is, kjeks, kake, saft og søtsaker

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Er det noen som lar de små smake? Vi er veldig strenge på dette området. Besteforeldre og venner synes vi er i det strengeste laget da hun ikke fikk smake is i sommer eller krem fra kake i bursdag. Hvordan er det hos dere? :-)

Jeg lar henne ikke smake. Men jeg vet at pappan hennes gir henne både sjokolademelk, is og vaniljesaus og egentlig det meste. Jeg så også at bestemora gav henne litt kald kakao. Jeg bryr meg ikke så mye om det. Bare hun ikke får masse hele tiden:)

Jeg lar henne ikke smake. Men jeg vet at pappan hennes gir henne både sjokolademelk, is og vaniljesaus og egentlig det meste. Jeg så også at bestemora gav henne litt kald kakao. Jeg bryr meg ikke så mye om det. Bare hun ikke får masse hele tiden:)

Nei, hun får ikke smake ihvertfall før hun er et år og ikke mengder da heller.... De skal jo ikke ha melkeprodukter enda, og trenger heller ikke sukker....

Gir ikke barn noe søtt før de ber om det selv :)

Her får heller ikke snuppa slike søte ting. Ho har i tillegg melkeproteinallergi, så kan ikke ha noe som inneholder meieriprodukter. Det begrenser jo ganske mye på hva ho kan ha av søtsaker når den tid kommer. Dette vet alle i slekta så ingen som tørr å gi henne noe som helst i smug...

Han har fått smake litt på brus,milkshake og is fra fingeren, men det går mest i frukt og grønnsaker da jeg vil vente mest mulig med å gi han søtsaker...

Nei, selvfølgelig får han ikke smake på NOE sånt. 

Moren min har prøvd seg med både kanelbolle og vaffel men der har hun fått så det flagrer begge gangene før hun har fått gitt han noe.

Miriamsmams skrev:

Kan signere denne :)

Har ikke fått smakt noe annet enn sukkerfri saft en gang. Og smakte litt krem på fingeren en gang kom jeg på...ellers ingenting. Er spent på hvordan det blir i jula med masse kaker og familie som vil at han skal smake..har lyst til å vente lengst mulig med sukker i grunn.

Neida, de trenger jo ikke sukker så vi gir ikke. Han rekker nok å bli glad i sukker uansett (akkurat som foreldrene sine) :-D

Mini har en far som liker å la ham smake på ting.. Jeg er litt mer reservert når det kommer til sukker, men det gjør meg ingenting så lenge det ikke blir hele tiden. 

Back
Topp