Isbil og leggetid

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Stusser litt på at isbilen kjører så sent enkelte dager. Han er her akkurat nå, og jeg hører naboungene er i ekstase, og overhode ikke villig til å legge seg :p Andre som er plaget med litt upraktiske besøk av isbilen? Jeg så helst at den kom litt tidligere på ettermiddagen

Pleier ofte være her i 2100 tiden. Snakka med han en gang og forsto det sånn at han var nødt å kjøre så mange plasser at han ble fryktelig sen. Ene plassen var han ikke før 01 tiden om natta liksom :o Og hvem kjøper vel is da? Han klaga og klaga, men sjefene ville ikke dele opp ruta liksom. Så hørtes fryktelig frustrerende ut må jeg si :(

Her kommer ikke isbilen. Men der jeg bodde når jeg var liten så kom den altid etter leggetid. Hørte den mens jeg lå i senga. Desverre så kan man ikke noe for det. Det kjedelige med å kjøre som yrke er at ikke alt går som det skal hele tiden.

Her er bare isbil om sommeren og da på dagtid

Pleier ofte være her i 2100 tiden. Snakka med han en gang og forsto det sånn at han var nødt å kjøre så mange plasser at han ble fryktelig sen. Ene plassen var han ikke før 01 tiden om natta liksom :eek: Og hvem kjøper vel is da? Han klaga og klaga, men sjefene ville ikke dele opp ruta liksom. Så hørtes fryktelig frustrerende ut må jeg si :(
Å herlighet, det må være kjipt da! Det er jo ikke vits å kjøre rundt på natta nei... Her kommer den veldig sjeldent, så jeg regner med rutene fordeles over mange dager, så man skulle tro de kunne justere det littegranne.

Her kommer ikke isbilen. Men der jeg bodde når jeg var liten så kom den altid etter leggetid. Hørte den mens jeg lå i senga. Desverre så kan man ikke noe for det. Det kjedelige med å kjøre som yrke er at ikke alt går som det skal hele tiden.
Ja det er mye som er uforutsigbart med sjåføryrkene

Her pleier isbilen å komme rundt 7 på torsdag eller fredag :confused: kun på sommerhalvåret da.
Ennå så vet ikke min hva det er, så ikke hvert noe problem enda. Men ser for meg at det kan bli litt verre i sommer om den kommer til samme tid da :cool:

Å herlighet, det må være kjipt da! Det er jo ikke vits å kjøre rundt på natta nei... Her kommer den veldig sjeldent, så jeg regner med rutene fordeles over mange dager, så man skulle tro de kunne justere det littegranne.
Uff nei. Syntes synd på han gitt. Jeg klaga ikke til han da, men jeg var jo nyskjerrig på rutene hans. Trodde gjerne han bare kjørte den delen jeg bodde i. Men jommen kjørte han i to kommuner her og alt er helst langt mellom naboen opplegg. Nei. Håper han får det bedre fremover! :)

Uff nei. Syntes synd på han gitt. Jeg klaga ikke til han da, men jeg var jo nyskjerrig på rutene hans. Trodde gjerne han bare kjørte den delen jeg bodde i. Men jommen kjørte han i to kommuner her og alt er helst langt mellom naboen opplegg. Nei. Håper han får det bedre fremover! :)
Ja det er ofte sånn at de har ganske store områder som skal dekkes. Tipper han er her en gang hver andre måned, så hvis han totalt har 40 virkedager så skal de likevel få kjørt litt rundt omkring :p Der jeg kommer ifra er det også sånn en halv mil mellom husene, så der har de også en utfordring med kjøringen. Husker en gang jeg kjørte etter han to mil fordi han kjørte videre idet vi skulle gå ut å handle :p

Ja det er ofte sånn at de har ganske store områder som skal dekkes. Tipper han er her en gang hver andre måned, så hvis han totalt har 40 virkedager så skal de likevel få kjørt litt rundt omkring [emoji14] Der jeg kommer ifra er det også sånn en halv mil mellom husene, så der har de også en utfordring med kjøringen. Husker en gang jeg kjørte etter han to mil fordi han kjørte videre idet vi skulle gå ut å handle :p
Hahaha. Det er da man er desperat etter is altså [emoji14]

Hahaha. Det er da man er desperat etter is altså [emoji14]
Ja det var en skikkelig varm sommerdag, jeg og en venninne og våre sønner var veldig sugne på is :D stakkars han sjåføren da, han ble sikkert litt engstelig før han skjønte at vi ville ha is :hilarious:

Nå fikk jeg lyst på is!!
Ja det var det en her også som gjorde, guttungen satt og spilte sjakk når isbilen kom. Bilen sto lenge og vel og spilte musikken sin uten at han kom ut av sin egen lille verden, men idet han kjørte ned bakken igjen våknet hørselen igjen :p Da var det for sent gitt :p

Har ikke det problemet enda, snuppa på 4,5 år vet enda ikke at det fins, isbil, tenker å la henne finne det ut selv [emoji6]
Men ser jeg bor kommer den aldri til samme tid føles det som. Tror deg beste der er å bestille isen så man vet ca når den kommer

Stusser litt på at isbilen kjører så sent enkelte dager. Han er her akkurat nå, og jeg hører naboungene er i ekstase, og overhode ikke villig til å legge seg :p Andre som er plaget med litt upraktiske besøk av isbilen? Jeg så helst at den kom litt tidligere på ettermiddagen

Enig!! Her også kjører de sent. Ca 18tida

Kommer rundt kl 19 her når han kommer, ikke vært noen utfordring til nå men kan være det blir mer til våren/sommeren når ho er litt større [emoji5]

Ja den har alltid pleid å komme mellom 7 og 9 på kvelden alle steder jeg har bodd bortsett fra ett sted. Da kom den i 15-16 tiden på lørdager.

Skrev en klage en gang da den kjørte helt inn blindveien vår og huset lå tett ved veien og de ringte "rett utenfor veggen". Skrev ar vi hørte godt den klokka langt ute på hovedveien så trengte ikke kjøre oppi husveggen sent på kvelden. Og at ingen kjøper noe allikevel i den gata. Fikk et svar at de skulle kjøre inn de og de veiene og at de ikke så Problemet med kl 21 på kvelden. Men de sluttet å kjøre inn gata allikevel da :)

Hoho ingen av mine tre vet hva isbilen er enda og eldstemann er snart ti år. Så ofte har isbilen vært utenfor hos oss opp igjennom :-p

Back
Topp