiser fra lillesnupp og, rart men deilig og!

Sniker litt!
Heldiggris, reykjavik er fantastisk!

Ett tips; kle dere godt! Det blåser småjævler. :p gode sko til sirkel-turen. Husk kamera!
Veien til lagunen husker jeg ikke siden vi tok buss. Det er et stykke utenfor sentrum.
Hvis dere skal shoppe er kringlan et fint sted. Is i isbaren er et must! Du skjønner fort hvorfor. :D
Ullprodukter har de overalt, men husk at det er dyrere på turiststedene!
Anbefaler å spise på perlan på kveldstid. Flott utsikt! Er også en restaurant med knallgod sjømat. Den er et stykke utenfor, men hvis dere kjenner noen der vet sikkert de hvor det er.

God tur! :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

vI reiser til Island i morra, bare jeg og mannen; har registrert at det er flere islendinger her og generelt mange som har vært på Island! Har mange spørsmål! Hva MÅ vi se? Hvor kan vi kjøpe islandsgenser? ;) Hvordan kommer man seg til den blå lagune? Hvor er den pølseboden med verdens beste pølser? Mannen min har slektninger der, og de skal ta oss med på "the golden circle" den ene dagen, + middag på fancy sushisted om kvelden. Jeg og mannen min er to bønder i klesveien for tida, og jeg leser med skrekk at i Reykjavik er ungdommene de mest moteriktige i europa. Er det sant?? må vi kjøpe oss litt nye klær før vi drar??;) Ellers tror jeg dette blir SÅÅÅÅÅ digg... første gang vi reiser fra lillesnupp og, rart men deilig og!

Jeg var på Island for ca en måned siden :)
Å komme seg til Blue Lagune er veldig greit, det ligger bare ca 20 minutters kjøretur fra Keflavik (flyplassen)
Du kommer til å elske det!
Husk varme og vindtette klær!
Vi så ikke så mye til de "moteriktige" ungdommene, men alle har jo så mye klær på seg, at det er vanskelig å legge merke til ;) men det er endel butikker med kule klær av islandske designere. (som du ikke får andre steder)
Jeg vil anbefale på det sterkeste å dra til denne restauranten: http://fiskmarkadurinn.is/english/index.php det er en av de beste stedene jeg har spist! Superdigg mat, knallgod service og veldig god stemning! (tror man må bestille bord på forhånd)

En liten advarsel: Det lukter svovel i dusjen av det varme vannet! Det var litt kjipt for en morgenkvalm gravid dame som meg selv ;)

Anbefaler spa! Jeg var på Island for to år siden. Var på et spa som jeg tror het Blue Lagoon Spa. Ligger i byen, ikke sammen med lagunen. Herlig sted og kjempe billig. Tror det var ca 9000 isk- altså ca 400 kr for gravidmassasje der. Har aldri vært så avslappet i hele mitt liv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for supre tips! Skjønner at 2 hele dager er alt for lite:/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

God tur!!! :D

Sent from my iPhone using BV Forum

ÅÅÅåååå! Jeg har så lyst til å reise til Island!
Kos dere masse!!

Island var suuupert!! Anbefaler til alle! Knallgod mat, spennende shopping, nydelig landskap, mye å se og bra uteliv ! Og blå lagune var fantastisk deilig!!:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Elsker Island.
Vært der 3 ganger og skal tilbake.

Back
Topp