Har ikke noe isdilla enda, men tenker meg at når varmen slår inn at eg kan få det... Hadde det i forrige sv.skap. Er jo ikke bra med alt dette sukkeret eg eter, så lurte på å fylle fryseren med slike i år
6. Ekte «frozen yoghurt»
De deilige frossenyoghurtene på biler laget av 500 g bringebær, 1 ss melis, 1 banan, 1 eggehvite og 1,5 dl vaniljeyoghurt. Frys bærene spredd utover et ark først, og kjør frosne i blenderen med banan og melis. Bland inn stivpisket eggehvite og yogurt, og frys ned. Nytes halvtint (oppskriften er laget av frukt.no). Is og sorbet kan sende blodsukkeret ditt til topps. Saftis inneholder masse sukker. Heldigvis kan du lage din egen variant, som er sunnere og som smaker like godt.
– Frys ned vanlig yoghurt, som inneholder mindre sukker og fett. Tilsett gjerne friske eller frosne bær. Blandingen bør ikke være helt frossen når du skal spise den, men kald og hard i konsistensen, sier Kirsti Bjerkan.
Du kan også lage din egen softis. – Kjør frosne bær, frukt, kesam og eventuelt litt naturlig søtningsstoff i blenderen. Da får du en konsistens som likner på softis som er rik på vitaminer, proteiner og kalsium og fattig på fett og kalorier, råder Anne- Marie Aas.
http://www.vektklubb.no/artikkel/snacks-for-diabetikere-20362430