Iskald smoothie mot kvalme

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Må bare si at hjemmelaget smoothie av frosne bær funker SÅ godt når jeg ikke helt klarer å avgjøre om jeg er sulten eller kvalm eller mett! Bruker vanligvis frosne jordbær, banan og yoghurt, og tynner med vann eller om vi har noe juice. Så har jeg i litt blåbær, men liker ikke så godt at den tar over smaken, og brinebær hvis vi har. Har drukket smoothie over flere dager nå, elsker det. :)

Og i dag, etter litt youtubeinspirasjon, har jeg lagd grønnsakssmoothie av det jeg fant hjemme :p Ble litt eksperimentelt, men jeg brukte to gulrøtter, et eple (med frø og alt), ca en halv lime (med skall), tre store busker brokkoli, og litt frosne jordbær, samt isbiter og vann. Skulle gjerne hatt appelsinjuice i til å tynne ut med, men det hadde vi ikke. Og så har jeg fersk basilikum som jeg kom på først etterpå at jeg glemte, hadde tenkt å prøve litt i, men det får bli neste gang.

Andre supersunne varianter er med grønnkål eller spinat, det er jo supermat, og spesielt for oss gravide. Flott i varmen også. :) Bare et tips.

Om dere har andre oppskrifter er det bare å slenge ut her, blir glad for inspirasjon. :)

Back
Topp