Is til 5 mnd gammel baby?

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Satt å diskuterte dette med noen i dag og vi ble ikke enige... Så jeg lurer på om det er lurt å gi en baby på ca 5 mnd is?

Jeg hadde aldri gjort det :) De skal ikke ha kumelk før de er året, og det er mye sukker i saftis og det er ikke positivt det heller.

ORIGINAL: lillebebis

Jeg hadde aldri gjort det :) De skal ikke ha kumelk før de er året, og det er mye sukker i saftis og det er ikke positivt det heller.

enig med lillebebis!

Det jeg også mener. Men de andre mente det gikk helt fint. [&:]

guttungen har fått smake på is (han er 4 mnd) dog ganske ufrivillig fra min side....[>:] han er så optatt av alt vi putter i munnen, at han prøver og ta det fra oss.... [8|] satt i danmark og spiste is med ham på fanget, og før jeg visste ordet av det hadde han stappet hele knyttneven oppi og rett i munn[8|][X(] Han koste seg han, og blei heldigvis ikke syk, men ville aldri gitt en så liten baby is nei....

ORIGINAL: Lussa88

guttungen har fått smake på is (han er 4 mnd) dog ganske ufrivillig fra min side....[>:] han er så optatt av alt vi putter i munnen, at han prøver og ta det fra oss.... [8|] satt i danmark og spiste is med ham på fanget, og før jeg visste ordet av det hadde han stappet hele knyttneven oppi og rett i munn[8|][X(] Han koste seg han, og blei heldigvis ikke syk, men ville aldri gitt en så liten baby is nei....

Johanne har også smakt is.. kroneis.. mormor skulle være så snill og dele[&:] vare bare en lite snak på finger`n da men.. alikevell.. jeg sa i fra da gitt..
hu har også smakt krem av mormor[>:]

De skal ikke ha kumelk før de er året, og fløte er jo det værste da!!!
og HVORFOR gi en så liten baby is???? De spør jo ikke akkurat etter det[8|]

Vet dere om noen linker til noen fakta sider om dette? Hjelper ikke mye å komme med at folk på et forum har sagt det. Trenger bevis [8D]

Hoho, bestemødre er noe for seg selv[:D]

HVORFOR skal en baby på 5 mnd ha is??[8|]
Ikke fordi den ber om det selv hvertfall, så det er jo kun for sin egen "glede" at man gir det..

ORIGINAL: ToSmå2010

Ikke fordi den ber om det selv hvertfall, så det er jo kun for sin egen "glede" at man gir det..

enig! [:)]

Kjenner jeg blir irritert bare jeg ser emne... har nemlig ei svigermor som dytter fingrene sine med is inn i munnen til Lucas hver gang vi er der !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Også ser hun på meg også sier hun..."det er bare litt altså...nesten ikke noe" jeg har sagt i fra flere ganger !!!!!!!!!!!!!! men det går aldri hjem....kom derifra i dag og så denne meldingen. Leste svarene her inne høyt og tydelig for typen...så nå sa han" får bli en stopp å det da " !!!!!!!!!!!!!!!
off off off ...........

ORIGINAL: Febbis

De skal ikke ha kumelk før de er året, og fløte er jo det værste da!!!
og HVORFOR gi en så liten baby is???? De spør jo ikke akkurat etter det[8|]

s 22 i "mat for spedbarn":

"kumelk kan i spedbarnsperioden fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten og bør som hovedregel ikke brukes som drikke og i grøt det første leveårey. mindre medgder grøt kan brukes i matlaging mot slutten av første leveår (ca. 10 mnd alder). Fra dennr alderen kan også noe yoghurt og syrnet melk gis. Les mer om dette i kapittelet "ni til 12 måneders alder."

Det står også at man skal styre unna honning, spinat, bladselleri, nesle, mangold.

[;)]

ORIGINAL: ToSmå2010

Jeg ville ikke ha gitt henne is eller krem. Alle besteforeldrene er ivrige på det, men jeg varslet lenge før fødselen om at det ikke er lov. Jeg har så mye matallergier at å gi henne noe sånt før hun trenger det er bare å spørre om allergi. Heldigvis respekterer alle det. Selv om de har veldig lyst til å gi henne både is og krem i bursdager.

Is er jo så kaldt også. Tror enkelte syns det er gøy når ungen lager grimaser fordi det er kaldt. unger lager jo også grimaser pga kullsyre i brus (alså litt eldre unger) Sitron også lager de grimaser av. Mange syns nok det er veldig morsomt å gi barn de tingene siden barna reagerer på den måten... Jeg syns ikke det er gøy! Vi vet jo hvordan det smaker selv, så hvorfor gi det til et lite barn/baby? [&:] (Kaldt, surt eller kullsyre kan være ganske ekkelt, syns jeg hvertfall)

signerer alle over her... jeg hadde aldri gitt noen form for søtsaker til en baby.... typisk bestemødre ja, men her er jeg ganske klar på det, og heldigvis godtar de det ;)   det er ikke synd i babyen selv om de ikke får smake på alt vi spiser [8|] så stå på ditt! ;)

Back
Topp