Ising i tennene - årsak?

SHS

Elsker forumet
Hva kan årsaken til ising i tennene være? Har akkurat vært hos tannlegen og sjekket og har ikke hull. Burde selvfølgelig ha spurt tannlegen, men var så glad og lettet over ikke ha hull at jeg ikke tenkte på det akkurat da...

Jeg pusser for hart noe som har resultert i at emaljen på en tann er så nedslitt at det iser noe gruelig! Men fikk beskjed om å kjøpe ultra soft tannbørste, zendium sensitive tannkrem og flux munnskyll og det har hjulpet Masse! Merker kjempesjelden noe til det nå. Dro til tannlegen i panikk fordi det iset sånn en periode ( jeg har tannlegeSkrekk med stoooor S!) Lykke til, håper du finner ut av det:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: SHS
Hvis det ikke er hull, er det bate ømfintlige tenner.
Jeg kan kun bruke zendium sensitiv tannkrem. Ellers iser det i tennene.

• Liker
Åpen tannhals. At tannkjøttet har trukket seg opp så tannhalsen vises. Eller at du har en skade på tannemaljen. Her har e slitt med rar ising i/rundt 2 tenner, noe tannlegen klør seg i hodet over. Starta som smerter og nu e det mest ubehag hvis e drikk noe kaldt eller spis noe varmt. Fikk beskjed om å bruke tannstikker i mellom tennene og rens godt. Har ikke hull, men han så litt antydninger t tannkjøttbetennelse. Han mener at isingen kan komme av at den ene tanna er rotfylt. Fikk beskjed om å avvente noe mer behandling da han ikke kunne finne noe hull eller skade. Han fant ut at ene tanna va for høy så han fila den ned.

• Liker
Jeg pusser for hart noe som har resultert i at emaljen på en tann er så nedslitt at det iser noe gruelig! Men fikk beskjed om å kjøpe ultra soft tannbørste, zendium sensitive tannkrem og flux munnskyll og det har hjulpet Masse! Merker kjempesjelden noe til det nå. Dro til tannlegen i panikk fordi det iset sånn en periode ( jeg har tannlegeSkrekk med stoooor S!) Lykke til, håper du finner ut av det:)

Akkurat det samme her. Pusser hardt - var nettopp hos tannlegen og fikk samme beskjed.
Men hvor kjøper du ultra soft tannbørste? Har aldri sett noe mildere enn soft

Er soft og ultrasoft tannbørste det samme? Bruker soft nå, trodde ikke det fantes noe mykere?

Må du på apotek for å kjøpe zendium sensitive tannkrem eller har de det i matbutikk?

Takk for tips og lykkeønskninger :)

Nei ikke samme! Noen apotek har dem, men ikke alle. Må tråle litt for å finne dem! Men de heter ultra soft :) jeg kjøper Zendium på apoteket, har ikke sett den sensitive i butikken. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ultra Soft tannkost har eg kjøpt fleire gonga på vanlig butikk. Sånn tannkost så e heilt vanlig, men med blått i tuppane på børstane :)

Tenner kan ikke være ømfindtelige. Tannhalsene kan riktignok det, der nervene slutter. Ising kommer ofte av at man pusser så hardt at tannkjøttet blir dyttet tilbake eller at man har andre plager med tannkjøttet. Eller dersom emaljen er så skadet at man avdekker nervene.

Jeg sliter veldig med sårt tannkjøtt, så jeg bruker konsekvent Zendium. Anbefaler det egentlig, for mange av butikk-merkene inneholder såpe, som ikke er bra for tannkjøttet.

Og ja, tenk på tannkosten :)

Det kan være såre tannhalser, eller tannkjøtt som har trekt seg tilbake.

Ultra Soft tannkost har eg kjøpt fleire gonga på vanlig butikk. Sånn tannkost så e heilt vanlig, men med blått i tuppane på børstane :)

Da lurer jeg fælt på hvor du kjøper de for jeg har sett i Alle butikker jeg er innom og finner aldri dem! :/ Har kun funnet dem i noen apotek om jeg har hatt flaks!

Da lurer jeg fælt på hvor du kjøper de for jeg har sett i Alle butikker jeg er innom og finner aldri dem! :/ Har kun funnet dem i noen apotek om jeg har hatt flaks!

Bur på bygdo eg og handle på ein lokal Spar butikk :P
Finne dei som oftast litt gøymt bak dei så står soft på, men e dessverre ofta utsolgt og :( Så når eg finne, så handle eg 5-6 stk i slengen ;)

Åh, jeg skal titte bakom neste gang og er enig med deg, jeg hamstrer også når jeg finner haha:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp