Irritert

mamma-til-C

Betatt av forumet
Må bare få ut litt frustrasjon her... Er sykmeldt for tiden for å ta godt vare på meg og bittelille i magen. Har en jobb der vi har mange faste kunder hver dag (jobber på Bingo). Og da jeg har vært sykmeldt i to uker så blir de andre nedrent av spm om hvorfor jeg er borte :-/
Ryktene blant de er jo at jeg er gravid, men det har jo for h*****e de ikke noe med. Det er jo en privatsak!
Mine kunder er verre enn en gjeng med barn til tider, skulle ikke tro de var passert 40+....... Vi går jo ikke å spør om de er sykmeldt og grunnen for det.
Ingen av de vet at jeg hadde SA i desember, nettopp fordi det er min privatsak.....
 
Må bare få ut litt frustrasjon her... Er sykmeldt for tiden for å ta godt vare på meg og bittelille i magen. Har en jobb der vi har mange faste kunder hver dag (jobber på Bingo). Og da jeg har vært sykmeldt i to uker så blir de andre nedrent av spm om hvorfor jeg er borte :-/
Ryktene blant de er jo at jeg er gravid, men det har jo for h*****e de ikke noe med. Det er jo en privatsak!
Mine kunder er verre enn en gjeng med barn til tider, skulle ikke tro de var passert 40+....... Vi går jo ikke å spør om de er sykmeldt og grunnen for det.
Ingen av de vet at jeg hadde SA i desember, nettopp fordi det er min privatsak.....
Åh, skjønner at du blir frustrert! At d går an å holde på sånn. Du må bare få d ut her :) vi forstår!
 
Haff! Det er så slitsomt det der. At folk ikke bare kan tenke seg en ekstra gang om. At det er en grunn til at man er sykmeldt, - ja! Men, om man alltid vil fortelle grunnen, - nei!
Tenk om du hadde vært sykmeldt fordi du var psykisk nedbrutt, fordi du hadde fått beskjed fra legen om at "nei, du kan ikke få flere barn"...
Så går folk der å snakker som om det er en selvfølge at du ER gravid?

Hvis du har lyst å fortelle, eller snakke om noe, så får de da alltids høre det, fra DEG!
Om ikke, så må de respektere det. Og ikke bruke tid og energi på å lage egne konklusjoner!
Enkelte mennesker.....
 
Huff... Du får prøve å la ryktene bare gå inn ett øre og ut det andre! Vet det er lettere sagt enn gjort, men om du bare overser så har de ikke noe å gruble videre på...
 
Skjønner godt at du blir irritert. Det er jo en privatsak om hvorfor man er sykemeldt. Stakkars folk som ikke har noe mer interessant liv enn at dem må blande seg i andres.
 
Tusen takk alle sammen :happy: Hjalp å få ut litt her;)
Blir bare så lei av at de tror at de skal vite alt om oss, bare fordi de ser oss hver dag:meh:
 
Må bare få ut litt frustrasjon her... Er sykmeldt for tiden for å ta godt vare på meg og bittelille i magen. Har en jobb der vi har mange faste kunder hver dag (jobber på Bingo). Og da jeg har vært sykmeldt i to uker så blir de andre nedrent av spm om hvorfor jeg er borte :-/
Ryktene blant de er jo at jeg er gravid, men det har jo for h*****e de ikke noe med. Det er jo en privatsak!
Mine kunder er verre enn en gjeng med barn til tider, skulle ikke tro de var passert 40+....... Vi går jo ikke å spør om de er sykmeldt og grunnen for det.
Ingen av de vet at jeg hadde SA i desember, nettopp fordi det er min privatsak.....
Kjenner til det, jobber på bingo selv. Vanskelig å holde maska nå i desse tider, ihvertfall så sure noen av de kan bli. :confused:
 
Blås ut! Jeg forstår deg :joyful:
Folk er så fryktelig nysgjerrige og tror de kan stappe nesa si oppi alt. Jeg får ofte spørsmål fra kollegaer som forventer at vi snart skal ha nr.2. "Er det snart en liten lillebror på vei?" Forstår ikke hvorfor de tro jeg har tenkt å fortelle det til dem før jeg er 12uker uansett (vi er en sto atbeidsplass så jeg har ikke kontakt med alle)..og tenk om vi hadde mistet/prøvd lenge. Kunne blitt virkelig sårt.
 
Forstår frustrasjonen din ja, men uansett så vil da bli prat og spekulasjona på ein plass der ein går nært oppi kvarandre.
E sånn i min jobb og ;)
Du får prøva å lukka øyrena og fokusera på vetla spiro heller :)
 
Back
Topp