Isjas???Eller bekken??

gulen

Forumet er livet
Har så fryyyktelig vondt i ryggen- eller, blir vel kanskje baken. Litt ute på ene siden.
Gjør vondt når jeg går, og noen ganger føles det som om jeg må slepe ene foten med meg, for noe bare "stopper" inni der[&:] Å komme seg ut av seng,bil og sofa er utrooolig smertefult og jo mer jeg går, jo værre blir det (Ikke den sliten følelsen som kommer i korsryggen)[&:]

Noen som har d på samme måte? Kan det være isjas?

ORIGINAL: Michellemabel

isjias nerven går nedover i benet. Har du strålende smerter ned i rompa? Jeg syns jeg har litt lignende smerter som du beskrev, men jeg tolker mine mer som bekkenløsning. Har litt smerter i lysken også da. 

Ingen stråling. Holder seg egentlig ganske på samme stedet hele tiden. Har så lite lyst at det skal være bekkenløsning[:(] Har lagt å spydd i 2 mnd, så skal bekkenet tulle seg...Typisk!![&o] 

Jeg også synes det kan høres ut som bekkenet... Men det stråler veldig ned til rumpa her!!!
Kannskje du skulle tatt deg en tur til legen imorgen, for å sjekke ut!!! Går an å få behandling for dette!!!

Men jeg vil jo ikke det skal være bekkenet jo
Føler faktisk legen ikke vil tro meg og ta veldig lett på det[&o] Også har jeg time om to uker, så jeg har ikke lyst å gjøre big deal ut av  noe han kommer til å ta lett på liksom[X(][>:] My å tenke på ja[:-]

ORIGINAL: sommernurk

Kjipt av legen din da[:(] Syns han skal ta plagene dine på alvor, for om det er bekkenet er det viktig å få tidlig behandling slik at du kan forebygge at du slipper å slite med det etter at babyen er kommet også...

Signerer denne...
... søsteren min slet veldig med bekkenløsning og har ennå plager, flere år etter. Det kunne vært unngått hvis hun hadde fått hjelp når smertene kom tidlig i svangerskapet.
Husk at legen hadde vært arbeidsledig dersom ingen benyttet seg av ham, så ikke nøl med å ring[;)].

Jah.. Skal se om jeg tør å ringe legekontoret i morgen. Er så kjedelig å måtte forklare seg for kontordamene først også[:@]

Har fått mange tips av mins søster for å "forebygge", som sove med pute mellom bena,gå med små skritt, reise meg med beina samlet osv.. 

Føler meg litt snurt da jeg ble lovet at de som fikk kvalme ikke skulle få bekkenløsning og omvendt.. Kan ikke stole på noe lenger[8D]

ORIGINAL: gulen

Har så fryyyktelig vondt i ryggen- eller, blir vel kanskje baken. Litt ute på ene siden.
Gjør vondt når jeg går, og noen ganger føles det som om jeg må slepe ene foten med meg, for noe bare "stopper" inni der[&:] Å komme seg ut av seng,bil og sofa er utrooolig smertefult og jo mer jeg går, jo værre blir det (Ikke den sliten følelsen som kommer i korsryggen)[&:]

Jeg har også dette som du beskriver. Det stråler ned i beina, helst på den venstre foten. Og etter en travel dag, når jeg slapper av i sofaen en times tid om kvelden, når jeg da skal reise meg igjen virker det som om det har stivnet litt bak i bekkenet og bena mine..

ORIGINAL: Elisabeth.

ORIGINAL: gulen

Jeg har også dette som du beskriver. Det stråler ned i beina, helst på den venstre foten. Og etter en travel dag, når jeg slapper av i sofaen en times tid om kvelden, når jeg da skal reise meg igjen virker det som om det har stivnet litt bak i bekkenet og bena mine..

For min del kjenner ikke jeg strålingen. Bare vondt på samme stedet hele tiden. Jeg har hatt stråling ned i foten før, og fikk da beskjed om at en nerve var i klem. Det er vel det samme som isjas!? Høres litt ut som  det du har?!

jeg har det ikke heletiden, men har kjent det flere ganger nå i uken.. og når jeg da har denne strålingen ned i foten, må jeg liksom halte litt, for foten vil liksom ikke helt ta belastningen.. Er ikke kjempe vondt, heller litt ekkelt..Leste en plass her på nett at symptomer på bekkenløsning kunne være isjas smerter... [&:] Skal til legen for det på mandag, så får høre hva hun sier.

ORIGINAL: Alek

Det høres ut som bekkenløsning eller en generell låsning i ryggen spør du meg... Siden du ikke har noe strålesmerter så er det kasnkje bare en vanlig låsning i ryggen... Ved bekkenløsning/låsning stråler gjerne smertene ut i rompa, ut på sidene, og gjerne ned i låret og så langt ned som til kneet, men ikke lenger... Om det skal være nerven(n.isciadicus, isjas nerven) så skal smerten stråle nedenfor kneet og gjerne helt ned i foten faktisk...Og man får gjerne forandret følesans nedover benet...

Håper dette kunne være litt til hjelp![:)]

Om det er "vanlig" låsing, ville det ikke blitt bedre av å bevege seg?
Det som gjorde at jeg turde å ta gr testen var faktsik sinnsykt vondt på ene rompe siden med stråling nedover i foten. tenkte at det sikkert var bekkenet[:-] Fikk beskjed om at dette var en muskel i klem.

Nå er det på andre siden og helt uten stråling, men kan kjennes ut som om noe er låst, da jeg føler foten bare stopper helt opp!? Kan faktisk ikke sitte i sofaen og løfte foten, Og det kommer tårer når jeg skal reise meg for det er så inntenst[:(]

Nooe jeg kan gjøre for å få dette bort? uten lege? Lite lurt å satse på at det går bort av seg selv?
Er vel egentlig ikke noe legen kan gjøre, for tror han holder godt på henvisningene sine.

En ting til.. Ved evt låsing. Vil det gjøre vondt når en sitter og ligger helt stille og?[8|]

Jammen er det kjekt å ha en som deg her inne. Ikke meningen å bombadere deg med spørsmål[:o]

Jeg har bekkenløsning, begynte i uke 9 faktisk... har begynt med behandling nå, får strøm- behandling 2-3 ganger i uken, det hjelper veldig... Men for å avlaste mest mulig, skal jeg over på krykker når jeg blir enda verre, noen fysioterapeuten kunne garantere... Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg kontaktet lege med en gang, slik at de kan vurdere situasjonen din, og komme igang med behandling. Tanta mi fødte sin siste sønn for 5 år siden, og hun sliter like jæ... med bekkenet enda...

Lykke til!!!

Uff...Høres ut som om jeg må kare meg til lege eller kiropraktor gitt[&o] Hva koster en kiropraktor time egentlig?[8|]

ORIGINAL: Alek

Det høres ut som bekkenløsning eller en generell låsning i ryggen spør du meg... Siden du ikke har noe strålesmerter så er det kasnkje bare en vanlig låsning i ryggen... Ved bekkenløsning/låsning stråler gjerne smertene ut i rompa, ut på sidene, og gjerne ned i låret og så langt ned som til kneet, men ikke lenger... Om det skal være nerven(n.isciadicus, isjas nerven) så skal smerten stråle nedenfor kneet og gjerne helt ned i foten faktisk...Og man får gjerne forandret følesans nedover benet...

Håper dette kunne være litt til hjelp![:)]

JEg har noe tull med isjasnerven tror jeg. Jeg har akkurat disse smertene du beskriver her. Jeg hadde det før jeg ble gravid første gangen, og da ble jeg verre når jeg gikk gravid. Legen skrev i journalen min at det var bekkenløsning selv om jeg sa at det ikke var det[8|] Da har jeg i så tilfelle hatt bekkenløsning siden jeg var 20[8|]

Etter graviditeten kjøpte jeg meg skikkelige sko for å ha på jobb, og det har hjulpet masse, men nå er jeg blitt plaget igjen. Nå har jeg i tillegg fått en sviende smerte mellom bena ([8|][:D]) Kan det være bekkenet?

Back
Topp