Iskake i langpanne ?

Tia**

Glad i forumet
Skal ha dåp med mange gjester, så tenkte å begynne å bake. Så hvorfor ikke en stor iskake... Har liten fryseplass (bare tre bokser) [&:]. Men tenkte å lage 2 små langpanner som jeg kan stable oppåværandre ..
Har alderig laget iskake før, noen tips oppskrifter?? [:D]

Hei !
Ka med å lage Daim Iskake ? No har eg bare laget den i rund form,men kan nok sikkert lage den i langpanne , men da må du nok dobble oppskriften ein del .
men her har du oppskriften på daim iskake i rund form :O)

Bunnen :
4 eggehviter
150 gr malte Mandler
150 gr Sukker
----------------------
Pisk eggehvitene kjempe godt , og rør de malte mandlene og sukker inn i eggehvitene :)
Hell blandinga i formen og steik det 1/2 time på 175 grader ( må rekne meir tida visst du lager i langpanne )
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iskremen :
100 gr Sukker
1/2 Liter Kremfløyte
4 eggeplommer
1 dobbel Daimsjokolade
Kremfløyten og sukker vispes stiv ( til krem)
eggeplommene røres forsiktig inn i kremen
Knekk sjokoladen i små biter og bland dette i kremen , til slutt heller du kremblandingen over Nøttebunnen ( pleier å strø over daimkuler (daimstrø) oppå kremen for det pynter opp )
og så setter du kaken i frysen ...

Takk for svar, ja det blir nok denne[;)] Oppskriften skal testes i kveld... [:D]

Har du prøvd Fjernas iskake?

Den er knallgod! [:)]

(oppskriften finnes på det hemmelige forumet)

ORIGINAL: mammas nurk

Bare hyggeligt :O) har du fått laget iskaken , ka synst du ?

Jeg har ikke smakt på den enda[;)] Men planen er å prøve litt senere i dag.. Måtte gange opskriften med 4... Pga prøvde meg på en aftereight variant også.. .Blir spennende å se hvordan det blir.. .Men synes "røra" ble litt vel flytende, mulig jeg blandet litt feil når jeg delte  kremen på to eller noe.. .Vi får se, har i værfall laget en prøve værsjon til oss selv...mmmmmmmmmm [8D][8D]

ORIGINAL: stinefine

Har du prøvd Fjernas iskake?

Den er knallgod! [:)]

(oppskriften finnes på det hemmelige forumet)

Ja den så god ut [:D] må testes neste gang[:D]

Back
Topp