Isjias!!

Mesaana

Forumet er livet
Det første som skjer når samboeren min reiser og jeg skal være hjemme aleine med en umulig katt er at jeg får isjias.
Klarer som regel og komme meg rundt vist jeg er veldig forsiktig og ikke vrir meg eller bøyer meg ned med ryggen.
Når smertene er som verst er jeg lammet, klarer ikke og bevege noen ting uten at det gjør forferdelig vondt.

Det er lenge siden tårene har kommet pga sånne smerter. Eneste legen sa var at jeg skulle ta det med ro og spise paracet.

Skulle spurt om han kunne kommer og gi katten mat, for jeg klarer ikke og bøye meg det etter matskåla.

Andre som plagest, eller kanksje vet hva som kan hjelpe??

Uffuff, detet hørtes ikke bra ut. Har hørt at isjias er utrolig vondt noen ganger, ikke rart at tårene renner. Har samboeren din dratt? Har du ingen som kan hjelpe deg da? Du (må) skal jo helst ikke annstrenge deg for mye.

Er det "tørr-forr" katta får? Ikke bøy deg til matskålen,la katta spise fra gulvet (helle fra esken på gulvet)

Han kommer igjen på torsdag da, men reiser igjen på mand.
Hun er ikke så glad i tørrfor, men hun har fått det på gulvet, tror hun syns det er mer morsomt for da kan hun dra det mer utover og leke litt med det før det blir spist.
Så jeg har kattemat utover hele kjøkkengulvet!!

Mor mi bor på Jesheim og jeg på sunnmøre, så hun sitter der og er ganske fortvila for hun vil opp og hjelpe meg.

Hehe. Katter er nok i likheten som hunder "Moro å leke med mat". Ikke like moro for eieren da, å tråkke i maten deres, men men.
Du må jo bare gjøre det beste ut av det (er de sultene så spiser de kattemat/tørr forr)

Men har du vondt hele tiden? Hvis ja, Da bør du kontakte legen din og be om hjelp (det må da være et tilbud til deg, det er jo ikke bra at gravide skal gå med smerter som fører til stress og hvem vet kanskje det fører til deprisjon, de må hjelpe deg)

Det er ømt bak i ryggen hele tiden. Vist jeg bøyer meg og/eller vrir meg får jeg så vondt at jeg ikke klarer og bevege meg på lenge.
Men vist jeg sitter for lenge visner hele høyre foten og det kjennest ut som om den skal svikte under meg når jeg tråkker på den.

Har vært med legen i dag, han sa jeg skulle ta kontakt vist det ikke ga seg denna uka eller vist det gjorde vondt ved avføring.

jeg håper det ordner seg for deg :)

Har selv isjas og må si at jeg føler med deg. Når jeg har snakket med lege om dette har han egentlig ikke kunne gi meg noen særlig gode råd bortsett fra å trene trene trene. Er veldig sløv til det selv, men merket i den perioden jeg trente regelmessig rygg og mage så hjalp det. Har også gått noe til fysioterapeut, det hjalp også. Men jeg antar at dette er en mager trøst for deg akkurat nå! Har du noen stokker du kan bruke? Når jeg har vært dårlig har det vært mye god hjelp i to stokker som jeg bruker som ekstra armer. Som hjelp til å komme opp av stoler og slikt.

Håper du blir bedre snart!

Har vært med jordmor oxo nå. Hun sa det var begynnende bekkensløsning. Ble litt bekymret da, for vist dette er bare begynnelsen så vil jeg ikke ha resten.
Har fått det på begge sider nå, men høyre side er verst for der ligger noe og klemmer på nerven.
Syns ikke det var mye hjelp og få verken med lege eller jordmor.

Eneste treningen jeg får til er og gå. Stivner når jeg sitter for lenge og det gkør vondt vist jeg går for lenge, så jeg er ikke lenge på samme plassen lenge.

Back
Topp