Is lykt

*p!nk smile*

Forumet er livet
Andre som fikk med seg det på god morgen norge??

Det skal jeg lage[:D][:D] Den lilla til finn var jo nydelig[;)] Må jo bruke kulden til noe[8D]

ORIGINAL: MorraTeFreja

Fikk det ikke med meg, men vi pleier å lage av en bøtte med vann. Var det slike de lagde?

Ja..med blomster inni...de lagde også i skåler,kjempe fine[:D] Men sitter her å lurer på en ting,de hadde en brusflaske oppi bøtta (der lyset skal være) Hvordan får man flasken ut igjen??[8|]

ORIGINAL: LallePalle

Oi, forklaring anyone?

Du finner det kanskje på tv2.no ?

Hvordan du lager:

http://www.naturfag.no/_barn/forsok/vis.html?tid=895146&within_tid=214850

Kok opp vann med masse salt i å fyll på brusflaska. Det fryser ikke, å når du skal ha den ut fyller du etter med kokende vann som gjør at flaska slipper taket i isen [:)]

Foreldrene mine vet jeg brukte 10 literbøtte og en sodd bøtte oppi vannet! blir jo et litt større hull, men de hadde fakkelbokser oppi..

Vet ikke det med flasken, jeg pleier å bruke en hammer og banke hull i isen før det er helt frosset. Så tømmer jeg ut "innmatsvannet" og har lys inni. Tror jeg har pleid å lage hull i begge ender, for lysets skyld...

Pleier forresten å lage en enkel modell uten blomster, men har i konditorfarge noen ganger...

Holder de seg lenge??[:D]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Fikk det ikke med meg, men vi pleier å lage av en bøtte med vann. Var det slike de lagde?

Ja..med blomster inni...de lagde også i skåler,kjempe fine[:D] Men sitter her å lurer på en ting,de hadde en brusflaske oppi bøtta (der lyset skal være) Hvordan får man flasken ut igjen??[8|]

Hvis du snur bøtta på hue, vil jo flaska komme greit ut. Flaska er jo tjukkest i bunn [8|] eller? [8D]

Back
Topp